Strona 1 z 1

[Naprawa,Damper]Manitou QRL

: 19.05.2009 10:55:24
autor: Tomasz20000
Siemka ludziska , zwracam się do was z dość specyficznym problemem , zakupiłem ostatnio ramkę na allegro , do której jako gratis był dodany damperek Manitou QRL . Damperek od początku miał problemy z trzymaniem oleju , pocił się przez regulację tłumienia powrotu i niestety z każdym wyjazdem w trasę coraz bardziej aż w końcu nastała kompletna susza , no i okazłao się że jest to dość popularna usterka dla tego dampera (sporo opisów na necie) ,oczywiście pierwszą rzeczą jaką zrobiłem to przeszukałem chyba "całe" google(:wink: ) i znalezałem lakoniczny opis jak rozebrać tą maszynkę i rzeczywiście jest to dość banalne , podobnie jak usterka którą okazała się zużyta uszczelka na popychaczu od blokady skoku . Uszczelkę udało mi się dostać więc od razu zabrałem się do pracy , no i wszystko było by GIT , gdyby nie to że przez moją kompletną GŁUPOTĘ ( bo inaczej tego nie można nazwać ) upadł mi główny tłoczek który zapewne z racji blokady skoku ma chyba ze "100" części :(. No i niestety rozsypał się w drobny maczek i tu jest problem , mianowicie składa się on z wielu małych średnich i większych bardzo cienkich podkładek (grubości dziesiąte części milimetra) i problem tkwi w kolejności jakiej te podkładki mają być założone .Jakoś skręciłem to do kupy i damper niestety nie działa prawidłowo , blokada nie trzyma a i tłumienie jest o wiele gorsze. Jedyny plus to to że olej trzyma i nie cieknie już wcale.

Prośba moja taka aby ktoś "mądry" kto zajmuje się takimi sprawami bądź kto robił już taki serwis lub po prostu ma lub ma możliwość zdobycia tej wiedzy podzielił się nią ze mną.
Dodatkowo fajnie było by wiedzieć jakim olejem najlepiej go zalać i jak dużo go tam powinno być.

Sorki za tak dziecinny opis ale chciałem jak najdokładniej przedstawić problem.

Link do galeri z damperem i zdjęciami podkładek , na fotce są w kolejności w jakiej ja je założyłem i niestety nie działo to poprawnie.
"http://img33.imageshack.us/gal.php?g=14409624.jpg
http://yfrog.com/0x14409624jx "

Z góry wielkie dzięki i POZDROWIONKA !!!!!!

: 19.05.2009 11:33:06
autor: Rams

: 19.05.2009 11:42:01
autor: Tomasz20000
Niestety nie znalazłem w nim odpowiedzi na moje problemy ale i tak dzięki za zainteresowanie.POZDRAWIAM!!!

: 19.05.2009 11:54:56
autor: off_road
Ok to jadziem :)
wszystkie układasz w piramidkę od największej do najmniejszej to po pierwsze.
Obrazek

Od lewej strony tak jak na foto: od strony tłoka dwie duże i reszta małe.
Od prawej strony: duże mniejsze i coraz mniejsze.
Robisz z obu stron piramidki.
Tłumienie padło bo od strony tłoka dołozyłes małe shimy które całkiem go zwaliły :)

posłużę się moją fotą :)
Obrazek

Tu masz co prawda ROCO WC ale podkładki tak samo sie układa w każdym damperze.

: 19.05.2009 13:01:48
autor: Tomasz20000
Dzięki za szybką odpowiedź , jeśli dobrze zrozumiałem to największe po obu stronach mają przylegać do tłoczka i tak w obie strony do najmniejszej , zaraz biorę się za rozebranie tłoczka i ponowne ustawienie podkładek , jednak co do ustawienia ich od strony tłoka z tego co pamiętam to były one tam na 100% jednak nie wiem ile sztuk i jakiego rozmiaru, damperek jest wyposażony w blokadę skoki i zastanawiam się właśnie czy ich takie umiejscowienie nie ma jakiegoś wpływy na jej działanie.
A i jeszcze pytanko co do oleju czy jego gęstość może mieć znaczący wpływa na działanie tłumienia i blokady??
Dzięki za podpowiedź.POZDROWIONKA!!!!

: 19.05.2009 13:13:11
autor: off_road
Wlej mu 5W
Olej dość mocno wpływa na pracę każdego amortyzatora :)

: 19.05.2009 15:33:27
autor: eskimos28
Tomasz2000 tu Jajek z BA. xd i widzisz. Mówiłe, że Ci off_road pomoże. ;)