Strona 1 z 2

Glory DH i FOX DHX4.0 serwis..

: 26.05.2009 16:12:57
autor: XXX
Serwus..
a wiec jednak mam ta glorke za te 5tys... ale ... ramka ma luzy na lozyskach... no a w damperze chyba tylko uszczelka jest walnieta troche bo zalalem go olejem napompowalem i smigalem to po 2dniach dopiero troszeczke zaczął tracic tlumienie na ostatnich 4-5mm skoku... wiec pewnie przez uszczelke polecialo...
i teraz..jak wyjąc tą uszczelke z tej czesci ktora sie wkreca w korpus dampera?
odkrecilem juz od tloka ta czesc ktora odpowiada za tlumienie i zdjąłem tą czesc w ktorej tkwi uszczelka..ale jak ja wyjac? nie widzialem tam zeby to sie jakos rozbieralo... chyba ze nie zawuwazylem a na pałe nie chce robic bo nie mam narazie kasy na nowy damper..
i jeszcze jedno..jakby ktos wiedzial to jakie sa dokladne wymiary lozysk w Glory DH 06... wiem ze powinienem sobie je sam zmierzyc ale problem jest taki ze nie mam za bardzo czym ich wyjac...a jak zamowie na necie to nowe za 2-3dni bede mial moze dopiero a chce posmigac bo luz jest minimalny...

pozdro

: 26.05.2009 18:25:43
autor: mrutbdg
uhm wez spisz sobie numery lozysk i idz do najblizszego sklepu z lozyskami i tak bedzie imho najlepiej. Ostatnio kupowalem lozysko do sterow sunline v1 kosztowalo mnie 16plnow w sklepie z lozyskami i nie mow ze do roweru bo wynajda Ci najdrozszy mozliwy wariant...

: 26.05.2009 18:39:52
autor: off_road
Uszczelkię olejową wyciągasz tak:

Biarymy drewniany wynalazek do pielęgnacji paznokci od panny/siostry/mamy*
*niepotrzebne skreślić :D

I starasz się ją wydłubać. Bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie jej podczas wyciągania w sumie zabawa w jedną strone.
Nie da się jej inaczej wyciagnąć dla tego roco jest takie fajne tam się rozkręca i wyciąga :)

: 26.05.2009 20:07:32
autor: =PoisoN=
Na pewno masz luzy na łożyskach ? Możliwe ze nie masz skręconych odpowiednio osiek łożysk. Ja muszę w swojej ramie delikatnie skrócić jedną ośkę dlatego ze minimalnie wystaje poza obrys łożysk i tym samym po skręceniu w ogóle nie ściśka łozysk tym samym mam niby "luzy".
Ewentualnie masz wyrobione tuleje dampera.

Co do samych łożysk jest ich w sumie 10 sztuk

61802 2RS - 4 szt.
61902 2RS ( 6902 2RS) - 6 szt.

Za taki secik z sensownych łożysk wybulisz ponad 200zł wiec poszukaj dokładnie przyczyny luzów, zanim kupisz coś na pałe.

W temacie dampera uważam ze mało prawdobodone zeby brał powietrze z zewnątrz bez wycieku oleju. Na 99% bierze gaz ze zbiorniczka wyrównawczego.
Chyba ze o to właśnie chodzi w twoim niezrozumiałym opisie.

: 26.05.2009 20:16:50
autor: XXX
łożyska bankowo sa rozdupcone... jak kupilem rower to sie rozpadal na czesci..wiec rozkrecilem wszystko wlacznie z zawieszeniem... 2 lozyska wogole nie chcialy sie obracac gdy wlozylem w nie palec i chcialem przekrecic... wiec otworzylem to uszczelnienie i patrze a tam syf i rdza..wiec popsikalem odrdzewiaczem potem nasmarowalem i dzialaja ale maja wyczuwalny luz jak sie w nie palec wlozy i porusza.. kazde lozysko ma minimalny luzik..niby na zawieszeniu tego nie czuc ale to pewnie kwestia paru dni/tygodni i sie zluzuje zawiecha... wole wymienic na nowe...

co do dampera... z tym wyciaganiem w jedna strone to chodzilo o ten o-ring tak? co w srodku jest... to potrafie wyjąć...a tą uszczelke ktora jest na samym koncu? tzn chodzi mi o ta ktora jest tak jakby kurzowa... ze widac ja od zewnatrz dampera jak sie na tlok patrzy przy korpusie.. nie potrafie tego dokladnie opisac :P zrobie foto jak bedzie trzeba

: 26.05.2009 21:19:14
autor: dhcyc
Zawnętrzna kurzowa nie powinna Cie interesować, bo ona sie mało co zużywa właściwie, natomiast wewnętrzna olejowa to inna sprawa. mnie sie dhx pocił, chciałem dobrać zamiennik tej olejowej, ale nie potrafili mi znaleść, kupiłem jakaś najbliższą średnicy i przekrojowi, ale była za chuda i damper dopiero zacząłby lać, wiec nawet jej nie wkładałem. Ale co się okazało, wystarczyło wyjac tą olejową i wyszyścić poprostu miejsce w którym siedziała, potem troche smaru, włożyć spowrotem i nie ma żadnych oznak ze coś, gdzies podcieka. Do wyjęcia jej powyginałem sobie taki mały śrubokręt odpowiednio. Jak Ci traci tłumienie to musisz mieć tam jakeiś powietrze, o ile był poprawnie zalany, to jest ono być z komory powietrznej jak =PoisoN= napisał, tam też jest uszczelka i da sie ją wymienic...

: 27.05.2009 15:18:04
autor: XXX
wiem o co biega... no nic bede szukal takiego oringu malego ktory bedzie odpowiadal srednica i gruboscia tej orginalnej... jesli sie nie uda to bede dalej kombinowal u dystrybutora orginal kupic czy cos ale oni pewno beda chcieli zeby im damper na serwis wyslac;/

: 27.05.2009 20:48:59
autor: XXX
mam jeszcze prosbe do was.... kiedys ktos z forum dal mi link na chomikuj.pl chyba i tam byl do sciagniecia caly pakiet manuali do wszystkich fox'ow chyba.. dmaperow i widelcow..szukam tego na necie od paru minut ale nie moge znalezc... a konkretnie chodzi mi o manuala do DHXa... bo musze jedna rzecz tam jeszcze sprawdzic... ewentualnie kiedys siwy mial fotuy z jakiejs gazety z manualem do DHXa...ale tez nie moge ich znalezc pamietam ze na BA byly...
wiem ze powinienem edytowac post ale wtedy temat nie wskoczylby na gore i raczej nikt by go nie zobaczyl...

: 28.05.2009 05:31:20
autor: siwy-84
prosze
Obrazek

: 28.05.2009 15:20:11
autor: MUSZEL
XXX to wszystko o Foxach na chomikuj.pl ma SeraaX, zagadaj do niego, ciekawe żeczy są tam ;)

: 28.05.2009 15:46:58
autor: XXX
MUSZEL dzieki zagadam do niego..
a jeszcze jedno pytanie do posiadaczy glory DH... jakie macie twardosci sprezyn?
no bo ja mam 450LBS... i jest miekko strasznie.. powiedzialbym ze troszke za miekko... i nie wiem czy to przez to ze damper ma rozwalony ProPedal bo pokretlo nie dziala i wogole cos tam rozwalone jest z tym... czy poprostu sprezyne mam miekka...
waze okolo 70kg

: 28.05.2009 19:52:45
autor: wojtec
XXX te manuale na chomikuj wrzucal Steel2 ...
http://chomikuj.pl/Steel2

: 29.05.2009 14:54:22
autor: MUSZEL
a faktycznie... pomyliłem, obaj na "S" ;) sorki

A co do dampera, to jak wyżej pisałeś że jest z nim coś nie tak, najpierw go napraw a potam baw sie ze twardością, bo inaczej nie ma to sensu. Najlepiej wejdź na PB, wyszukaj w Photo Polaków na tej ramce i pytaj o twardości, wagi, odczucia itp. :)

: 29.05.2009 15:03:30
autor: wojtec
gdzie kupic zestaw uszczelek do dhx ?

: 29.05.2009 15:36:43
autor: XXX
spoko..teraz jak mam juz manuale wiem jak wyjac plywak ze zbiorniczka to dostane sie do tej nieszczesnej reg ProPedal...;]

: 29.05.2009 17:32:23
autor: dhcyc
do pro pedala wydaje mi sie że sie nie dostaniesz od góry, mnie sie cały zbiornik wykręcał i tak były spręzynki propedala i podkładka, inaczej tam chybanie wejdziesz. swoją drogą to tam nie ma się co zepsuć

: 29.05.2009 18:22:08
autor: off_road
Propedala musisz drzeć tak:
1. Odkręcasz cały zbiornik
2. Wyciągasz segera widzianego od strony pokrywy i wtedy całośc ładnie wyleci :)

: 30.05.2009 15:14:23
autor: XXX
juz zrobilem tego pro pedala...
okazalo sie ze to pokretlo niebieskie bylo zle przykrecone do tej czesci ktora odpowiada za regulacje... i pokretlo obracalo sie na tej czesci a nie razem z nia..ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz... czy jak zdejme to pokretlo to na ustawieniu o ile dobrze pamietam na minus ta czesc wpada do srodka? tzn nie wpada calkowicie ale wsuwa sie dosc sporo do srodka i jest luzno... a jak jest na plus to jest wysunieta i sztywno siedzi... nie rozebralem tego propedala bo nie moge odkrecic zbiorniczka a nie chce zeby sie okazalo ze zgniote w imadle zbiorniczek czy cos...

i jeszcze jedno... korzystam z tego manuala co podal siwy...
robie wszystko krok po kroku.. i efekt jest taki ze damper na pierwszych mm skoku ma bardzo slabe tlumienie;/ odpowietrzalem go juz chyba z 10 razy i dalej to samo.. probowalem na rozne sposoby... wciskajac tlok do konca potem zakrecajac albo zakrecajac od razu... caly czas ten damper wydaje lekkie stukniecie... plywak w zbiorniczku ustawiam tak 3-4mm przed dnem...zeby po napompowaniu nie dotykal on do dna... ale i tak jest tak samo...
za pierwszym razem nie miale zadnego manuala i na oko zalałem ten damper zeby sprawdzic czy dziala... i wtedy doslownie leciutko pukal..a teraz im wiecej sie staram tym gorzej wychodzi..
albo moze niech mi ktos podpowie na jakiej glebokosci ustawicplywak w damperze 241mm... no bo sam juz nie wiem co jest grane... niby jak ruszam tlokiem to nie slychac zeby w damperze powietrze bylo..nie siorbie takich drobnych babelkow.. ale wciaz sa te stukniecia...

: 30.05.2009 15:49:17
autor: =PoisoN=
generalnie