Strona 1 z 1

Objawy zapowietrzenia hamulca

: 04.06.2009 00:36:35
autor: Tom1422
Otóż chciałbym się spytać jakie są objawy zapowietrzenia hamulca. Niepokoi mnie fakt, że klamka żeby docisnąć tarczę musi pokonać długą drogę (może to sobie ubzdurałem?) w moim Strokerze. Podobny problem był w niedawno założonym temacie o SLX. Jestem ciekaw czy tak już jest i powinno być czy jest zapowietrzony.
Dla jasności dodam zdjęcia:

normalna pozycja:
http://img8.imageshack.us/i/20090604002.jpg/
hamuje:
http://img223.imageshack.us/i/20090604004.jpg/

Proszę się nie śmiać i nie wyzywać jeśli jest w porządku bo po prostu się zdenerwowałem i chce się upewnić czy nie trzeba go odpowietrzyć.

: 04.06.2009 00:47:07
autor: Irion
To zalezy jak Ci chodzi. Moze klocki masz starte i musisz bardziej docisnac zeby dotknely tarczy...

: 04.06.2009 01:07:45
autor: Steel2
Nie stresuj się, zadałeś pytanie w dziale dla początkujących, po polsku i z sensem, więc wszystko ok.

Wygląda, że z hamulcem wszystko ok. Skok całkiem normalny. Ale tak na wszelki wypadek zrób prosty test. Naciśnij tak by zablokować koło i zobacz czy daje się "pompować" klamką. Olej jest nieściśliwy i jeśli nie ma powietrza w układzie, to klamka będzie twarda. Jeśli powietrze jest w układzie klamka będzie wyraźnie dała się "pompować". Zwróć jednak uwagę, czy tłoczek pracuje czy tylko klamka pracuje.

: 04.06.2009 07:13:18
autor: Tom1422
Irion klocki nie są starte. Steel2 jeśli mówisz, że skok jest w normie to chyba wszystko OK, bo siła hamowania nie spadła, a chodziło mi najbardziej o skok. Zrobię na wszelki wypadek ten test. Myślę, że sprawdzę jeszcze z nowym hamulcem, wczoraj zakupiłem na przód. Jak przyjdzie to będę miał jakieś porównanie. Jeśli chodzi o objawy zapowietrzenia to co może się dziać z hamulcem jeśli jest zapowietrzony. Chciałbym wiedzieć kiedy mi się zapowietrzy :)

: 04.06.2009 07:15:33
autor: viejo
Taki skok klamki jest jak najbardziej w normie. Zapowietrzenie hamulca mozna wyczuc kiedy masz tzw. gumowa klamke. Czyli po nacisnieciu mozesz ja jeszcze sporo ugiac. Im bardziej zapowietrzony i im gorsze przewody i hamulec tym bardziej jest gumowy :)

Poza tym na zjezdzie, po nagrzaniu sie,powietrze sie rozszerza i hamulec zaczyna coraz bardziej ocierac ale nie ma mocy i slabo hamuje.
Jesli nagle Ci sie zapowietrzy to na pewno poczujesz, gorzej jesli zapowietrza sie powoli jak moj stary mph.

: 04.06.2009 07:18:54
autor: Tom1422
viejo pisze:Zapowietrzenie hamulca mozna wyczuc kiedy masz tzw. gumowa klamke. Czyli po nacisnieciu mozesz ja jeszcze sporo ugiac.
Czyli po ściśnięciu tarcz można jeszcze ugiąć tak? Dobrze zrozumiałem? Jestem coś dzisiaj mało "kapujący" :D

: 04.06.2009 09:13:04
autor: off_road
Dokładnie po tym jak dotkną tarczy klamką możesz dalej pociskać.
Pomijamy ten patent w avidach gdyż te standardowo są "gumowate" :)

: 04.06.2009 14:10:14
autor: brooce
A po paru ugięciach, klamka robi się "luźna" w ok. 2/5 skoku ;)

: 11.08.2009 20:22:01
autor: adrian50005
podlacze sie pod temat :D miałem hayesa sole na przodzie zdjolem na tydzien :D tak dla fun :D no i teraz zakladam klocki tarcza odtluszczona no i klocki ok :D no i cisne hymm mało hamujde dociskam klamke do konca tłoczka to samo czy to jest moze zapowietrzony habel??

: 11.08.2009 20:39:18
autor: maxxis
Zapytaj w domu czy przypadkiem nikt nie wcisnął dla zabawy klamki :lol:

: 11.08.2009 21:17:14
autor: adrian50005
no wasnie mnie jeszycze tydzien nie byo xd ale leza niby w tym samym miejscu
xd ile mniejwiecej koszytuje odpowietrzenie:D