Strona 1 z 1
Do lekkiego fr : LF Dragstar vs Kona Scrap bs sign fr2 vs..
: 04.06.2009 20:16:57
autor: dwe
Banshee Scirocco
Wzrost 185, waga 75-80kg
Wiem, że żaden z tych rowerów nie się nie nadaje do fr, ale z braków funduszu wybór jest ograniczony
Dragstar, Kona Scrap czy Sign fr2? i który amor do tego Manitou Sherman Flick plus czy duro triple?
ram i amorów nie wybierałem, tylko mam możliwość mieć taki sprzęt w miarę tanio, z czego sign fr2 wychodzi najdrożej
: 04.06.2009 20:30:59
autor: Las3k_91 Ldz
Jak do FR to Sign i Sherman, chyba, że bardzo chcesz szywniaka? To Banshee, potem Drag.
Duro triple to syf jakich mało. Kony to też syf, ale mniejszy i są fajne i cool, bo są z Kanady i na NWD.
: 04.06.2009 20:53:54
autor: Wjtk
dwe powiedz ile masz na sprzęt. Czasem "w miarę tanio" okazuje się drogo w stosunku cena-jakość.
: 04.06.2009 21:26:36
autor: dwe
sprawa wygląda tak, że mam shermana w szafie i mam na ramę powiedzmy 300zł, reszta sprzętu już jest, mam też ramę draga 16'' i zastanawiam się czy go opchnać na allegro za te 100zł i dołożyć do czegoś innego?
Głównie chodzi o moją jazdę, na dobrą sprawę dopiero zaczynam i pytanie: czy warto zmieniać ramę?
: 04.06.2009 21:55:15
autor: 1nVALID
dwe Dragstar na poczatek Ci wystarczy.
Widelec Manitou.
: 04.06.2009 22:02:09
autor: Wjtk
No to przy tym budżecie moim zdaniem lepiej zostawić LF(na początek będzie okej). Odłóż sobie na coś porządniejszego i dostosuj jazdę do sprzętu i umiejętności!
: 04.06.2009 22:45:06
autor: dwe
Jakaś podpowiedź jak ustawić amor? Bo mam tutaj 3 pokrętła i zero pojęcia do czego służą :P
wiem że na górze lewej goleni jest SZYBKA ZMIANA SKOKU, i tutaj ustawiłem na max
do czego służy pokrętło na prawej goleni z napisem compression i pokrętlo na dole prawej goleni- niebieskie, oraz cieńka okrągła gumeczka na lewej goleni? ma zapobiegać ocieraniu linki hamulca o goleń?
: 04.06.2009 23:11:46
autor: Las3k_91 Ldz
poczytaj instrukcję...
: 04.06.2009 23:23:49
autor: dwe
tą, której nie mam?
: 05.06.2009 08:18:59
autor: Wino
dwe Jeśli kupiłeś amora w polskim sklepie to powinieneś tą instrukcje otrzymać, jeśli kupiłeś w zagranicznym sklepie sprzedawca powinien zadbać by dotarła do ciebie instrukcja w języku polskim, jeśli tak nie zrobili możesz pozwać go do sądu.
Ostatnio w mediach było dość głośno o tym ze do każdego zakupywanego przedmiotu trzeba dostać instrukcje obsług i jeśli jest ona po innym języku niż polski musi zostać przetłumaczona, wiadomo jak kupisz sobie spinkę do włosów to nie trzeba mieć instrukcji, no ale do takich właśnie ram, amorów, tv i innych sprzętów musisz i nie ma ze nie.
: 05.06.2009 08:44:11
autor: GH
dwe pisze:
Jakaś podpowiedź jak ustawić amor? Bo mam tutaj 3 pokrętła i zero pojęcia do czego służą :P
wiem że na górze lewej goleni jest SZYBKA ZMIANA SKOKU, i tutaj ustawiłem na max
do czego służy pokrętło na prawej goleni z napisem compression i pokrętlo na dole prawej goleni- niebieskie, oraz cieńka okrągła gumeczka na lewej goleni? ma zapobiegać ocieraniu linki hamulca o goleń?
Pokrętło "compression" zmniejszania szybkości uginania się amortyzatora. Przy gwałtownych, bardzo szybkich ugięciach abyś po prostu nei dobił amortyzatora.
Niebieskie pokrętło jest od tłumienia powrotu to kontrolowane rozprężanie się amortyzatora po ugięciu.
a gumka hmm nie wiem o co Ci chodzi :P
: 05.06.2009 11:34:20
autor: dwe
Wino, jest jeszcze allegro i możliwość kupienia używanego sprzętu. Gdybym kupił nowego shermana za ok 1000zł, nie rozglądałbym się za ramami w cenach 300zł.
GH czyli to compression bardziej na plus czy minus? tak samo tłumienie powrotu?
pytam bo jestem zielony
: 05.06.2009 12:05:16
autor: GH
dwe pisze:GH czyli to compression bardziej na plus czy minus? tak samo tłumienie powrotu?
pytam bo jestem zielony
zależy od terenu i co chcesz robić. jeśli masz zamiar skakać dropy to kompresje ustawiasz na maxa i tłumienie powrotu również aby amortyzatora nie dobić tak łatwoi i wolno wrócił bo po dropie szybkie odbicie widelca może mieć nie ciekawe konsekwencje.
Jeśli dh po kamienistej trasie to tłumienie powrotu ustawiasz na minimum aby Ci szybko wracał, a kompresje raczej też na minimum również zależy od tego jak Ty wolisz, ja np mam to i to na minimum. bo tak mi najwygodniej, a jeżdżę tylko dh
: 05.06.2009 13:23:10
autor: Spaced
dwe na stronie manitou masz manuale ale akurat tłumienie kompresji i odbicia regulowane jest w wiekszosci normalnych amorów wiec wstarczy ci dowolna instrukcja. Zreszta jakbys poszukał to wszezdie było to tłumaczone milion razy. Sam jak kiedys nie kminiłem co i jak dziala znalazłem to sobie bez problemu wiec nie wiem czemu tak google boli.
: 05.06.2009 14:19:12
autor: Bombell
dwe pisze:tą, której nie mam?
Tej instrukcji, której ty nie masz nie można czasem ściągnąć z internetu? :-\
http://www.manitoumtb.com/manuals/answe ... rm_eng.pdf
dwe pisze:Gdybym kupił nowego shermana za ok 1000zł
Taaaa, to teraz znajdź mi nowego

: 07.06.2009 20:24:01
autor: Tom1422
Bombell pisze:dwe napisał:
Gdybym kupił nowego shermana za ok 1000zł
Taaaa, to teraz znajdź mi nowego
Tu macie nowego shermana
http://allegro.pl/item650283171_new_man ... d_bb5.html
: 07.06.2009 22:20:11
autor: 1nVALID
Tom1422 1,5" ...
: 07.06.2009 22:49:37
autor: Bombell
Tom1422 pisze:nowego
RoweroweDelicje pisze:po złożeniu roweru w serwisie odbyłem nim jazdę "próbną" z serwisu do domu max. 10 km po płaskim terenie
Taaaa
