Yhm powodzenia. ^^. Nazywaj tematy normalnie i napisz coś więcej do jakiego dh, jaki amor (przód, tył). Najlepiej w trosce o własne bezpieczeństwo nie rób sobie sam ramy tylko kup jakąś, albo daj do spawania w mielcu. Na lepsze wtedy wyjdziesz.
Na tej ramie chcialbym startowac na zawodach. Nad amorami sie nie zastanawialem pewnie z przodu 200mm a z tylu 200-240 mm skoku. Rame będzie mi spawal kumpel mojego ojca. Podobno zna sie na rzeczy
Rozumiem ze twój projekt jest juz tak zaawansowany ze pozostal tylko wybór materiału?
Jaki system zawieszenia?
Jaka geometria?
Jakis projekt?
Tu masz odpowiedzi na swoje pytania:
Ma byc gruba na 1.1/8cala. Albo na 68mm. Albo na 13.5cm. Zalezy o co pytasz.
Aluminium najlepszy stop to 1337 heavy forged.
A pokazesz nam chociaz rysunek w paincie jak to ma wygladac?
jestem12314 idz lepiej do sklepu i kup sobie rame, dam sobie reke uciac ze nie masz zadnego projektu a tym tematem sam chcesz sie wylansowac, jesli by tak nie bylo to bys podal jakies dane... pozerstwo
Ten temat to jakiś żart, prawda?
Samochód też sobie sam zbudujesz, albo samolot, czy inną rzecz od której niezawodności może zależeć twoje życie?
Proponuję także samodzielnie się operować, przy odrobinie chęci i z pomocą odpowiedniego forum na pewno ci się uda.
To jest po prostu fascynujące, jak niektórzy uznają, że zaplecze intelektualne jest w procesie projektowania roweru zbędne.
jestem12314 jak "bęndzie" to wrzuć rendery.
Jakiego softu używasz? Liczysz jakoś przeciążenia bardziej zaawansowanymi metodami, czy tylko analizę styczną robisz?
Zejdzcie już z chłopaka. Niech próbuje.
Nie wchodzi na rynek z nowym brand'em tylko prawdopodobnie robi sobie niskobudżetową ramę do dh z kilku rurek i pytał o materiał. Może się uda, a może nie.
To już kurwa marzeń nie można mieć ?
mozartt naprawdę uważasz, że on cokolwiek policzył? przecież jeśliby tak było to nie istniałby ten idiotyczny temat, jeżeli projekt istnieje to wygląda co najwyżej jak coś takiego:
Dajcie mu marzyc! Ja bym robil z wlokien weglowych, a detale i wstawki kute z alu.
Jak mialem 10 lat to z kumplem motolotnie zaczelismy budowac.. kasy starczylo na jakis brezent, a taczke z budowy gwizdnelismy... moze skonczymy to kiedys.
Nie popadajmy w skrajności, przecież to nie jest prom kosmiczny tylko pospawanych kilka rurek. Oczywiście nie jest to wskazane,zeby niczego nie liczyć, ale patrząc po tym jak potrafią pękać fabryczne ramy to chyba ewenement, żeby ktoś robił coś ponad proste symulacje statyczne, albo w ogóle działał "na pałę". A jeśli się mylę, to znaczy że te wszystkie programy i tak są nic nie warte i chyba prawda leży gdzies pomiędzy tymi wyjaśnieniami, bo w branży samochodowej programy to jedno, a potem bierze się kilka prototypów i je rozwala,żeby sprawdzić, czy aby na pewnogablota nie przełamie się na pół jak przyjdzie co do czego. Czytałem też kiedyś jakis art o prototypie enduro Karpiela no i między wierszami można było bardzo wiele wyczytać, dość jasno wynikało z tego, że on bazuje głównie na eksperymentach praktycznych, jeżeli jakiś element się nie sprawdza to wstawia inny.
Jak da odpowiedni zapas gdzie trzeba to sobie tym krzywdy nie zrobi, nie takie rzeczy się za komuny majstrowało i dawały radę. Oczywiscie, na pewno będzie to dalekie od doskonałości, ale nie od razu Kraków zbudowano, ważne tylko żeby chłopak sobie nie pomyślał, że tanim kosztem sam sobie zmajstruje V10, dopóki będzie traktował to jako hobby i zachowa przy tym zdrowy rozsądek to czemu nie...
jestem12314: Będzie kłopot z odpowiednim stopem, już nawet PA6 ciężko dostać w dowolnym rozmiarze, a to wcale nie jest najmocniejszy stop. PA 45 i PA47, to są rzeczy z których robi się rowery, ale żeby zdobyć to w odpowiednich rozmiarach i w ilościach mniejszych niż paleta to zapomnij...
Chcesz robić jeden egzemplarz to zastanow się albo nad stalą albo nad laminatami. Ramę z laminatu to sam kombinuję własnie, ale końca na razie nie widaćjak byś chcial kilka praktycznych wskazówek dotyczących laminatu to wal na PM.