witam,
mam podobny problem, tzn musze zrobic serwis swojego hamulca. od razu zanznacze nie mam lewych rak i wszystko z reguly robie sam, ale na hydraulice sie kompletnie nie znam, nigdy nie mialem z tym do czynienia i wole zapytac zanim cos popsuje..
wiec tak sprawa dotyczy hopa mono m4 jak w temacie, mialem wrazenie ze potrzebuje odpowietrzenia (luzna klamka po odwroceniu roweru do gory kolami, pare tez razy zdazylo mi sie samemu, badz przy pomocy kolegi wcisnac kalmke gdy nie bylo tarczy itp) ale dopuki w miare dzialal (choc jego siła dawała tez sporo do zyczenia) to go nie ruszalem. z biegiem czasu zaczalem miec z nim kolejny problem, mianowicie tloczki z jednej strony wysuwały sie bardziej, powodujac niekiedy tarcie klockow o tarcze. pomagalo na to wyjecie klockow i manualne (czytaj: palcem) wciesniecie klockow na swoje miejsce, ale problem choc juz nie tarly lubil sie powtarzac. teraz zmienilem amortyzator i przyszedl czas na zajecie sie klockami (1 problem) i samym hamulcem (drugi problem). pierwszy udalo mi sie w miare sprawnie usunac, nieznacznie scierajac klocki, wypiekajac i czyszczac tarcze, natomiast z hamulcem mam problem. po wyjeciu klockow nacisnalem klamke o kilka razy za duzo, skutkeim czego jeden tloczek wyskoczyl mi calkowicie z zacisku. teraz juz wic musze sie nim zajac bo po utracie takicj ilosci plynu hamulec calkowicie przestal pracowac. troche poszukalem o odpowietrzaniu/serwisie...
http://steveukmtb.wordpress.com/220/
http://steveukmtb.wordpress.com/hope-ca ... alsm4v2m6/
http://www.hopegb.com/page_mep_force_33.html
moze sie komus tez przyda. a moje pytania brzmia nastepujaco:
-zamierzam uzupelnic plynem zestaw wedlug opisanego przez was schematu i filmiku ze strony hopa, tylko ze tak, jak zrobic zeby tloczki wysowaly sie wszystkie rownomiernie (u mnie jakos jedna strona wychodzila bardziej)?
-zamierzam zrobic wedlug sposobu Berti_BB czyli jak na filmiku hopa, rozumiem ze przy odkreconym odpowietrzniku i zdjetym dekielku z klamki, po jej wcisnieciu plyn ze zbiorniczka powinien zostac wepchniety w "system" ? a przy dokreconym odpowietrzniku co sie stanie ? kalmka po prostu bedzie twarda (przy zablokowanych klockach) ? mam nadzieje ze nie prysnie mi ze zbiorniczka w twarz plynem, nie bardzo rozumiem jak to dziala prosilbym o wyjasnienie
-jaki plyn uzyc ? dot4 czy 5.1 ? jaka jest roznica ? jaka jest roznieca miedzy motorexem a innymi ?
-czy warto przy okazji rozkrecic zacisk i klamke na czynniki pierwsze i wszystko przeczyscic, czy skoro sa szczelne lepiej nie ruszac (jezeli warto przeczyscic to czy potrzebne beda klucze do odkrecenia zlotych dekli czy mozna to zrobic jakos inczej, czy ich odkrecenie nie bedzie potrzebne?) slyszalem ze problem z niepowracajacymi tloczkami mozna rozwiazac czyszczac je dokladnie ?
prosze o odpowiedz wylacznie osoby ktore sie na tym dobrze znają !!! (czytaj: robili to juz milion razy i maja pojecie o czym pisza, a nie slyszeli ze ich kolega mowil ze mozna zrobic tak a tak

)
pozdro