Strona 1 z 1

Wymiana oleju w Manitou Swinger X4

: 18.06.2009 14:58:52
autor: mas1o
Edit. Wczesniej byl to temat "Regulacje w Manitou Swinger X4", ale juz nie chce zakladac nowego.

Pytanie mam - jak wymienic olej w swingerze x4? Na stronie wigwamu, ani na stronie manitou, ani nigdzie gdzie dotrzec na google nie ma zadnych wskazówek.

Robil ktos to kiedys? Da sie bez odsylania do serwisu? Czy te dampery trzeba w "kąpieli" olejowej skręcac?






No to kupilem sobie w koncu pierwszego fulla, z damperem swinger X4 - zestaw oczywiscie uzywany.

Mamy taki obrazek z intrukcji:

Obrazek

Czy gdzies sie tam pompuje powietrze?

I moglby ktos mi wytlumaczyc ktore pokrętło co robi?

: 18.06.2009 16:19:57
autor: Cesiu
mam dokładnie taki damper.Obrazek ten dotyczy bardziej X6 niż X4. Jak się pewnie zorientowałeś to nie masz kompresji wysokiej i niskiej prędkości. Damper pompuje sie w miejscu zaznaczonym na tym rysunku jako zawor kompresji. Odkręcasz dekielek i pompujesz.

Co do tego ktore pokretlo co robi to byl chyba nie dawno taki temat. poszukaj.

: 18.06.2009 20:30:15
autor: GgG
Regulacja odbicia odpowiada za szybkość, z jaką damper odbija, swinger jest na tyle zamulający, że sam miałem u siebie rozkręcony na maximum i dalej nie było tak jak chciałem. Wracając do ustawień, jak odkręcisz nakrętkę (taka sama jak na zaworze przy dętce, tylko alu i czerwona) to masz zawór do pompowania, odpowiada za kompresję, czyli jak łatwo olej przepływa przez tłumik. U siebie miałem napompowane chyba 70psi, czyli troszkę ponad minimum, ale nie jestem pewien na 100%. Na zewnątrz zaworu masz tak jakby czerwoną śrubę na klucz 16 (?) i opowiada za czułość spv czyli zapobiega bujaniu przy pedałowaniu. Pierścień możesz skręcić, ale z wyczuciem, wtedy utwardzisz cały damper, lub poluzować, wtedy będzie bardziej miękko. Jeśli coś źle napisałem to niech ktoś mnie poprawi, bo swingera miałem już jakiś czas temu.

: 18.06.2009 20:37:23
autor: Cesiu
GgG pisze:taka sama jak na zaworze przy dętce, tylko alu i czerwona
W X4 jest taki kapturek, jezeli ktoś jest kompletnie zielony to może sie nie zorientowac, że to się odkręca ;)
GgG pisze:Na zewnątrz zaworu masz tak jakby czerwoną śrubę na klucz 16
Zamiast tego jest pierścień z numeracją od 1 do 4. A poza tym wsio ok.
Może miałeś 4Way a nie X4 i stąd te różnice (ale pewności nie mam).

4way (fotka źle podpisana, bo nawet na zbiorniczku pisze 4WAY):
http://www.pinkbike.com/photo/2367742/
X4:
www.pinkbike.com/photo/1584367/

Pozdro

: 18.06.2009 22:56:40
autor: GgG
Cesiu dzięki za poprawienie, owszem, miałem 4-way i przez moje nie dopatrzenie myślałem, że o niego w temacie właśnie chodzi :) ale mimo tego regulacje chyba dobrze opisałem ;)

: 19.06.2009 12:38:50
autor: MUSZEL
Cesiu pisze:GgG napisał:
Na zewnątrz zaworu masz tak jakby czerwoną śrubę na klucz 16

Zamiast tego jest pierścień z numeracją od 1 do 4.
tym reguluje sie również progresje dampera, bo zmiejszasz komore powietrzną

: 20.07.2009 20:56:26
autor: mas1o
to jeszcze jedno pytanie : )
Czy jesli w miejscu regulacji szybkiej i wolnej kompresji mam dziure na ampula to tym cos robie? Czy tylko jak sie rozbiera damper to tym kręcic?
I czy ma znaczenie ile razy obrócę tym pierscieniem w skali 0 - 4 ? Czy po przejechaniu 4 z powrotem robi się 0?

: 20.07.2009 21:31:11
autor: blackdemon
GgG pisze:swinger jest na tyle zamulający
jaki olej? u mnie na 10w i 1 shimie w ogole nie zamula. na 5tce i fabrycznych shimach tez nie mulil a reg. powrotu dzialala w pelnej skali (katapulta-blokada)