Strona 1 z 1
Problem ze sterami FSA Pig DH pro
: 24.06.2009 18:17:00
autor: mas1o
Mam miesięczne stery fsa pig dh pro.
Problem wyglada tak ze mimo ze są świeżutko wyczyszczone, dobrze nabite, nic nie jest obrypane jak złapie za kiere i tak naduszam raz lewą stronę raz prawą wyczuwam taki jak by przeskok.
Stery dokręcam najmocniej jak moge ale tak by czuć ze kiera bez problemu sie obaca dookola (troche sily w to wkladam).
Mam 3 podkladki - wczesniej mialem carbonowe, dzis zalozylem jakies stalowe - wydaje mi sie ze to ich wina?
I czasami jak hamuje przednim to stęka (chyba) przy dolnym lozysku - to normalne?
: 24.06.2009 19:02:47
autor: 1nVALID
Przeskok znaczy "stuk" (taki dzwiek chyba jest) czy jakby suche skrzypienie?
Sprawdz sruby w mostku, moze tam cosik placze, jesli nie to moze bieznia sie uklada jesli nie "nabiles" jak trzeba...
: 24.06.2009 21:00:30
autor: balrog
Podkładki nic do tego nie mają - obracają się przecież razem z rurą sterową.
"Stery dokręcam najmocniej jak moge ale tak by czuć ze kiera bez problemu sie obaca dookola (troche sily w to wkladam). "
Że co ???? Najmocniej jak możesz ?? Człowieku. Stery dokręca się tak, żeby luzu nie było, a nie najmocniej jak się da. Przy dobrych sterach i dobrze osadzonych miskach wystarczy leciutko dokręcić stery i luz znika.
Jak dokręcasz "najmocniej jak się da" to stery i owszem się obrócą, ale w bieżni zrobią się wgłębienia od kulek i stery ulegną szybszemu zużyciu. Owe wgłębienia mogą być też przyczyna skokowej pracy sterów, o której wspominasz
Sprawdź także, czy czasem dolna miska ci źle w ramie siedzi. Złe osadzenie dolnej miski lub jej luz w ramie mogą powodować stękanie i to, że musisz mocniej skręcić stery żeby wydawało ci się, że luzu nie ma.
: 24.06.2009 21:45:45
autor: mas1o
przeciez to sa maszyny.
: 24.06.2009 21:59:39
autor: balrog
Aha

To sorry. Mam Pigi zwykłe a one są na kulkach. Myślałem że DH Pro też na kulkach ino większych.
: 24.06.2009 22:09:24
autor: Noldorek
mas1o ale stery maszynowe też mają kulki :P wiec stawiam że mogły się zrobić wgłębienia w samych sterach...wyciągnij je...ściśnij w palcach i spróbuj obracać, to się dowiesz gdzie jest ten przeskok, mogę się mylić i może mieć na to wpływ inny czynnik, ale to zdaje mi się najbardziej racjonalne

: 24.06.2009 22:14:16
autor: Vin_OSW
i trochę smaru nie zaszkodzi
: 24.06.2009 22:27:26
autor: 1nVALID
Pamietaj tez ze lozyska przy wyciagnieciu beda mialy luz, tak juz sa zrobione ze luz jest obecny gdy lozyska nie sa obciazone, pisze tylko aby nie bylo niepotrzebnych zakupow.
Co do wyrabiania sie, w miesiac nie wydaje mi sie aby taki problem mogl zaistniec.
: 24.06.2009 22:45:52
autor: Noldorek
Ale jak skręcił na siłę to mogły się wybić kulki w bieżniach
