Strona 1 z 1

Manitou Travis dziwnie pracuje, pomocy

: 13.07.2009 15:04:47
autor: jajokso
mam problem z moim Travisem Single 150, amor sie dziwnie zachowuje, co jakiś czas zmienia mu sie praca, raz jest super zmulony, a raz działa wyśmienicie.
I jeszcze mam takie cos ze nie pracuje całym skokiem, nie dochodzi do całego 150, do ok. 130 i tyle, i jak juz dojedzie do tych 130, to jest taki gwałtowny STOP i coś lekko w nim strzela, jakby coś sie w środku poluzowało, serwisowałem go jakoś chyba na początku sezonu i nie jeździłem wiele.

rocznik sprzętu to 2007 i dodam ze po serwisie przez spory okres czasu działał wporządku

: 13.07.2009 20:39:48
autor: Noldorek
Zrób kolejny serwis :)

: 13.07.2009 20:52:15
autor: Lomek
i spróbuj wlać olej 2,5w :D w moim przypadku to pomogło na mulenie ;D

: 17.07.2009 15:30:25
autor: jajokso
właśnie przy serwisie zaaplikowałem ten 2,5..
no wlaśnie chyba zrobie a jak nic nie pomoże to zabule 170 zł za serwis w sklepie i tyle -,-

: 03.11.2009 21:19:38
autor: jajokso
przeserwisowałem go, i działał fajnie przez jakieś 2 dni, potem mi zaczęło znowu skok zabierać, ze 150 narazie mam 140, czego to jest wina ? moze tłumik ? bo podobno to sie sypie w travisach . a jak przyjdzie wymienić to dystrybutor mi to załatwi ? i za jaką cene ?

: 03.11.2009 21:22:51
autor: maxxis

: 03.11.2009 21:26:28
autor: jajokso
maxxis pisze:
Pisz do wigwamu http://www.manitou.com.pl/ Wink
Serwis: serwis@manitou.com.pl to tutaj ? ;>

: 03.11.2009 21:39:32
autor: avg

maxxis napisał:

Pisz do wigwamu http://www.manitou.com.pl/ Wink


Serwis: serwis@manitou.com.pl to tutaj ? ;>
Zapewne tak, :wink: ciekawe czy odpowiedz nie będzie wyglądała tak :proszę przysłać amortyzator do nas" :P

: 03.11.2009 21:44:29
autor: ablee
jajokso weź pod uwagę, że na polu temperatura nie jest najwyższa i każdy wideł zaczyna przymulać. A że nie wykorzystuje skoku to nic dziwnego, pojedz w teren i go przy kasuj, to zamkniesz 150mm.

: 03.11.2009 21:46:01
autor: jajokso
ale ja go zamykam z miejsca zawsze i teraz nie dochodzi do konca, jest tak jakby koniec skoku, juz wczesniej tak mialem, mialem z jakies moze 80 skoku

: 03.11.2009 21:47:43
autor: maxxis
Dobijałeś go z miejsca? hmm może miałeś za mało oleju albo coś masz rzeczywiście z tłumikami .

: 03.11.2009 21:51:06
autor: jajokso
oleju to nawet kiedys mialem 2 razy za dużo i sie uginał cały ; p teraz wlałem tyle ile powinno być i sie zepsuło znowu .

: 03.11.2009 22:08:58
autor: blackdemon
Znawcy manitou.. Pewnie uszczelka od tlumika puszcza i olej ci sie zlewa do dolnych lag i skok maleje. Przerabialem to. Korek z uszczelka 30zl w wigwamie.

: 03.11.2009 22:17:05
autor: muras
Skok w Travisach jest troche przeklamany, moj (rocznik'06) ma 142 i nie ugnie sie ani mm wiecej. Co do zmulania to zalezy od oleju, w niskiej temperaturze wszystkie oleje tezeja. Jedyne co mozesz zrobic to zalac dobrym rzadkim olejem np Motorex 2,5W. Troche tez ratuje sytuacje odkrecenie kompresji na min.

: 03.11.2009 23:38:21
autor: ablee
blackdemon ja miałem złą ilość oleju i efekt był podobny, co opisuje osoba zakładając temat.

: 04.11.2009 09:58:18
autor: jajokso
mulić juz nie muli, ale właśnie ten skok mi ucieka, jest tej samej wysokości ale nie dochodzi cały.
a zawsze dochodził do idealnych 150mm .
kumpel stwierdził że mi zasysa olej smarujący do tłumika i to przez to

: 09.11.2009 01:29:09
autor: jajokso
"Witam, ścieżko będzie coś poradzić nie mając amortyzatora przed sobą
ale postaram się pomóc.
W Travisach z systemem tpc rzadko występuje taka sytuacja. Najczęściej
przyczyną jest nieprawidłowe zalanie tłumika olejem ( zbyt duża ilość oleju
powoduje ograniczenie skoku ). Proszę zdemontować rurę z tłumikami i
sprawdzić ręcznie jak pracuje tłumik odbicia, czy wchodzi cały bez
większych oporów? Tak powinien.
W sytuacji kiedy zaraz po serwisie pracuje w pełnym zakresie a po kilku
dniach już nie, przyczyną może być uszkodzona uszczelka główna zamykająca
rurę od dołu. Przez nią może dostawać się ( zasysać ) olej z kąpieli
olejowej. Może zaistnieć też sytuacja odwrotna, przez nieszczelną
uszczelkę olej może wydostawać się z tłumika na zewnątrz czyli do kąpieli
olejowej.
Zbyt duża ilość oleju w kąpieli olejowej może też ograniczyć skok. (
około 50ml na goleń ) Proponuję wysłać amortyzator na serwis w celu dokonania
prawidłowego przeglądu oraz diagnostyki i naprawy zaistniałej usterki."

takie coś mi odpisał wigwam, czyli opcji jest sporo ; p rozkręce go i zrobie tak jak napisali, albo oddam poprostu do serwisu -,- chyba ze macie jakieś pomysły ; >

: 09.11.2009 02:28:32
autor: MLYNoBIKER
Jak się znasz to popróbuj ale trochę zabawy będzie, szkoda dawać za serwis kase ;p