Strona 1 z 2
Strzelający Sunline
: 14.07.2009 16:54:43
autor: małec
Witam,
posiadam od 7 miesięcy kierownicę Sunline'a V1 DH i mostek V1 ALL MNT. Od pewnego czasu, z okolic mostka zaczęły wydobywać się trzaski (niestety nie potrafię dokładnie powiedzieć, kiedy zwróciłem na nie uwagę).
Początkowo myślałem, że przyczyną strzelania są zużyte łożyska sterów. Stery wymieniłem tydzień temu (model V1 DH) i przy okazji odkręciłem kierownicę i wczyściłem dokładnie powierzchnie mocujące mostka oraz rurę sterową. Wszystkie śruby posmarowałem Loctite'em i dokręciłem.
Przez pierwszy dzień jazdy wszystko działało bez zarzutu. Jednak już następniego dnia, znowu pojawiły się trzaski. Zauważyłem, że wsytępują one podczas ostrego pedałowania (gdy "buja się" kierownicą) i przy uginaniu amortyzatora w miejscu. Wtedy można usłyszeć lekki trzask w trakcie ugięcia i po podniesieniu przedniego koła i próbie wygięcia kierownicy.
Wg mnie, źródłem trzasków jest połączenie mostek-kierownica. Dodam jeszcze, że mostek jest bardzo podatny na próby wygiania kierownicy (można zaobserwować jego odkszłacenia).
Po tym wczerpującym wstępie czas na moje pytanie :wink: :czy ktokolwiek z Was spotkał się z podobną sytuacją, szczególnie w przypadku komponentów Sunline'a?
: 14.07.2009 18:23:50
autor: Qcor
wydaje mi się, że możesz mieć raka...
: 14.07.2009 18:32:39
autor: wfl
Qcor wyjdź, a jak już chcesz sypać żartami to przynajmniej śmiesznymi

.
małec
Miałem to samo,ale inny set (zintegrowany manitu + truvativ risebar,nieważne raczej)
Wg mnie nic co mogloby niepokoić, może trochę nierówno dokręcone śruby? Mimo mocnego dokręcenia kierownica może trochę "pracować".
Nie sprawdzone, ale może troszke loctite'a między kierownice a mostek ?
: 14.07.2009 18:36:17
autor: bamix71
...ja mam sunline v1 z mostkiem thomson x4 i nie ma dziwnych dzwięków

: 14.07.2009 18:39:36
autor: Steel2
Qcor - ciekawa koncepcja, a jakie powody takiej diagnozy ?
małec - miałem mostek All Mountain i kierownicę V1 i nie miałem problemów. Na Twoim miejscu posprawdzał bym wszystkie gwinty i dokręcił je kluczem dynamometrycznym ( nie tylko w mostku ale i wszystkie okoliczne ). Oczywiście żadnego wkręcania śrub na sucho i perfekcyjna czystość.
: 14.07.2009 18:55:36
autor: barte
Być może masz piasek pod gripami, mocowaniem manetki albo klamki. Zdejmij to wszystko, porządnie przeczyść, załóż jeszcze raz i sprawdź. Jak dalej będzie skrzypieć to pojedź z tym do serwisu albo oddaj kierę na gwarancji jeżeli przyjmą.
: 14.07.2009 19:13:27
autor: Lisek-Tm
jesli masz dokrecone wszystko to pozostaja tylko stery.
: 14.07.2009 19:19:23
autor: Srejsd
miałem podobne przejścia, byłem swięcie przekonany że to korony widelca trzeszczą na goleniach, a okazało sie że to połączenie mostek-kiera. Śrobki sie poluzowały, wystarczyło równomiernie dociągnąć. Set boxxer - sunline direct stem i kiera truvativ.
: 14.07.2009 19:27:59
autor: viejo
małec pewnie cie zmartwie ale jesli wymiana lozysk i dokrecenie wszystkich srub nie pomaga to jest to najpewniej zowalizowana glowka ramy. Sproboj wybic stery i suwmiarka sprawdzic czy sie jajo zrobilo.
: 14.07.2009 20:01:14
autor: Ufik
nie sluchaj ich, bo tak na 100% są to stery i łożyska zaczynają padać.
Nic dziwnego jeśli są oryginalne(wartosc ~5zl?)ze sterami:) wiec kup jakieś lpesze łożyska i tyle
: 14.07.2009 20:46:55
autor: małec
Dzięki za rady Panowie.
Lisek-Tm, Ufik nie sądzę, że przyczyną trzasków są stery. Tak, jak wspomniałem mam je tydzień i nawet nie miałem okazji ostro pojeździć. Śruby są równomiernie dokręcone. Jutro podjadę do zaprzyjaźnionego serwisu i może tam coś wymyślą.
: 14.07.2009 20:59:46
autor: Ufik
małec to sie zdziwisz

: 14.07.2009 23:59:41
autor: ;o
Tez tak mam w secie NS bad mama+ ns supermoto. Jezdze tak juz dosc dlugo i poprostu to olewam. Sprawdzilem i nie bylo niczego co moglo mi zagrazac, wiec uznalem, ze to nic powaznego. Ale wlasnie zawsze mnie to intryguje jak jedze, czemu tak jest. Mi sie zdawalo, ze to raczej polaczenie sterowka-mostek, ale moge sie mylic.
: 15.07.2009 00:27:47
autor: LestatBiker
Proponuję sprawdzić naciąg szprych w kole i czy z nim wszystko jest ok.... ale to tylko moja propozycja.
: 15.07.2009 00:39:19
autor: ;o
Ja tak mam, mimo iz kolo juz mam chyba 3, czy 4;) WIec to raczej nie to:D
: 15.07.2009 00:47:35
autor: Las3k_91 Ldz
Lisek-Tm, Ufik, jw., to nie muszą być stery. Miałem podobnie - most FSA FR230 i kiera FSA Gravity Carbon, pomogło właśnie staranne dokręcenie wszystkiego.
: 15.07.2009 03:30:41
autor: KaczorAC1
Więc , miałem podobnie. Wystarczyło rozkręcenie mostka , wyczyszczenie śrub i dobre skręcenie.
: 18.07.2009 11:57:13
autor: balfa2step
http://allegro.pl/item690664604_mostek_ ... _50mm.html ?? to nie ten sam ? przestał strzelać ? czy to jednak nie była wina mostka?
: 18.07.2009 13:59:13
autor: Lomek
Steel2 pisze:Na Twoim miejscu posprawdzał bym wszystkie gwinty i dokręcił je kluczem dynamometrycznym
przepraszam za nie na temat ale...
W różnych mostkach śruby takim samym momentem sie dokręca, czy czy mostek to inny moment??
Jakim momentem wy dokręcacie

?