Strona 1 z 1
Problem z RS domain, jak rozebrać motion control?
: 15.07.2009 11:21:31
autor: dragon44
Witam, mam problem z amortyzatorem RS domain 318 u-turn 2008. Sprawa wygląda tak, że cieknie od dołu spod tego czerwonego pokrętła (tłumienia odbicia), a dokładniej ze śrubki na imbusa 2,5mm. Rozebrałem amortyzator ale mam problem z wyjęciem jednego elementu, którego zdjęcie zamieszczę poniżej. Jest to wewnątrz lagi z kompresją. Nie idzie wybić tego do góry, bo jakieś 8cm od końca blokuje się. Jak to wyciągnąć?
: 15.07.2009 12:12:44
autor: troyo
: | jak nie wiesz jak rozebrac to sciagnij serwis manuala ze strony srama ? : |
zeby wyciagnac tlumik powrotu musisz odkrecic ten korek na spodzie goleni -.-
: 15.07.2009 12:22:00
autor: dragon44
troyo rozumiem że chodzi Ci o ten z pierwszego zdjęcia? Może mi powiesz jak mam go odkręcić?
: 15.07.2009 15:03:15
autor: kosq3
http://www.youtube.com/watch?v=48_O2xWU9RE
Nie wiem czy ten filmik ci pomoże, sam mam takiego domaina jak ty i również po wymianie oleju smarującego cieknie sobie lekko z regulacji odbicia.
Zaczoł mi cieknąć po pierwszym serwisie w sklepie rowerowym... niby się znali ale coś dowalili.
Niedawno sam zdjołem golenie wyczyściłem etc. Ale nie zabierałem się za rozbieranie tłumiaka. Nalałem olejku smarującego tyle ile ma być i znów lekko cieknie.
Wg mnie problem jest w tym że nie da się tego imbusa dokręcić mocniej, bo gdy próbuje to cały tłumik odbicia się mi kręci... ;/
Imbusa z drugiej goleni skręcam mocniej i nic nie cieknie.
Dziwne, za około miesiąc znów go będę rozbierał, tym razem całego, jeśli uda ci się załatwić sprawe z tym przeciekiem to napisz tutaj.
: 15.07.2009 20:02:34
autor: dragon44
Ktoś wie?
Taki popularny amortyzator, tyle osób go poleca, tylu na nim jeździło, a nikt go nie serwisował? Czyżby sami forumowi teoretycy? Czekam na pomoc
: 16.07.2009 16:02:34
autor: troyo
ku*** koles , wejdz na strone srama i sciagnij manuala . uposledzony jestes czy co do cholery ?
: 16.07.2009 18:13:34
autor: RUDE_BOY
Nie wiem czemu ale to normalne w domainach . Ja mam także 318 i mi cieknie tak samo.Kolega ma 302 też mu lekko cieknie. Czytałem też parę opini to ludzie mieli ten sam problem.
: 16.07.2009 19:22:27
autor: cubone
Mi też cieknie minimalnie ale czy to przeszkadza Wam?
: 16.07.2009 20:30:30
autor: kosq3
no jak olej smarujący cieknie sobie to troche do pupy ;D za miesiąc zobacze ile go zostało ;>
: 16.07.2009 20:53:10
autor: qunick
Zrób obdukcje dolnych lag czy czasem nie masz ich pękniętych, bo słyszałem ze gość rozje*al sobie dolną lagę tzn przy reboundzie i mu ciekło, miał małe pęknięcie, a co do tłumika powrotu to powinien wyjść lekko, w piku jest podobnie bo tez motion kontrol, i myslac logicznie to trzeba to wypchnac do góry, stawia opor ale wychodzi, no chyba ze domain to inna konstrukcja a watpie, oczywiscie jezeli dobrze mysle
: 16.07.2009 20:58:21
autor: nans
dragon44 pisze:Ktoś wie?
Taki popularny amortyzator, tyle osób go poleca, tylu na nim jeździło, a nikt go nie serwisował? Czyżby sami forumowi teoretycy? Czekam na pomoc
ja jeździłem na tym widelcu i szczerze polecam a szczególnie właśnie 318

a jak chodzi o serwis to nie teoretycy ale co po nie którzy tak jak ja wolą oddać do renomowanego serwisu żeby było zrobione dobrze i pewnie

zrobisz sam serwis stracisz gware i po co to ??? ... a tak to jak Ci zwalą w serwisie to strzelą Ci podpis w książce serwisowej i w razie czego masz podkładkę że oni zrobili coś nie tak ... a tak ogólnie swojego domaina w ciągu 6 miesięcy oddawałem 2 razy na zmianę oleju

.... jak to mówią zadbaj o sprzęt a sprzęt zadba o Ciebie
Pozdro
: 16.07.2009 21:31:13
autor: easy_rider

wiem dlaczego cieknie, naprawienie tej usterki jest banalnie proste. podpowiedz: szukanie mikropęknięć to strata czasu, dobrze jest namierzyć z którego miejsca konkretnie cieknie.

: 16.07.2009 21:57:17
autor: qunick
nans no mysle ze niektórzy tutaj jak wydadza 120pln na glupia wymiane oleju raz na trzy miesiace, i sie dowiedza ze jest to ku*wa proste do wykonania, jak sranie ze sciągniętymi gaciami, to beda sie wkurzac na tego osla co im doradzil ten cholerny serwis, troche jak OC w PZU heheh
: 16.07.2009 22:33:36
autor: easy_rider
sorki za off
qunick jakoś trzeba załatać dziurę w budżecie

: 17.07.2009 16:33:27
autor: nans
qunick pisze:no mysle ze niektórzy tutaj jak wydadza 120pln na glupia wymiane oleju raz na trzy miesiace, i sie dowiedza ze jest to ku*wa proste do wykonania, jak sranie ze sciągniętymi gaciami, to beda sie wkurzac na tego osla co im doradzil ten cholerny serwis, troche jak OC w PZU heheh
no ja za wymianę oleju płaciłem około 70 PLN

a za 120 to mam serwis moich 888 co o wiele więcej wchodzi oleju. Ale co prawda w 888 olej wymieniam sam gwary już nie ma ... a o oddawaniu do serwisu chodzi mi o nowe widelec żeby gwarancji nie stracić ... a niech się coś stanie oddajesz na gwarancji i potem Ci odmawiają udzielenia gwarancji bo widać że widelec był rozbierany a w książce serwisowej nie widnieje ani jeden wpis ... i d*** zbita

ale to jest mój punkt widzenia
Przepraszam że nie w temacie

: 28.07.2009 21:40:45
autor: dragon44
Odświeżam, ponieważ dopiero teraz miałem czas aby dokończyć serwis.
troyo Twoje odpowiedzi bardzo mi pomogły, szczególnie ta druga...
RUDE_BOY a więc mamy do czynienia z wadą konstrukcyjną
cubone tak, raz bo wiem że mam problem z amortyzatorem (takie zboczenie, że sprzęt musi być "igła"), a dwa zgubiłem te czerwone pokrętło i olej mi kapie
kosq3 wydaje mi się że to cieknie olej z komory tłumienia, ale i tak będę teraz do niego częściej zaglądał
qunick golenie są całe
nans odkryłem to zaraz po roku od kupienia. Niestety nie mam kasy na markowy serwis i czasu na ewentualne wielokrotne wysyłanie amora. Po za tym, "jeśli chcesz mieć coś dobrze zrobione..." znasz to?
easy_rider spotkałeś się już z tym problemem, czy podajesz tylko schemat działania
qunick dokładnie
Sprawa wygląda tak, że tłumik wychodzi przez górę, a nie mogłem go wyciągnąć dlatego, że jakieś 8cm od krawędzi zwężała się laga i tłumik się klinował, a dokładnie taki plastykowy oring. Po dogłębnych oględzinach stwierdziłem że olej wydobywa się koło tej śruby na imbus - regulacji szybkości powrotu. Pomiędzy gniazdem a tą "rurką" jest jeszcze taka hmm.. tuleja... nie wiem jak to nazwać, ale ten element łączy śrubę z "rurką" i na nim zauważyłem pęknięcie. Obstawiam że ten wyciek to jego wina. Niestety nie jestem w stanie zrobić na tyle dokładnego zdjęcia aby to było widoczne.
P.S. dla ciekawskich. Chciałem trochę utwardzić zawieszenie i wlałem do niego olej nie 5W tylko 7,5W. Efektem tego zabiegu było zamulenie amortyzatora - pracuje wolniej. Jutro go trochę objeżdżę i mogę zdać relacje jak chodzi na 7,5W jeśli to kogoś interesuje