Witam.
Z góry zaznaczę ze jestem początkujący
Udało mi się kupić okazyjnie rowerek Giant Dh Team 2004 lecz koleś zaznaczył ze będę musiał wymienić łożyska przy złączu ramy z wahaczem.
Fakt ze siadam na rower to trzeszczy trochę i podejrzewam że właśnie z tego powodu.
problem mam w tym ze nie znam się na tym i nie wiem co kupić...doradzicie coś polecicie/zaproponujecie??
Proszę o pomoc.
polecam pojscie do serwisu i niech tam Ci zrobia. Bedziesz mial przynajmniej dobrze zrobione bo jak jestes kompletnym laikiem to mozesz uszkodzic rame.
zdemontuj łożyska, zmierz średnicę wewnętrzną, zewnętrzną i szerokość albo zabierz łożysko ze sobą (jak wolisz ). Jeżeli jest to wymiar w miarę standardowy to kup zwykłe, przemysłowe łożyska maszynowe w jakimś sklepie z takimi gadżetami i zamontuj. Nie odbiegają wytrzymałością od oryginalnych a zapłacisz z grubsza ok. 6 złociszy za sztukę
No własnie cena też mnie troche przeraziła. Choć ten gość mówi ze to jest komplet 8 łożysk do całego roweru. Nie wiem nie znam się i dlatego sie pytam czy to maja być zwykłe łożyska czy jakieś specjalne do tego typu rowerów.
a te łozyska Enduro są dobre, większość firm rowerowych na zachodzie takie jak Trek, Intense, Canondale, Commencal, Ellsworth, Foes, Giant, Ibis, IronHorse, Kona, Santa, Spec, Transition, Yeti, Turner itp.. standardowo w swoich ramach stosują łożyska Enduro właśnie
No to juz całkiem nie wiem jakie te łożyska kupic do tego WAHACZA (sory za błąd). Co post to inna opinia. Jeden wysyła mnie do sklepu rolniczego a drugi poleca kupic te enduro. Poczekam jeszcze na kilka opini i wtedy sie zdecyduje. Moze macie jakis sklep internetowy w jakim mozna kupić jakies pożądne łozyska.
wg mnie nie ma sensu kupywac lozysk za 200zl.. bez przesady.. zwykle lozyska wytrzymaja obciazenie spokojnie, sa stosowane w bardziej wymagajacych warunkach niz zawieszenie roweru