Strona 1 z 1
Kona Stinky mocowanie dampera
: 21.07.2009 07:11:03
autor: laseklz
cze.... Jak sądzicie czy wywiercenie otworu na średnice śruby 6 mm niżej pod oryginalnymi otworami (oryginalne też mają 6 mm) na mocowanie śruby uchwytu dampera, spowoduje osłabienie ramy czy nie będzie miało to wiekszego wpływu na żywotność ramy??? poniżej jest foto z wstępnym miejscem otworu ...
http://www.pinkbike.com/photo/3751416/
: 21.07.2009 08:27:53
autor: Kalashnikov
Dla nas pozostają tylko przypuszczenia, może wytrzyma, a może nie. Teoretycznie osłabisz całą konstrukcję, w końcu nie ma tam zbyt wiele miejsca. Jeśli już to staraj się wiercić jak najdalej otworów.
: 21.07.2009 09:00:56
autor: mathieu_88
A czemu w ogóle masz zamiar to robić?? Ja uważam, że jeśli już to powinieneś iść do jakiegoś zakładu który nawierci Ci to idealnie poziomo, nie pod kątem itp. Przy okazji skonsultujesz z nimi czy może to mieć wpływ na konstrukcje. Ale wydaje mi się ze jeśli chcesz to zrobić poniżej tych 2 otworów to powinno być w porządku.
: 21.07.2009 14:23:30
autor: laseklz
chcę tylko dlatego zrobic taką przeróbkę otworów bo chcę zmienić gro na bardziej zjazdową - wiem zaraz ktoś napisze że trzeba sobie kupić nowy damper mniejszy o rozmiar ale opcja wymiany dampera nie wchodzi w gre :P ... pozdro i dzięks za jakiekolwiek info i nie pisanie zbędnych myśli i wywodów

: 21.07.2009 14:38:03
autor: Steel2
Nie wiem czy jest realny sens takiego działania. Obniżenie mocowania dapera o 2 mm da Ci jakieś 6 mm na kole. Może lepiej dać wysoką bieżnię do sterów i w ten sposób zmienić kąty ?
: 21.07.2009 15:46:34
autor: Blotolf
Steel2Ciekaw jestem jak chciałbyś obniżyć otwór fi6 o 2mm ?? jeśli chce zrobić nowe otwory poniżej to obniży minimum o 7mm co daje już ponad 21mm na kole.
: 21.07.2009 15:57:12
autor: morthias
Czy to przypadkiem nie jest Kona kupiona od Radka, ktora miala damper 5th Element 222 mm?

Jesli tak, to faktycznie - zrob tak jak mowisz, dopoki nie wywiercisz otworu tuz przy samej krawedzi wspawki nic nie powinno sie stac, a geo znacznie sie poprawi.
: 21.07.2009 16:11:14
autor: troyo
Blotolfsprawdzales , czy po przerobce nie wbijesz sobie opony w rowa przy dobiciu ?
co do samego wiercenia , to pewnie wytrzyma , ale jak bedziesz chcial wrocic do poprzedniego ustawienia to jebnie to ekspresowo .
jaki tam masz damper ? tzn jaki skok i jaka dlugosc ? mozesz wsadzic zawsze krotszy damper o takim samym skoku (przy niektorych dlugosciach , jest to mozliwe) .
: 21.07.2009 16:16:01
autor: SeraaX
a damper się tam zmieści? odwrotnie chyba jest tyle miejsca , ale warto sprawdzić przed wierceniem. Tak jak ktoś wspomniał, warto zrobić to równo, bo będzie się kosiło na tulejkach i się będą w mig zjeżdżały.
Ja bym dziurę robił jak najbliższej starych( czyli raczej wyżej niż niżej), siła działa do dołu i im mniej materiału zostanie poniżej tym teoretycznie będzie to słabsze
: 21.07.2009 16:19:58
autor: Steel2
Blotolf - racja. A jesteś pewien, że damper nie będzie obudową haczył przy tak dużym obniżeniu ?
: 20.08.2009 21:32:02
autor: Kramon
Jak już jest temat o konie i damperach to napisze tutaj otuż kupiłem kone stinky 09 i tylni damper no że tak powiem trochę psuje prace i tutaj nadlatuje pytanie na co byście mi radzili go wymienić. Teren w jakim jeżdżę to 2 tory motokrosowe oraz parę zjazdów <<pod to preferuje. No i oczywiście czasem polece...