Strona 1 z 1

IFP a długość montażowa

: 21.07.2009 09:57:13
autor: blackdemon
Witam. Wyczytałem że należy wcisnąć tłok w zbiorniczku na głębokość 43.5 jednak nie wiem czy liczyć to z gwintem (ma 10mm). Damper swinger 4way

: 21.07.2009 11:31:28
autor: sasquatch
od poczatku komory czyli razem z gwintem

: 21.07.2009 18:17:45
autor: ace08
kolego a jaką masz dł. montażową ?? bo dla innej długości jest inne osadzenie IFP
masz tu :

dł. dampera / platforma
240 - 45 mm
222,230 - 43,5 mm
200 - 40 mm
190,200 - 39 mm

: 21.07.2009 18:45:25
autor: blackdemon
222 :P

: 21.07.2009 20:13:38
autor: XXX
jak juz temat tego typu to ja sie podepne.. jak wygladaja glebokosci osadzenia IFP dla poszczegolnych dlugosci DHXów??

: 22.07.2009 05:54:02
autor: muras
To i ja sie podepne ;) Wie ktos czy dla 5th Elementow te wartosci sa takie same ?
Jesli uzyskamy odpowiedzi proponowalbym przyklejenie.

: 22.07.2009 08:58:36
autor: Rams
XXX Luknij na to zdjęcie. Muras ja w swoim 5th Element'cie 241mm dałem pływak na głębokości 48mm i damper działał bez zastrzeżeń.

: 22.07.2009 19:20:33
autor: ace08
muras 5th to prawie to samo co swinger 6 way. osadzenie IFP powinno więc byc identyczne.

XXX co do DHX'ów to nie mam zadnego pojęcia

: 10.04.2010 08:53:12
autor: Mawet
a wie ktoś jak to wygląda w revoxie (wersja intrinsic bez spv) długość 241mm. W dhx IFP powinien być na głębokości 38mm, w 4 wayu 45mm a jak rozebrałem revoxa pływak był na głębokości 56mm. Wiem że można trochę majstrować z głębokością IFP, ale kurcze różnica 2 cm w stosunku do dhxa wydaje mi się dziwna.

: 10.04.2010 10:03:59
autor: XXX
Mawet ogolnie mozesz osadzic IFP 1mm od "dna" komory wpowietrznej. tak zeby przy odbiciu IFP nie udezal o dno komory, a czy to bedzie 56 czy 60mm wtedy to juz tylko charakterystyka pracy zawieszenia sie troche zmieni bo damper bedzie ciut bardziej liniowy. Wazne zeby IFP nie osadzic zbyt plytko bo wtedy moze byc sytuacja ze damper bedzie "dobijal" w 3/4skoku, tzn cisnienie w komorze powietrznej bedzie tak duze ze dalej niz 3/4 dampera sie nie wcisnie, no i przy b.mocnym dobiciu moze sie cos rozszczelnic/rozwalic bo cisnienia beda b.duze.

: 10.04.2010 10:53:38
autor: Mawet
Okazało się że te 56mm to już właśnie dno komory, IFP opadł po tym jak wyciągnąłem szaft z głównego zbiornika. Teraz IFP jest na 47mm i damper spokojnie wykorzystuje cały skok.

: 10.04.2010 11:32:25
autor: kubaseq
Głębokość IFP dla DHX-ów - im wiekszy IFP tym bardziej progresywny damper, mniejszy IFP liniowy. Zwiększając IFP możesz ograniczyć skok. osobiście bał bym się tak blisko końca komory trzymać końcówke IFP - zmniejszył bym komore i do pompował wieksze ciśnienie do samej komory...
190mm, 50mm = 32mm
200mm, 50mm = 32mm
200mm, 57mm = 33mm
215mm, 64mm = 34mm
222mm, 64mm = 34mm
241mm, 76mm = 38mm

: 10.04.2010 11:44:21
autor: Mawet
kubaseqcoś CI się pomyliło, im głębiej osadzony jest IFP tym bardziej liniowy jest damper, a z twojego posta wynika coś odwrotnego. Głębokość mierzysz od pływaka do górnej krawędzi zbiorniczka wyrównawczego.

: 10.04.2010 11:46:29
autor: kubaseq
dokładnie głębokość tak sie mierzy. Ale im wieksza jest ta komora powietrzna tym bardziej progresywny sie robi przy dużym ciśnieniu damper...

: 10.04.2010 12:02:55
autor: Mawet
Niestety nie masz racji, im większa komora tym damper bardziej liniowy. Weź sobie 2 strzykawki 5 i 20ml. zatkaj palcem wylot i zacznij wciskać tłok. Większy opór i szybciej wyczuwalny będzie w strzykawce 5ml, właśnie dlatego że jej objętość jest mniejsza.
Kolejnym dowodem na to, że im mniejsza komora tym większa progresja, jest to w jaki sposób działa regulacja bottom out w DHXie czy analogiczna regulacja progresji w 5th elemecie czy swingerach (starych). Wkręcając tą regulację na +, aby uzyskać większą progresję i mniejszą szansę na dobicie zawiechy, zmniejszało się de facto objętość komory powietrznej.

: 10.04.2010 13:03:39
autor: kubaseq
Mawet Masz racje przepraszam za głupote :D