Strona 1 z 1
Spinner Eagle 130 mm
: 25.07.2009 17:27:20
autor: wojak1992
Witam, mam problem. Aktualnie chwilowo posiadam w swoim rowerku amortyzator Spinner Eagle 130 mm, ponieważ na razie nie mam kasy, musze uskładać na coś lepszego

Ten amor jest pierońsko twardy, owszem posiada tłumik itd ale gdyby słoń na nim jeździł może byłby ciut miększy

Chciałbym go stuningować w jakiś sposób lecz niestety nie wiem w jaki. Rozebrałem go, wyjąłem tłumik i sprężynę i tu pojawia się problem. Myślałem o wymianie oleju w tłumiku na rzadszy ale kuźwa nie wiem jak go rozebrać !! Próbowałem chyba wszystkiego ( na mój stan wiedzy) ale nic to nie dało. Jeśli ktoś wie jak to zrobić ale zna jakieś inne metody tuningu tego amorka to proszę o odpowiedź. Z góry dzięki, pozdro dla wszystkich !

: 25.07.2009 17:45:17
autor: Wino
wojak1992 Tłumik w eagle jest niestety nierozbieralny. Przerabiałem już ten temat kilka razy a więc wiem co mówię. Jedyne co mogę Ci poradzić to zmiana sprężyny na miększa i wlanie oleju do lag. Ogólnie amor będzie się ciut pocił ale nie jakoś przerażająco. Cena takiej sprężyny to max 10 zł

. Ja za swoją w fabryce sprężyn dałem 5 zł
Tu masz mojego spinera po zmianie sprężyny i wlaniu oleju :
http://www.youtube.com/watch?v=Smnip1fUTS0
Aha i zdejmij to coś ze sprężyn, tą taka jak by owijkę

.
Ogólnie praca amora jest o niebo lepsza, stał się czulszy i miększy. Całe szczęście ze na jesień kupuje coś z wyższej półki bo niestety ale na tym spinerze się zawiodłem. Sprzęt przereklamowany no i najlepsze jest to ze na aukcji piszą ze jest w nim elastomer a niczego takiego nie ma.
Edit: Ja wlałem do obu lag olej. Ale tak jak już pisałem niestety amor będzie się pocił

. Raczej na początek radził bym ci zmienić sprężynę i zobaczyć czy jest ok. Jak nie to wtedy można kombinować z olejem. A co do elastomera to tak samo pomyślałem jak Ty ze wyciągnę, patrze a tam nie ma co wyciągać

.
: 25.07.2009 18:01:56
autor: wojak1992
Wino czy do obydwóch lag mogę wlać olej ? Nie będzie on przeszkadzał jakoś w pracy tłumika ? W każdym razie dzięki za poradę

Ja właśnie też byłem pewny że jest w nim elastomer i planowałem go wyjać albo skrócić ale jak go rozkręciłem to mnie niemiłe zdziwko chapło

Jeszcze raz dzięki i pozdro !

: 25.07.2009 18:37:41
autor: Vin_OSW
Wino pisze:zdejmij to coś ze sprężyn, tą taka jak by owijkę
I wtedy na jakiś nierównościach będzie cholernie hałasował :P
: 25.07.2009 18:51:36
autor: Wino
Vin_OSW Co ty gadasz. Jakoś mi nic nie hałasuje.
: 25.07.2009 21:00:13
autor: Adifek
A nie prościej zmienić sprężyny na bardziej miękkie...?
Takim 'tuningiem' można więcej popsuć niż zyskać. No chyba, że się znasz i masz odpowiedni sprzęt (tokarka, zestaw wierteł itp.).
: 25.07.2009 22:27:22
autor: wojak1992
No nic będę próbował po kolei może się uda

W każdym razie dzięki za pomoc

: 25.07.2009 23:07:30
autor: GH
zajdź do sklepu gdzie możesz nabyć jakieś uszczelki olejowe, zamontuj je jakoś pod kurzowymi, uszczelnij od dołu i zrób mu otwartą kąpiel w obu lagach.
Nigdy nie widziałem nawet na oczy tego spinera, ale to pewno będzie takie jak duro, a z duro tak kiedyś robiłem i działał zacnie :P (jak na możliwości duro)
: 26.07.2009 00:22:11
autor: PoleK
co ma dawac taka kompiel bo nie kumam? dla mnie bez sensu, tam nie ma ani tlumikow do otwartej kompieli, ani nic w podobie nawet, wiec olej bedzie...
WAZYL i CHLUPOTAL... jedynie:)
: 26.07.2009 10:49:26
autor: Wino
PoleK ja Ci powiem tak, ten smar który jest w spinerze jest strasznie lepki i ogólnie praca na nim jest strasznie toporna. Wlewając olej zyskuje na poślizgu i wszystko lepiej pracuje, nie ma takiego tarcia. Ja na szczęście za kilka tyg będę już miał święty spokój z tym czymś

: 26.07.2009 11:19:14
autor: Wujek_Ray
Ja miałem taki problem tylko że z Duro(jakiś stary model). Był twardy i strasznie źle chodził.Kupiłem olej do amortyzatorów W15.Wlałem po trochu do obu lag. Wszystko zakręciłem i praca się okazała jeszcze gorsza! Chodził jeszcze gorzej i strasznie wolno odbijał. Rozebrałem go jeszcze raz ,oczyściłem i sprężyny po prostu dałem do tego oleju(zamoczyłem je w nim), po takim zabiegu dałem je spowrotem .Praca po prostu idealna:):):)Wiec spróbuj do tego spinnera nie wlewać oleju a po prostu zamocz te sprężyny. Nie wiem czy to pomoże ale nie zaszkodzi spróbować

Mi pomogło

Pozdrawiam
: 26.07.2009 11:43:24
autor: GH
PoleK jeśli masz np jakiegoś marcoka to otwarta kąpiel spełnia dwie role, odpowiada za pracę tłumików oraz ? no zgadnij ? i w tym przypadku w spinerze będzie spełniać tą drugą rolę.
Wujek_Ray po Twoim poście uśmiałem się jak nigdy -zamoczył sprężynę w oleju i lepiej pracuje:lol: powiedz mi jak zamoczenie sprężyny w oleju mogło wpłynąć na poprawę pracy

?
A druga sprawa dużo się bawiłem z duro gdy go miałem i wiele "tuningów" przechodził, i nic nie poprawiło mu na tyle dobrze pracy co otwarta kąpiel, a chcesz wiedzieć dlaczego Tobie chodził jeszcze gorzej ? bo nalałeś mu za dużo oleju oraz pewno zasyfiony był bo jak sam powiedziałeś, że przeczyściłeś i od razu lepiej pracował.
: 26.07.2009 11:46:48
autor: Vin_OSW
GH pisze:powiedz mi jak zamoczenie sprężyny w oleju mogło wpłynąć na poprawę pracy Laughing?
Może w tym, że sprężyna nie ma takiego tarcia ze ścianką goleni górnej?