Strona 1 z 1

Spinner Eagle 130 mm

: 25.07.2009 17:27:20
autor: wojak1992
Witam, mam problem. Aktualnie chwilowo posiadam w swoim rowerku amortyzator Spinner Eagle 130 mm, ponieważ na razie nie mam kasy, musze uskładać na coś lepszego :? Ten amor jest pierońsko twardy, owszem posiada tłumik itd ale gdyby słoń na nim jeździł może byłby ciut miększy :shock: Chciałbym go stuningować w jakiś sposób lecz niestety nie wiem w jaki. Rozebrałem go, wyjąłem tłumik i sprężynę i tu pojawia się problem. Myślałem o wymianie oleju w tłumiku na rzadszy ale kuźwa nie wiem jak go rozebrać !! Próbowałem chyba wszystkiego ( na mój stan wiedzy) ale nic to nie dało. Jeśli ktoś wie jak to zrobić ale zna jakieś inne metody tuningu tego amorka to proszę o odpowiedź. Z góry dzięki, pozdro dla wszystkich ! :D

: 25.07.2009 17:45:17
autor: Wino
wojak1992 Tłumik w eagle jest niestety nierozbieralny. Przerabiałem już ten temat kilka razy a więc wiem co mówię. Jedyne co mogę Ci poradzić to zmiana sprężyny na miększa i wlanie oleju do lag. Ogólnie amor będzie się ciut pocił ale nie jakoś przerażająco. Cena takiej sprężyny to max 10 zł :D. Ja za swoją w fabryce sprężyn dałem 5 zł
Tu masz mojego spinera po zmianie sprężyny i wlaniu oleju : http://www.youtube.com/watch?v=Smnip1fUTS0

Aha i zdejmij to coś ze sprężyn, tą taka jak by owijkę :D.
Ogólnie praca amora jest o niebo lepsza, stał się czulszy i miększy. Całe szczęście ze na jesień kupuje coś z wyższej półki bo niestety ale na tym spinerze się zawiodłem. Sprzęt przereklamowany no i najlepsze jest to ze na aukcji piszą ze jest w nim elastomer a niczego takiego nie ma.


Edit: Ja wlałem do obu lag olej. Ale tak jak już pisałem niestety amor będzie się pocił :?. Raczej na początek radził bym ci zmienić sprężynę i zobaczyć czy jest ok. Jak nie to wtedy można kombinować z olejem. A co do elastomera to tak samo pomyślałem jak Ty ze wyciągnę, patrze a tam nie ma co wyciągać :D.

: 25.07.2009 18:01:56
autor: wojak1992
Wino czy do obydwóch lag mogę wlać olej ? Nie będzie on przeszkadzał jakoś w pracy tłumika ? W każdym razie dzięki za poradę :D Ja właśnie też byłem pewny że jest w nim elastomer i planowałem go wyjać albo skrócić ale jak go rozkręciłem to mnie niemiłe zdziwko chapło :? Jeszcze raz dzięki i pozdro ! :D

: 25.07.2009 18:37:41
autor: Vin_OSW
Wino pisze:zdejmij to coś ze sprężyn, tą taka jak by owijkę
I wtedy na jakiś nierównościach będzie cholernie hałasował :P

: 25.07.2009 18:51:36
autor: Wino
Vin_OSW Co ty gadasz. Jakoś mi nic nie hałasuje.

: 25.07.2009 21:00:13
autor: Adifek
A nie prościej zmienić sprężyny na bardziej miękkie...?
Takim 'tuningiem' można więcej popsuć niż zyskać. No chyba, że się znasz i masz odpowiedni sprzęt (tokarka, zestaw wierteł itp.).

: 25.07.2009 22:27:22
autor: wojak1992
No nic będę próbował po kolei może się uda :) W każdym razie dzięki za pomoc :D

: 25.07.2009 23:07:30
autor: GH
zajdź do sklepu gdzie możesz nabyć jakieś uszczelki olejowe, zamontuj je jakoś pod kurzowymi, uszczelnij od dołu i zrób mu otwartą kąpiel w obu lagach.
Nigdy nie widziałem nawet na oczy tego spinera, ale to pewno będzie takie jak duro, a z duro tak kiedyś robiłem i działał zacnie :P (jak na możliwości duro)

: 26.07.2009 00:22:11
autor: PoleK
co ma dawac taka kompiel bo nie kumam? dla mnie bez sensu, tam nie ma ani tlumikow do otwartej kompieli, ani nic w podobie nawet, wiec olej bedzie...

WAZYL i CHLUPOTAL... jedynie:)

: 26.07.2009 10:49:26
autor: Wino
PoleK ja Ci powiem tak, ten smar który jest w spinerze jest strasznie lepki i ogólnie praca na nim jest strasznie toporna. Wlewając olej zyskuje na poślizgu i wszystko lepiej pracuje, nie ma takiego tarcia. Ja na szczęście za kilka tyg będę już miał święty spokój z tym czymś :)

: 26.07.2009 11:19:14
autor: Wujek_Ray
Ja miałem taki problem tylko że z Duro(jakiś stary model). Był twardy i strasznie źle chodził.Kupiłem olej do amortyzatorów W15.Wlałem po trochu do obu lag. Wszystko zakręciłem i praca się okazała jeszcze gorsza! Chodził jeszcze gorzej i strasznie wolno odbijał. Rozebrałem go jeszcze raz ,oczyściłem i sprężyny po prostu dałem do tego oleju(zamoczyłem je w nim), po takim zabiegu dałem je spowrotem .Praca po prostu idealna:):):)Wiec spróbuj do tego spinnera nie wlewać oleju a po prostu zamocz te sprężyny. Nie wiem czy to pomoże ale nie zaszkodzi spróbować :) Mi pomogło :)
Pozdrawiam

: 26.07.2009 11:43:24
autor: GH
PoleK jeśli masz np jakiegoś marcoka to otwarta kąpiel spełnia dwie role, odpowiada za pracę tłumików oraz ? no zgadnij ? i w tym przypadku w spinerze będzie spełniać tą drugą rolę.
Wujek_Ray po Twoim poście uśmiałem się jak nigdy -zamoczył sprężynę w oleju i lepiej pracuje:lol: powiedz mi jak zamoczenie sprężyny w oleju mogło wpłynąć na poprawę pracy :lol:?

A druga sprawa dużo się bawiłem z duro gdy go miałem i wiele "tuningów" przechodził, i nic nie poprawiło mu na tyle dobrze pracy co otwarta kąpiel, a chcesz wiedzieć dlaczego Tobie chodził jeszcze gorzej ? bo nalałeś mu za dużo oleju oraz pewno zasyfiony był bo jak sam powiedziałeś, że przeczyściłeś i od razu lepiej pracował.

: 26.07.2009 11:46:48
autor: Vin_OSW
GH pisze:powiedz mi jak zamoczenie sprężyny w oleju mogło wpłynąć na poprawę pracy Laughing?
Może w tym, że sprężyna nie ma takiego tarcia ze ścianką goleni górnej?