Strona 1 z 1
Zalanie olejem: Kind Shock 504 i Suntour Duro DJ D
: 01.08.2009 16:10:50
autor: alzajac
Posiadam Krossa FR2 z w/w częściami. Jestem bardzo początkujący w serwisowaniu takich rzeczy. Jak zalać ten damper oraz amortyzator olejem?
: 01.08.2009 20:28:24
autor: eskimos28
Lepiej daj do serwisu damperka
A co do duro to wpisz w google serwis duro.
: 01.08.2009 21:44:19
autor: troyo
ten damper jest rozbieralny w ogole ?
: 01.08.2009 22:45:17
autor: alzajac
Raczej na pewno rozbieralny - może nie jest świetny ale olej uzupełnić to się chyba powinno dać
: 02.08.2009 08:51:55
autor: B.Z.
Problem w tym, że on jest po prostu źle skonstruowany, trzeba najpierw to i owo poprzewiercać, żeby każdy wlany olej nie był za gęsty i dosyć trudno jest to zrobić na czuja. No, chyba że taka praca jak jest Ciebie urzadza, ale tak czy owak jak nie masz pompki do amortyzatorów to niewiele z nim zrobisz.
Co do duro no to sry, była o tymnapisana cała biblia szukajka nie gryzie, jest nawet przyklejony wątek.
: 02.08.2009 10:35:33
autor: Speed2
http://zarzecki.com/rower/duro/ tu masz krok po kroku wyjaśnione jak tuningować Duro ja swojego s tuningowałem i chodzi o niebo lepiej, jak dostałem ten amortyzator byłem zawiedziony tym jak on chodzi ale po tych przeróbkach amortyzator diametralnie zmienił płynność, jest w prost idealny bardzo dobrze odbija i płynnie chodzi polecam
: 02.08.2009 11:56:00
autor: Tomeszek
co do dampera mam podobny problem, z tym że zaczynam wątpic w to czy zaniesienie do serwisu tego damlpera się opłaca :E (koszt w serwisie)
jaki olej wlać? sprężyna 850, moja waga 80kg
btw. mam uszczelke do wymiany, tą która jest i w tłoczku i w zamknięciu komory z olejem - ten kto miał okazje rozbierać ten damper wie o co chodzi - gdzie taką uszczelke dostać?
: 02.08.2009 13:52:58
autor: MUSZEL
w sklepie hudraulicznym dostaniesz. Wiem o co chodzi, bo mi sie kiedyś też KS posypał, tzn żygnął ;P i nie miałem zamiaru ga naprawiać... ale ta uszczelka będzie sie sypała cały czas, przez ciśnienie wew. dampera. Tak jak pisał
B.Z. trzeba w nim troszke poprzewiercać dziurki i będzie ok. I zmień sprężyne
Tomeszek masz wiadomość na privie

: 02.08.2009 14:16:16
autor: Tomeszek
w którym miejscu wywiercać dziurki?

: 02.08.2009 14:25:30
autor: MUSZEL
w tłumiku powiększyć
: 02.08.2009 15:57:25
autor: alzajac
Mam kilka pytań po tym co przeczytałem (jak mówiłem jestem zielony w serwisowaniu):
Do czego będzie potrzebna ta pompka do amora? Bez niej na prawdę nic nie zrobię? Czy jeśli rozłożę damper to bez pompki nie będzie później działał czy jak?
Jeśli brałbym się za serwis to jaki olej kupić do amora i dampera (ważę ok. 66kg)?
: 02.08.2009 16:37:33
autor: B.Z.
w którym miejscu wywiercać dziurki?
Jak nie wiesz gdzie i jak to się za to nie bierz. Ja się bawiłem tym badziewiem i dopiero trzeciego tłumika udało mi się nie przewiercić za mocno. Jesyne co ewentualnie jeszcze możesz zrobić to zalać olejem 2,5W tak jak jest, na 5-tce już muli, ale wtedy będziesz miał inny problem, bo już 5-tkę lubi wywalać przez tłok. Sensowna modyfikacja to rozwiercenie kanalika i zalanie czymś gęstym, wtedy ten damper będzie chodził przyzwoicie, ale to nie znaczy, że będzie się nadawał do FR albo DH. Materiał z jakiego zrobiony jest popychacz tłoka to jest jakieś nieporozumienie, wiertło wchodzi w to jak w masło, to że masowo pękają to nie jest przypadek.
Wywal go wpizdu i kup Foxa. Vanillę R dostaniesz za 200 złotych i po sprawie. No, chyba, że chcesz jeździć tym enduro, ale w sumie i tak trochę gleba, bo on jest ciężki, a Kross jak na enduraka to i tak sporo waży, raczej wypadałby go jakoś odchudzić.
: 08.08.2009 11:48:42
autor: alzajac
A jeszcze odnośnie Duro to gdzie i jaki olej kupić do zalania?
: 08.08.2009 20:05:40
autor: B.Z.
5W albo 2,5 W. Marka obojętna byle nie gęstniał mocno zimą.
: 08.08.2009 22:24:51
autor: alzajac
Musi to być typowo przeznaczony do amortyzatorów rowerowych czy można jakąś prowizorke ze stacji benzynowej odstawić z jakimś innym olejem?
: 09.08.2009 10:00:00
autor: Vin_OSW
A jeszcze odnośnie Duro to gdzie i jaki olej kupić do zalania?
B.Z. pisze:5W albo 2,5 W.
Tak, ale tylko wtedy jak jest bez żadnych przeróbek. Jeśli jednak zdjąłeś taką "opaskę" z tłoczka to tylko 7,5 W

: 09.08.2009 12:09:39
autor: alzajac
No to już jestem trochę zamotany

7,5W ; 5W ; 2,5W

Rozumiem że 2,5W jest najrzadszy ;] Nie wiem czy to ma duże znaczenie ale tak jak mówię ważę ok. 66kg ;] To w końcu który lać i ponawiam pytanie czy musi to być olej przeznaczony typowo do amorów rowerowych z jakiegoś rowerowego sklepu czy allegro czy mogę wziąć jakiś ze stacji benzynowej bo gdzieś czytałem że ktoś takowym zalewał tylko nie wiem jakim...
: 09.08.2009 12:16:14
autor: Bombell
alzajac Olej do amortyzatorów nie ma rozróżnienia czy jest do rowerowych czy motocyklowych. No i dobrze byłoby zalewać syntetykiem ale to nieco droższa zabawa.
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?t=24781
: 09.08.2009 12:40:41
autor: alzajac
Bombell, dzięki właśnie o taką odp mi chodziło ;] a co do linka to czytałem

który sposób tuningu polecacie z tych 3 które są tam podane?