Strona 1 z 1

Reklamacja aparatu - pytanie/problem

: 09.08.2009 19:31:55
autor: blackdemon
Witam. Zlozylem reklamacje na aparat 4 tygodnie temu. Do dzis nie dostalem odpowiedzi. Slyszalem, ze jezeli producent po x tyg. nie zwroci naprawionego towaru lub nowego, to automatycznie musi zwrocic nowy. Prosze o pomoc :)

: 09.08.2009 20:22:19
autor: Steel2
1. Włącz Google.
2. Poszukaj hasła SHIFT.
3. Odszukaj ów przycisk na klawiaturze.
4. Naucz się go używać.
5. Skończ epatować swoim prymitywizmem, chamstwem i niedouczeniem.

: 09.08.2009 20:27:30
autor: Lisek-Tm
Steel2 mozesz sobie zrobic szablon na takiego posta, zeby za kazdym razem od nowa nie pisac.

: 09.08.2009 20:30:25
autor: talib
Jak widzę takie pytanie to scyzoryk w kieszeni się otwiera. Kupiłeś aparat = zgodziłeś się z warunkami gwarancji producenta. Ale komu chce się to czytać ...

: 09.08.2009 20:44:17
autor: Steel2
Lisek-Tm - racja.

W sumie to bym pomógł ale widać, że autor posta temat olewa i jest niezdolny nawet do malutkiego wysiłku, to i ja nie będę się "wysilał" by udzielić mu odpowiedzi. Pewnie i tak by jej nie zrozumiał.

: 09.08.2009 21:10:32
autor: blackdemon
Chodzi o to, ze kiedys widzialem temat na tym forum. Chodzilo chyba o ramke NS. Nie dostal nowej/naprawionej ramy w ciagu iles tygodni i poradziliscie mu, zeby napisal do UOKiK. Jednak nie wiem ile to tygodni, a znalezc nie moge.

Steel2, pasuje?

: 09.08.2009 22:13:01
autor: Steel2
No popatrz jak chcesz to potrafisz. To bądź tak miły i stosuj to we wszystkich wypowiedziach na forum.

Co do Twojego problemu:

Jeśli klient złoży reklamację towaru, który w jego ocenie jest wadliwy, przedsiębiorca musi pilnować terminu na udzielenie mu odpowiedzi. Jest to ważne nawet wtedy, gdy reklamacja jest w oczywisty sposób bezzasadna. Brak odpowiedzi w terminie 30 dni może się bowiem skończyć tym, że z mocy prawa reklamacja będzie traktowana jako uwzględniona.

Konsument składający reklamację może żądać od sprzedawcy nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. W takim przypadku ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Dotyczy to również sytuacji, gdy sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu klienta w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności. Od umowy nie można jednak odstąpić, gdy wady są nieistotne.

Jeśli konsument zgłosi sprzedawcy któreś z wymienionych żądań, ten musi w ciągu 14 dni odpowiedzieć na reklamację. Jeśli sprzedawca w tym terminie nie ustosunkuje się do żądania konsumenta, to uważa się, że uznał je za uzasadnione. Wynika to z art. 8 ust. 3 ustawy. Jeśli więc odpowiedź na reklamację ma być negatywna, niezwykle istotne jest, aby udzielić jej przed upływem 14 dni.

Wystarczy ?

: 10.08.2009 11:53:49
autor: blackdemon
Steel2, dzieki, dokladnie o to mi chodzilo ;)