Strona 1 z 2

Przegrzewający się hamulec - Avid Juicy 5

: 13.08.2009 15:23:37
autor: Themin
Witam,
Mam pewien problem z hamulcem i biorąc pod uwagę to, że nie znalazłem żadnych informacji o tym, zakładam nowy temat.

Chodzi o to, że strasznie przegrzewa mi się tylny hamulec Avid Juicy 5. Używam go z oryginalną tarczą G2 o średnicy 203 mm. Po przegrzaniu hamulca klamka zaczyna mi się zapadać do samej kierownicy i uniemożliwia to hamowanie.
Czym to może być spowodowane? Klocki posiadam również oryginalne Avida i jest ich jeszcze dosyć dużo.
Dodam, że wcześniej używałem na tyle hamulca mechanicznego Hayesa z tarczą 160 mm i nie miałem takich problemów.

Może ktoś się spotkał z podobnym problemem i będzie mi w stanie pomóc. Z góry dzięki.
Pozdro

: 13.08.2009 15:30:55
autor: KROM@
Mi się nic nie gotuje w moim Juicy 5 :lol: Może za dużo heblowania?

Edit: Zalej Dotem 5.1 problemy powinny ustąpić

: 13.08.2009 15:35:16
autor: szymek93
Dziwne ze sie grzeje. Moze przelanie nowym dot'em pomoze.

: 13.08.2009 15:36:18
autor: Themin
KROM@ Z przodu też mam Juicy 5 i się nic nie gotuje, problemów nie ma żadnych, tylko z tym tylnym. Ale fakt, że więcej hamuję tyłem niż przodem, no ale przy tak dużej tarczy jak na tył byłoby to możliwe?

: 13.08.2009 15:42:19
autor: blackdemon
Moze juz DOT usyfiony. Radze przeczyscic przewod, przelac nawet 4.0 a powinno pomoc

: 13.08.2009 15:44:47
autor: Spaced
KROM@ dobrym dotem 5.1.

Dot 5.1 motula albo RBF tez od nich i bankowo grzać sie nie będzie.

A jak naduzywasz tyłu to normalka, ze ci sie gotuje. Nie łap stresa tylko kup płyn dobry.

: 14.08.2009 15:32:29
autor: kamilon99
Też mam Juicy 5 tylko że z tarczą 160 i mi sie nie gotuje a większość zjazdów jade na hamplu :D mam go od nowości i nic z nim jeszcze nie musiałem robić :D

: 14.08.2009 19:05:17
autor: muras
Mi to bardziej wyglada na przepuszczajacy tloczek. Nie jest czasem tak ze zawsze przy dluzszym hamowaniu albo nawet trzymaniu hebla na postoju klamka sie z czasem zapada a po odpuszczeniu i ponownym wcisnieciu wszystko wraca do normy ? Jesli tak to albo sie do tego przyzwyczaj albo szukaj zestawu naprawczego do klamki.

: 14.08.2009 20:47:44
autor: Themin
muras Jest tak jak piszesz, tzn. przynajmniej podczas jazdy sprawdzane, że jak już klamka się zapadnie to trzeba nią kilka razy powciskać i wszystko wraca do normy. A z tłoczkiem w klamce miałem już kiedyś problemy w postaci powolnego odbijania, ale po rozkręceniu, wyczyszczeniu i zalaniu na nowo hamulec zaczął poprawnie działać. Pewnie coś się uszkodziło wtedy w tłoczku, albo na uszczelce.
Dzięki wielkie, o taką informację mi chodziło.

: 14.08.2009 21:54:07
autor: nooz
ja tak miałem kiedyś w sole'u, że jak nacisnąłem klamke to hamował ale po kilku sekundach klamka się zaczynała zapadać i klocki popuszczały, okazało się, że membrana w klamce poszła się paść no i coż... może masz to samo

: 15.08.2009 05:55:35
autor: wojtasu
Wiecie , że DOT 5.1 jest stosowany w Polskich Rosomakach...

Pozwoliłem sobie na taką Ciekawostkę :wink:


Ja bym nie radzil stosować tego DOT'a 5.1
Wyczyść przewód i Dot 4 Wystarczy.

Dot 5.1 jest baaardzo silnie żrącą substancją więc może Ci uszczelki "zjeść" a w najgorszym przypadku może ci napuchnąć przewód.

: 15.08.2009 06:46:13
autor: SitoD
Mam Cody zalane Dotem 5,1 i nic się nie dzieje, nawet na zbiorniku jest napisane;
Dot 5.1 lub Dot 4.0

Tak żeby nowego tematu nie zakładać;
Na słońcu hamulec twardnieje jak cholera, hampel się zaciska tak, że koło się blokuje i muszę się wtedy wspomagać pokrętłem regulacji przy klamce.
Tylko z tylnym się tak dzieje, próbowałem już wszystkiego, zalewałem go różnymi Dotami, odpowietrzałem i nic nie pomaga. Mój ziomek w Codzie na tyle ma identycznie.
Co może być tego przyczyną?

: 15.08.2009 09:18:10
autor: Qubusiek
SitoD - ja mam tak w Juicy 7 - rowniez tyl.

: 15.08.2009 11:56:10
autor: Vin_OSW
Może to przewody?

: 15.08.2009 15:00:07
autor: Qubusiek
Przewody to nie sa, bo wystarczy zakryc czyms klamke jak stoi na sloncu i juz sie nic nie dzieje wtedy. Problem to nie jest bo mozna sie przyzwyczaic, ale zapytac tez zawsze mozna.

: 15.08.2009 21:38:10
autor: mrutbdg
SitoD Dziwne ja i moj kumpel mamy cody i zadnemu z nas sie cos takiego nie zdarzylo nawet jak rower wisial na haku przez 2-3h w aucie na sloncu. Ja mam orginalne przewody a on goodridge i nigdy sie tak nie stalo.

: 15.08.2009 21:56:25
autor: SitoD
Ja i mój Ziomek mamy oryginalne przewody, nic nie było przy hamplach tuningowane. Są to hample z początku produkcji, może jakiś problem fabryczny?
Pytanie, co może puchnąć na słońcu, że tworzy się takie duże ciśnienie!!!

: 15.08.2009 22:39:07
autor: uzurpator
Moja diagnoza - masz rozwaloną membranę w zbiorniczku lub zapchany odpowietrznik. Efekt tego jest taki, iż hebel Ci się zmienia w system zamknięty i wtedy hamulec który się nagrzeje puchnie.

: 17.08.2009 13:15:17
autor: Spaced
wojtasu pisze:Wiecie , że DOT 5.1 jest stosowany w Polskich Rosomakach...

Pozwoliłem sobie na taką Ciekawostkę


Ja bym nie radzil stosować tego DOT'a 5.1
Wyczyść przewód i Dot 4 Wystarczy.

Dot 5.1 jest baaardzo silnie żrącą substancją więc może Ci uszczelki "zjeść" a w najgorszym przypadku może ci napuchnąć przewód.
Pomylilo ci sie z dotem 5, Dot 5.1 jest kompatybilny z dotem 4 i mozna go stosowac w tych samych układach.