Strona 1 z 1

DHX 4.0/5.0 OEM z sx trial co to?

: 18.08.2009 09:20:26
autor: Wojtekrk
Witam! Wiec tak wlasnie doszedl mi kupiony DHX 4.0 wyciagniety z ramki sx trial. Od razu pierwsza rzecz jaka rzucila mi sie w oczy to zawor od powietrza, a wlasciwie jego brak. W jego miejscu jest tylko zalazek gwintu i jakas plastikowa kulka w srodku. Pomyslalem: "No ladnie znowu roz***any damper kupilem." Ale patrze sie na aukcje nowego DHX 5.0 rowniez z tej samej ramy i tez zamiast zaworu jest jakas kulka. Orientuje sie ktos co to ma byc i jak to ma dzialac? Zwracac damper, czy nie? Linki do aukcji:
http://allegro.pl/item692771207_fox_dhx ... _cena.html

http://allegro.pl/item688561480_fox_dhx_4_0_227mm.html

: 18.08.2009 09:39:07
autor: muras
Taki sam zawor mialy stare Vanille i X-Fusion ktore byly pompowane azotem. Mozliwe za jako OEM ten DHX jest fabrycznie napompowany do cisnienia optymalnego dla zawieszenia w ktorym byl zamontowany i juz go nie mozna zmieniac.

: 18.08.2009 09:41:24
autor: Wojtekrk
muras Wiec jak sie go przelewa i robi serwis?

: 18.08.2009 09:49:08
autor: MateuszWLCK
w sx-trailu musi tak być , bo zawór nie zmieściłby sie. do pompowania trzeba mieć specjalną igłę (w lepszych serwisach mają)

: 18.08.2009 10:00:06
autor: Wojtekrk
MateuszWLCK Ta igla jest wbijana w ten plastik? Wiesz moza jak ona wyglada, gdzie sie ja kupuje i za ile?

: 18.08.2009 10:48:34
autor: war23
oem to oem... wersje 3.0 4.0 maja np brak jakiejs regulacji, 3.0 jak wiadmo tylko powrot ma a reszte regulacji ustawionych na jakiej tam(ostatnio mi acextreme gadal ile procent) i 4.0 tak samo, regulacje ktore nie ma ma ustawione na jakims tam poziomie(tutaj juz wiekszym)
Mozlie ze powietrze jest tam tez w jakis sposob ustawione xd

: 18.08.2009 18:43:19
autor: Wojtekrk
war23 pisze:wersje 3.0 4.0 maja np brak jakiejs regulacji, 3.0 jak wiadmo tylko powrot ma a reszte regulacji ustawionych na jakiej tam(ostatnio mi acextreme gadal ile procent) i 4.0 tak samo, regulacje ktore nie ma ma ustawione na jakims tam poziomie(tutaj juz wiekszym)
To akurat tyczy sie zwyklych modeli a nie oemow(tych rowniez oczywiscie) chyba. No dobra sprzedawca mi wszystko wyjasnil. Mam jeszcze jedno pytanie. Poprzedni damper, ktory niestety polegl to DHX 5.0. Jest mozliwe przelozenie z niego nakretki zbiornika wyrownawczego do DHXa 4.0? Chodzi mi o to zeby raz miec zwykly wentyl i dwa zeby miec bottom outa. Z tego co widze to korpus jest takiej samej wilkosci a co za tym idzie gwinty pewnie tez takie same. Wie ktos moze czy na pewno to zadziala?

: 18.08.2009 19:03:49
autor: MateuszWLCK
pod tym plastikiem jest śruba na imbus , i pod nią jeszcze jednen plastik/guma, która jest jakby zaworem. Z tego co wiem (na 100% da sie tak zrobić w foxie van r) , to możesz wykręcić sam wentyl (nie pokrywę) z DHX 4.0 i wkręcić go w miejscu śruby (po wydłubaniu plastików itp.) W damperach z sx-trail nie ma po jednej stronie tulejki ślizgowej w oczku dampera, http://www.bike-components.de/images/pr ... x_fox_.jpg takiej , pamietaj że musisz ją dokupić

: 18.08.2009 20:56:05
autor: Wojtekrk
MateuszWLCK Ok, a nie wiesz czy da sie cala "pokrywe" z 5.0 do 4.0 wlozyc? Co do tulejki da sie ja wybic ze starego dampera?

: 18.08.2009 21:03:22
autor: ravfr
Wojtekrk pisze: Jest mozliwe przelozenie z niego nakretki zbiornika wyrownawczego do DHXa 4.0? Chodzi mi o to zeby raz miec zwykly wentyl i dwa zeby miec bottom outa. Z tego co widze to korpus jest takiej samej wilkosci a co za tym idzie gwinty pewnie tez takie same. Wie ktos moze czy na pewno to zadziala?
Zadziała.

MateuszWLCK pisze:W damperach z sx-trail nie ma po jednej stronie tulejki ślizgowej w oczku dampera,
No nie ma , bo sprawe załatwiają łożyska w ramie.