Strona 1 z 1
DOT 4 vs DOT 5.1
: 29.08.2009 09:57:33
autor: kamilon99
Witam.
Czy jest jakaś wielka różnica między DOT 4 a DOT 5.1? Chce odpowietrzyć hampla i nie wiem dokladnie co mam wlane

. Można je ze sobą mieszać?
I co z siłą hamowania? Nie zmieni sie?
: 29.08.2009 10:05:41
autor: matin89
Przewaznie na klamce od hamulca pisze jaki DOT sie powinno stosowac.Mieszac raczej nie próbuj.
: 29.08.2009 10:07:11
autor: blackdemon
Sila hamowania zmieni sie na dluzszych zjazdach. Po prostu plyn bedzie pozniej sie grzal. Skoro do hamulca mozesz wlewac DOT 4 to i mozesz DOT 5.1, ale nie wolno ich mieszac. No i nie zapomnij o tej jedynce bo DOT 5 to calkiem co innego i lepiej tego nie wlewac
: 29.08.2009 10:16:59
autor: KaKTuSSS
temperatura wrzenia i tylko tyle.
: 29.08.2009 10:21:17
autor: ak47
temperatura wrzenia oraz LEPKOŚĆ. U mnie na 5.1 klamka chodzi nieco lżej niż na 4. Zauważyłem to zimą.
: 29.08.2009 10:56:50
autor: kamilon99
ak47 pisze:U mnie na 5.1 klamka chodzi nieco lżej niż na 4
Czyli jak chce żeby klamka była twardsza to lać DOT 4?
blackdemon pisze:Skoro do hamulca mozesz wlewac DOT 4 to i mozesz DOT 5.1, ale nie wolno ich mieszac
A jak wymieszam stanie sie coś poważnego?
: 29.08.2009 12:27:15
autor: Kramon
Zmieszaj Rope z benzyną i wlej do samochodu to się dowiesz ;]
: 29.08.2009 13:34:42
autor: ak47
Nic się nie stanie jak zmieszasz 4 z 5.1. 3, 4 i 5,1 są ze sobą mieszalne.
Rodzaj płynu nie ma wpływu na twardość klamki. Przecież płyn to nie guma.
Napisałem, że klamka lżej chodzi, a nie że jest miększa

: 29.08.2009 18:04:38
autor: kamilon99
Ok.Wielkie dzięki:D
: 29.08.2009 18:44:16
autor: artek700
przelej po prostu z 60ml czwórki to 5.1 i tak wypłynie. Poza tym można je mieszać.
: 29.08.2009 18:45:22
autor: randy-rockstiff
Zmieszaj Rope z benzyną i wlej do samochodu to się dowiesz ;]
Idiotyczny przykład.
Hamulec może działać zarówno na 4, jak i 5.1, natomiast samochód nie jeździ na benzynę i równocześnie na ropę.
: 29.08.2009 19:34:58
autor: Gordon Shumway
5.1 to następca 4. bardziej nadaje się do nowszego zaworowania w abs'ie, w sumie to ze sportu motorowego przejęły doty firmy robiące układy hamulcowe do motocykli czy rowerów. przy okazji poprawiając parametry jak lepkość, temperatura wrzenia czy absorpcja...
generalnie podobno 5.1 można dolewać do poprzednich wersji (z wyjątkiem dot 5, który jest mineralny), ale nie na odwrót...
i tego do końca nie rozumiem, bo jak doleje 5.1 do 4 to niby jest ok (ale powstaje w układzie mieszanka 5.1 i 4) a jak bym dolał 4 do 5.1 to niby jaka mieszanka jest w układzie ? więc dlaczego nie można ?
jak pisze głupoty to niech ktoś wyjaśni
: 31.08.2009 18:41:03
autor: brooce
Gordon Shumway pisze:generalnie podobno 5.1 można dolewać do poprzednich wersji (z wyjątkiem dot 5, który jest mineralny), ale nie na odwrót...
i tego do końca nie rozumiem, bo jak doleje 5.1 do 4 to niby jest ok (ale powstaje w układzie mieszanka 5.1 i 4) a jak bym dolał 4 do 5.1 to niby jaka mieszanka jest w układzie ? więc dlaczego nie można ?
...a skąd to wiesz?

: 31.08.2009 18:42:45
autor: Spaced
KaKTuSSS nie tylko siła hamowania. W praktyce nie wiem bo razem z płynem zmieniałem przewody ale teoretycznie inna lepkosc powinno dawac inne uczucia w klamce. Jak sie chce same wrzenie to mozna rfb 600 od motula wziac ale bodajze 5.1 od motula temp. wrzenia w warunkach normalnych, a nie w labolatorium juz ma wieksza

(czyt. kiedy dostanie sie wilgoc)