Strona 1 z 8
Banshee Legend MK2
: 02.09.2009 16:40:19
autor: Spaced
Banshee bikes skonczyło projekt produkcyjnej wersji banshee legend - wiecej info na blogu.
http://bansheebikes.blogspot.com/2009/0 ... -mkii.html
Gotowy bike pewnie na interbike.
: 02.09.2009 17:04:52
autor: owczar
Zastanawia mnie jedno... W oficjalnym tekście jest wzmianka, że wszyscy którzy dosiadali Legend Mk1 mieli ustawiony skok na 200. Więc producenci zrezygnowali z 220 czy tam 230. Ciekawe czy to taka tania wymówka mająca zapobiec haczeniu mufą suportową o ziemię bez powrotu do fazy projektowania...
: 02.09.2009 18:27:39
autor: Spaced
owczar w mk1 byly 2 ustawienia 215 i 180. Wiekszosc ludzi jezdziła w trybie 215, a pod 180 przełozenie było na tyle małe, ze wiekszosc damperów nie radziła sobie z nim i trzebaby je dodatkowo tunowac pod rame (a i tak przez tarcie przy tak małym przelozeniu mogloby być gorzej niz lepiej) co zwiekszyłoby koszt ramy. Do tego teraz support jest nizej bo w ustawieniu 215 było 14.1'' nad ziemia. Suport poszedł koło 1cm w dół przy skróceniu skoku o podobną ilosc wiec efektywnie w sagu support jest teraz nizej.
A co do samego haczenia o ziemie to mało który producent o tym mysli bo po prostu trzeba sie nauczyc nie haczyc. Spec, nowy dhr, Yeti 303R (w jednym z ustawien), Commencal (w jednym z ustawien), Evil czy nicolai maja supporty na podobnych wysokosciach wiec to raczej staje sie branzowy standard.
: 02.01.2010 12:22:58
autor: Czlenson
http://bansheebikes.blogspot.com/2009/1 ... pdate.html
Przerzucili sie na odkuwki

Dobrze to na wytrzymalosc wplynie. Calosc z alu 7005. Wagowo jednak im troche uroslo po zmianach, 4kg to przecietny wynik.
Surowa rama prezentuje sie swietnie.
PS: Na filmiku muzyczka i odglosy fabryki przypomnialy mi starcrafta

: 02.01.2010 12:26:26
autor: ArthurGreen
Strasznie zniechęca mnie ta ich zwłoka - mam nadzieję że odbije się to na jakości (oczywiście pozytywnie)
: 02.01.2010 12:37:37
autor: war23
ArthurGreen noo i tak masz radicala a ta zwloka nie jest duza bo w sumie wiadomo bylo od bardzo dawna ze powstaje co moze potwierdzic spaced, wyeliminowali duzo rzeczy, lozyska inne to chyba sie liczy

Jak dla mnie najlepsza ramka jaka bedzie dostepna na rynku

Przy tym systemie bije wiele ram na pysk ^^
: 02.01.2010 13:02:00
autor: Spaced
ArthurGreen formalnie maja 6 miechów obsuwy. Po prostu bardzo wczesnie proto zaprezentowali. W sumie tyle to branzowy standard z nowymi ramami
Z tego co lookalem na zmiany to sporo poprawiono in plus wiec zwłoka miala sens. A te 4kg to LKa, Mki pewnie lekko ponizej ale wagowo to i tak spoko. Ciekawy jestem ten domniemanej płynnosci w pracy ramy bez dampera i jak to na jazde wpłynie.
: 02.01.2010 22:11:15
autor: Monx
Tytanowe osie zawieszenia brzmią ciekawie.
Zobaczymy czy ten Ti-kit to będzie coś wartego uwagi.
Ostatecznie zmianę skoku mogliby rozwiązać krzywkami jak Scott.
: 02.01.2010 22:16:28
autor: Zaborowski1
Spaced miej juz ten rower no ! ; dd tak czy tak fajna produkcja sie w sumie szykuje jak tak poprzegladalem wstepne zdjecia.
: 02.01.2010 23:00:38
autor: war23
Monx scott i to jets całkowicie inna bajka
Zaborowski1 a co ty go tak popedzasz! ^^ on sam pypcia dostaje !

: 03.01.2010 01:05:50
autor: Spaced
Monx ale po co ci regulacja skoku w tej ramie? Jak cos ma byc uniwersalne to rozumiem ale to jest rama stricte dh i niezaleznie od pracy z takimi kątami do niczego innego super nie bedzie.
: 03.01.2010 12:21:02
autor: Monx
Na niektórych trasach nawet stricte DH 200mm będzie się bujać jak hamak i 180 byłoby wystarczające.
: 03.01.2010 12:35:08
autor: Spaced
Monx bujanie nie zalezy od ilosci skoku tylko od zaprojektowania krzywych. Pogadaj z dowolnym testerem proto banshee, a powie ci ze legend nie buja wcale (NIE byli sponsorowani - 3/4 z nich zaplacila za prawo do testow sprzetu). Do tego jest trudno zrobic zawieszenie, ktore ładnie pracuje w 2 skokach.
btw. v10 ma 250skoku i jakos z pedalowaniem sobie radziło w canberrze

: 03.01.2010 12:50:04
autor: Monx
Spaced pisze:Do tego jest trudno zrobic zawieszenie, ktore ładnie pracuje w 2 skokach.
Tutaj się absolutnie zgodzę.
Co do bujania Legend'a to zobaczymy jak dostaniemy.

Ja po prostu wolę mieć te 10-20mm skoku mniej niż za dużo.
: 03.01.2010 13:34:32
autor: Spaced
Monx jak szukasz takiego mini-dh bike, a nie pelnokrwistej maszyny to tak ale 200mm skoku to standard w dh i w sumie sie sprawdza. Moze intense ss 2010? Banshee rune z offset cupsami, corsair maelstrom
: 03.01.2010 14:45:59
autor: sudi
Coraz bardziej mi się ta rama zaczyna podobać ... Jestem ciekaw jakby sobie poradziła z air shockiem i wagowo jak to będzie stało w M . Cena pewnie zabije ale kto wie .... może kiedyś

W sumie jeśli zawieszenie pozwoli się swobodnie poodrywać to chętnie bym coś takiego przytulił, bo akuratnie z niskim prześwitem to ja już na codzień latam i owszem - czasem się przyhaczy człowiek o coś, ale to kwestia przywyczajenia.. a ile plusów !
: 03.01.2010 15:19:02
autor: Spaced
sudi zawsze mozesz do nich zmailowac co o tym sadza chociaz projektowane bylo to stricte pod sprezyny. Z rc4, ccdb i elka podobno chodzi super, mk1 bardzo dobrze tez z bosem chodziło. Jak inne dampery to nie wiem. Waga mki mk1 to bylo ~3900-3950g a mk2 wazy prawie tyle samo.
A cena jest juz ustalona i ciesze sie, ze zamowilem na preorderze bo teraz podbili cene do niemiłych poziomów. US - 2999$, UK 1999 funtów.
: 19.01.2010 20:03:15
autor: Spaced
: 19.01.2010 20:17:06
autor: ArthurGreen