Strona 1 z 8

Banshee Legend MK2

: 02.09.2009 16:40:19
autor: Spaced
Banshee bikes skonczyło projekt produkcyjnej wersji banshee legend - wiecej info na blogu.

http://bansheebikes.blogspot.com/2009/0 ... -mkii.html

Gotowy bike pewnie na interbike.

: 02.09.2009 17:04:52
autor: owczar
Zastanawia mnie jedno... W oficjalnym tekście jest wzmianka, że wszyscy którzy dosiadali Legend Mk1 mieli ustawiony skok na 200. Więc producenci zrezygnowali z 220 czy tam 230. Ciekawe czy to taka tania wymówka mająca zapobiec haczeniu mufą suportową o ziemię bez powrotu do fazy projektowania...

: 02.09.2009 18:27:39
autor: Spaced
owczar w mk1 byly 2 ustawienia 215 i 180. Wiekszosc ludzi jezdziła w trybie 215, a pod 180 przełozenie było na tyle małe, ze wiekszosc damperów nie radziła sobie z nim i trzebaby je dodatkowo tunowac pod rame (a i tak przez tarcie przy tak małym przelozeniu mogloby być gorzej niz lepiej) co zwiekszyłoby koszt ramy. Do tego teraz support jest nizej bo w ustawieniu 215 było 14.1'' nad ziemia. Suport poszedł koło 1cm w dół przy skróceniu skoku o podobną ilosc wiec efektywnie w sagu support jest teraz nizej.
A co do samego haczenia o ziemie to mało który producent o tym mysli bo po prostu trzeba sie nauczyc nie haczyc. Spec, nowy dhr, Yeti 303R (w jednym z ustawien), Commencal (w jednym z ustawien), Evil czy nicolai maja supporty na podobnych wysokosciach wiec to raczej staje sie branzowy standard.

: 02.01.2010 12:22:58
autor: Czlenson
http://bansheebikes.blogspot.com/2009/1 ... pdate.html

Przerzucili sie na odkuwki :) Dobrze to na wytrzymalosc wplynie. Calosc z alu 7005. Wagowo jednak im troche uroslo po zmianach, 4kg to przecietny wynik.
Surowa rama prezentuje sie swietnie.

PS: Na filmiku muzyczka i odglosy fabryki przypomnialy mi starcrafta 8)

: 02.01.2010 12:26:26
autor: ArthurGreen
Strasznie zniechęca mnie ta ich zwłoka - mam nadzieję że odbije się to na jakości (oczywiście pozytywnie)

: 02.01.2010 12:37:37
autor: war23
ArthurGreen noo i tak masz radicala a ta zwloka nie jest duza bo w sumie wiadomo bylo od bardzo dawna ze powstaje co moze potwierdzic spaced, wyeliminowali duzo rzeczy, lozyska inne to chyba sie liczy :) Jak dla mnie najlepsza ramka jaka bedzie dostepna na rynku :) Przy tym systemie bije wiele ram na pysk ^^

: 02.01.2010 13:02:00
autor: Spaced
ArthurGreen formalnie maja 6 miechów obsuwy. Po prostu bardzo wczesnie proto zaprezentowali. W sumie tyle to branzowy standard z nowymi ramami ;)

Z tego co lookalem na zmiany to sporo poprawiono in plus wiec zwłoka miala sens. A te 4kg to LKa, Mki pewnie lekko ponizej ale wagowo to i tak spoko. Ciekawy jestem ten domniemanej płynnosci w pracy ramy bez dampera i jak to na jazde wpłynie.

: 02.01.2010 22:11:15
autor: Monx
Tytanowe osie zawieszenia brzmią ciekawie.
Zobaczymy czy ten Ti-kit to będzie coś wartego uwagi.

Ostatecznie zmianę skoku mogliby rozwiązać krzywkami jak Scott.

: 02.01.2010 22:16:28
autor: Zaborowski1
Spaced miej juz ten rower no ! ; dd tak czy tak fajna produkcja sie w sumie szykuje jak tak poprzegladalem wstepne zdjecia.

: 02.01.2010 23:00:38
autor: war23
Monx scott i to jets całkowicie inna bajka :)Zaborowski1 a co ty go tak popedzasz! ^^ on sam pypcia dostaje ! :)

: 03.01.2010 01:05:50
autor: Spaced
Monx ale po co ci regulacja skoku w tej ramie? Jak cos ma byc uniwersalne to rozumiem ale to jest rama stricte dh i niezaleznie od pracy z takimi kątami do niczego innego super nie bedzie.

: 03.01.2010 12:21:02
autor: Monx
Na niektórych trasach nawet stricte DH 200mm będzie się bujać jak hamak i 180 byłoby wystarczające.

: 03.01.2010 12:35:08
autor: Spaced
Monx bujanie nie zalezy od ilosci skoku tylko od zaprojektowania krzywych. Pogadaj z dowolnym testerem proto banshee, a powie ci ze legend nie buja wcale (NIE byli sponsorowani - 3/4 z nich zaplacila za prawo do testow sprzetu). Do tego jest trudno zrobic zawieszenie, ktore ładnie pracuje w 2 skokach.

btw. v10 ma 250skoku i jakos z pedalowaniem sobie radziło w canberrze ;)

: 03.01.2010 12:50:04
autor: Monx
Spaced pisze:Do tego jest trudno zrobic zawieszenie, ktore ładnie pracuje w 2 skokach.
Tutaj się absolutnie zgodzę.
Co do bujania Legend'a to zobaczymy jak dostaniemy. ;) Ja po prostu wolę mieć te 10-20mm skoku mniej niż za dużo.

: 03.01.2010 13:34:32
autor: Spaced
Monx jak szukasz takiego mini-dh bike, a nie pelnokrwistej maszyny to tak ale 200mm skoku to standard w dh i w sumie sie sprawdza. Moze intense ss 2010? Banshee rune z offset cupsami, corsair maelstrom

: 03.01.2010 14:45:59
autor: sudi
Coraz bardziej mi się ta rama zaczyna podobać ... Jestem ciekaw jakby sobie poradziła z air shockiem i wagowo jak to będzie stało w M . Cena pewnie zabije ale kto wie .... może kiedyś ;) W sumie jeśli zawieszenie pozwoli się swobodnie poodrywać to chętnie bym coś takiego przytulił, bo akuratnie z niskim prześwitem to ja już na codzień latam i owszem - czasem się przyhaczy człowiek o coś, ale to kwestia przywyczajenia.. a ile plusów !

: 03.01.2010 15:19:02
autor: Spaced
sudi zawsze mozesz do nich zmailowac co o tym sadza chociaz projektowane bylo to stricte pod sprezyny. Z rc4, ccdb i elka podobno chodzi super, mk1 bardzo dobrze tez z bosem chodziło. Jak inne dampery to nie wiem. Waga mki mk1 to bylo ~3900-3950g a mk2 wazy prawie tyle samo.
A cena jest juz ustalona i ciesze sie, ze zamowilem na preorderze bo teraz podbili cene do niemiłych poziomów. US - 2999$, UK 1999 funtów.

: 19.01.2010 20:03:15
autor: Spaced
Obrazek

: 19.01.2010 20:17:06
autor: ArthurGreen
Główka jak murzyńska pyta :mrgreen: - to był tylko cytat ;)

http://www.pinkbike.com/photo/4493261/#cid5478898