Strona 1 z 1

Wpadnięty tłok.

: 03.09.2009 14:48:39
autor: Monx
Witam,

wypadł mi w Auridze Comp tłoczek.
Moje pytanie brzmi: tak po prostu go wdusić czy coś jeszcze mu trzeba zrobić? Jakieś uszczelki wymienić itp? Oprócz tego że uzupełnić olej w układzie. I co najlepiej kupić żeby spełniło zadanie zestawu do odpowietrzania? I jaki olej: Royal Blood, Shimano czy coś innego? Doradźcie proszę.

PS proszę bez odpowiedzi typu: kóp sobje lebrze chamólce bo to jest gufno.

: 03.09.2009 15:36:27
autor: hajsik
PS proszę bez odpowiedzi typu: kóp sobje lebrze chamólce bo to jest gufno.
W tym momencie mnie obraziłeś.

: 03.09.2009 15:46:57
autor: Monx
To przykro mi. Idź na rower i odreaguj. Na pewno wiele takich komentarzy pojawiłoby się. A to mi nie pomoże.

: 03.09.2009 16:50:52
autor: hajsik
Napewno by były bo powinieneś odłożyć i zakupić lepszy.
Jakby już był to napewno nie takie jak ty napisałeś.

: 03.09.2009 16:54:32
autor: barte
No cóż, ja bym wypuścił cały olej, delikatnie wepchnął tłoczek i odpowietrzył. Tyle.

: 03.09.2009 18:01:09
autor: Monx
barte właśnie tak zamierzam. Tylko się zastanawiam jeszcze czy kupować bądź co bądź drogi olej shimano/magury czy Castrola LHM+ którym ludzie zalewają hamulce na olej mineralny.

hajsik skąd wiesz że są złe? Masz pewność że nie trafiłem na jakiś "lepszy" egzemplarz i przy mojej wadze daje sobie dobrze radę? Przy tym co zrobiłem w każdym wypadłby tłok. A na czym będę jeździł i za ile i na co będę odkładał to o to już się nie martw. I bez spiny i nerwów bo nie ma to sensu.

: 04.09.2009 09:59:27
autor: B.Z.
LHM będzie bardziej odporny na zagotowanie i prędzej będzie się z niego robiła galareta. LHM wychodzi taniej, więc można lać, aczkowlwiek naprawdę dobre hamulce to chodzą na DOT-cie. To jest optymaly płyn do pasywnych hamulców (w Cytrynie LHM cały czas jest pompowany, utrzymywany pod ciśnieniem i rozgrzewany do odpowiedniej temperatury, cały czas pracuje we wspomaganiu i w zawieszeniu, a jak są potrzebne hamulce to zaworek wpuszcza go do ich układu, dlatego nie należy tutaj szukać analogii) i jedyne co przeszkadza go stosować to jakość użytych materiałów - DOT jest agresywny, potrzebne są lepsze uszczelki niż do mineralnego, stal zresztą też potrafi przeżreć. Znam przypadek, że przewód w samochodzie (na szczęście raczej mało poważanym) wyglądał ładnie, ale stuknięty lekko kluczem ukruszył się. Zaczęło go wpieprzać od wewnątrz, dlatego dobre hample na DOT są drogie, a w przypadku tych na olej mineralny trzeba iść na pewne kompromisy.

: 05.09.2009 12:46:50
autor: szustaczek
mowicie ze dobre heble to tylko na dot? a najnowszy saint 2009 jest dla was dupiatym hamulcem? bo jak dla mnie nie a jest na olej mineralny

: 05.09.2009 13:40:36
autor: eskimos28
albo magury to dupn hamulce? :/

: 05.09.2009 14:18:13
autor: blackdemon
szustaczek pisze:a najnowszy saint 2009 jest dla was dupiatym hamulcem? bo jak dla mnie nie a jest na olej mineralny
Widzimisie producenta.. Czy w sportach samochodowych stosuje sie olej mineralny? Nie. Shimano za bardzo kombinuje. Centerlock, piasty na kulki, wszystko na opak robia. Po co? Nie wiadomo.

: 06.09.2009 13:09:52
autor: B.Z.
Otóż to. Rzeczywiscie, "oburzeni" mają trochę racji, nie jest tak, że hamulec od razu będzie słaby jeśli nie jest na DOT i będzie się gotował z byle powodu, ale DOT ma pod każdym względem lepsze parametry nie gotuje się tak szybko i nie gęstnieje w niskich temperaturach. Jedynym plusem jest fakt, że nie jest tak agresywny. W takiej Cytrynie to akurat sprawdza się dobrze, bo płyn cały czas jest w ruchu i pod ciśnieniem, nie ma problemu z gęstnieniem, w dodatku na jednym oleju pracuje pół samochodu, w związku z czym lepiej dać mniej agresywny płyn, rzeczywiscie dzieki temu trwałoś przewodów jest niesamowita - o ile oczywiscie ktoś nie uszkodzi czegoś od zewnątrz i nie zacznie rdzewieć to po 20 latach wszystko wygląda jak nowe. Ale znakomitą większoąć pasywnych hamulców zalewa się DOTem, a w sporcie motorowym to 100%. Jak zauważył blackdemon Shimano ogólnie kombinuje jak koń pod górkę. może trochę przesadzilem wrzucając wszystko do jednego wora, ale generalnie chodzi o to, że olej mineralny zawsze będzie wykazywał w normalnych hamuulcach pewne niedoskonałości, albo słabą odpornośc na gotowanie, albo gęstnienie.

: 06.09.2009 14:36:32
autor: easy_rider
Monx tańsze opcje finish line brake fluid lub lhm+

Co niektórzy skutecznie próbują wcisnąć kit że są hamulce lepsze i gorsze (DOT i olej mineralny) życzę powodzenia w dalszym szerzeniu demagogi.
A teraz czas na ripostę, są dobrze działające hamulce na olej mineralny i dot i nikt tego faktu nie zmieni.