Rama SR Suntour V-BOXX (z Gearboxem)

thomson
Posty: 445
Rejestracja: 31.07.2004 10:08:55
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Rama SR Suntour V-BOXX (z Gearboxem)

Post autor: thomson »

Taka ciekawostka:

http://www.allegro.pl/item732020606_now ... obike.html

Rama, widelec, damper, gearbox ...za 5k.

Szczegółów nie mogę się doszukać, na stronie SR o ramie nic nie ma.

Wygląda zachęcająco, aż chciałoby się przetestować.
www.gkkg.pl
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Nie żebym narzekał, ale prócz g-boxa to nie widzę w tej ramie nic ciekawego.. Też nie wiadomo jak ten G-B się spisuje..

Nie ma się co jarać..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jak kazda rama z gearboxxem waga jest powalona. 9kg z korbami daje jakies 8kg bez korb ale z powietrznym damperem. Nawet zakladajac, ze to najnowsza generacja ich gearboxa to wolalbym juz nicolaia bo przynajmniej pewnosc wykonania i geometrii jest. Tak czy siak dopóki rowery z g-boxxem i innymi wynalazkami nie zbliza sie do ~6kg to nie widze sensu.
blackdemon
Posty: 2842
Rejestracja: 13.09.2008 23:34:02
Lokalizacja: Kraków/Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: blackdemon »

Super.. Gearbox. Tylko ciekawe co bedzie jak korba peknie po 1 skoku z kraweznika ;D
dragon44
Posty: 241
Rejestracja: 24.06.2006 11:22:40
Lokalizacja: Lubsko/Zielona Góra/Wrocław
Kontakt:

Post autor: dragon44 »

Trochę to dziwne, rama sprawia wrażenie stalowej, czyli jest ciężka, a kto o zdrowych zmysłach łączy gearbox ze stalową ramą, dwa: ile ta rama ma skoku? Trzy: manetka typu gripszift (czy jak to się piszę) do dh? Wiem wiem, da się, ale chyba to nie jest standard, albo o czymś nie wiem... Dalej, ile ona ma cali? 20? Dlaczego nikt o niej nie słyszał a jest na allegro, jak dla mnie za dużo niewiadomych. Do tego te anorektyczne haki, które mają na celu zbicie wagi? I na jaką to piastę? Jak dla mnie konstrukcja mocno nie przemyślana, a opis aukcji to jedna wielka nie wiadoma, zero szczegółów (hehe, szczegółów: rozmiar ramy i piasty...). Jeśli ktoś zna w/w niewiadome to niech się podzieli informacjami. I ciekawe jak pracuje? (pewnie jak zwykły jednozawias) i co ze sztywnością tej krowy?
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

dragon44 rama raczej jest lekka/normalna bo sam gearbox wazy koło 3.5-4kg (zaleznie od rozwiazania) co daje ci minimalna wage 4.9kg z damperem. Nie jest szałowo ale normalnie.
Swoja droga gearboxy od suntoura wszystkie z gripshiftem sa i nic im to nie szkodzi. Rama to pewnie jakas pokazówka lub cos w tych klimatach, a materiał to przeciez wyraznie alu, a nie stal.
born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

tak na marginesie to wyglada jak duzy mlynek do kawy :wink:
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
niepwenyy
Posty: 24
Rejestracja: 17.08.2007 13:59:13
Kontakt:

Post autor: niepwenyy »

Każdy rozwodzi się nad skrzynią biegów i korbami a tu suprajz...
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

niepwenyy cos nie łapie.
dziadek_dzidek
Posty: 397
Rejestracja: 03.11.2008 08:11:58
Lokalizacja: Wa-wa/ Mirosławiec
Kontakt:

Post autor: dziadek_dzidek »

Spaced- oczywiście masz racje, wagowo bez fajerwerków, ale zauważ że praktycznie cały osprzęt roweru (przerzutka, kaseta, napinacz, korba, support) zawarty jest w jednym mechanizmie, więc to musi swoje ważyć. Dałoby się na pewno zbić wagę wykonując obudowę gearboxu np. z carbonu, choć ograniczyłoby to wytrzymałość obudowy w trudnym terenie. Z tego co widzę dałoby się zejść na korbach , na niektórych śrubach i pewnie jeszcze coś się znajdzie. Podliczając wagę całego roweru aż tak wielkiej różnicy w wadzę nie będzie, bo do tych 4,900g ( waga ramy) nie musisz już dodawać masy pozostałych elementów napędu, bo już są w niej zawarte. Trzeźwo spoglądając na ofertę za 5 patyków dostajemy amor, damper + ramę, z czego na siłę dhx'a i duroluxa można sprzedać nowe i zostawić samą ramę, która wychodzi nas ok 3000 na czysto, co więcej kupując g-boxxa nie ponosimy dodatkowych kosztów budowy roweru wyżej wymienionych kosztów kupna przerzutki, supportu, korb, kasety, napinacza- których koszt nierzadko może wynieść łącznie 2000-3000 zł, więc daje to do myślenia :wink: . Ja osobiście gdybym miał "luźną 5-tkę" chętnie kupiłbym i przetestował ten "wechikuł czasu" :mrgreen:
Pozdrawiam
born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

Z drugiej strony problem moze sie zaczac jak cos zacznie szwankowac z gearboxem. Przy normalnym rowerku wymieniasz poszczegolne komponenty (przerzutke,suport, korbe, napinacz) i dalej jezdzisz a tutaj jestes uziemiony dopoki GB nie bedzie gral.

Ale tak jak mowi dziadek_dzidek jakby mi zbywalo kasy to pewnie tez bym sie skusil na test takiej maszyny, podobnie kusilo jak byl na alledrogo do sprzedazy GT z tym systemem.
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

dziadek_dzidek pisze:Spaced- oczywiście masz racje, wagowo bez fajerwerków, ale zauważ że praktycznie cały osprzęt roweru (przerzutka, kaseta, napinacz, korba, support) zawarty jest w jednym mechanizmie, więc to musi swoje ważyć.
Policzmy...

Korba/suport - 1300 (najciężksze i najmocniejsze z rockringami i dwoma zębatkami)
Kaseta - 350. Od tego trzeba odjać wagę zębatki która normalnie jest przy tym g-boxie, nie wiem ile, więc nie odejmuje nic
Łańcuch - jest tu i tu, więc pomijamy
Przerzutka - 300
napinacz - 300 lub przerzutka przednia z manetką.

Razem wychodzi w najgorszym wypadku 2250 g, podczas gdy G-boxx waży przynajmniej 4. Korby Suntoura nigdy nie były wytrzymałe, spokojnie mozna je zastąpić lżejszymi niż RF Diabolus, grubo lżejszymi. No, chyba że tutaj się postarali, ale jakoś wątpię.

Ja bym tego nie kupił, ale nie ze względu na masę, ale dlatego,ze patent niesprawdzony, nie wiadomo ja będzie z trwałością i niezawodnością. poza tym zawsze w takich przypadkach obawiam się o opory. Klasyczna przerzutka mimo rozlicznych wad to jest zawsze jedna przekładnia. Hammershmitty i gear boxy to sa już conajmniej dwie przekładnie. Oczywiście nie musi to oznaczać od razu wyczuwalnych strat, wszystko zależy od użytych materiałów i spasowania elementów. Z tym u Suntoura potrafi być jednak różnie.
born2ride
Posty: 216
Rejestracja: 07.05.2006 13:40:29
Lokalizacja: To tu, to tam ... Tychy
Kontakt:

Post autor: born2ride »

B.Z. pisze:Z tym u Suntoura potrafi być jednak różnie.
czasem pozory myla i nie dotyczy to wylacznie Suntoura. Poza tym jak sie samemu nie sprawdzi, przetestuje to sie nie bedzie wiedzialo czy jest ok ... w sumie tak jak z wszystkim :wink:
[url=http://www.http://extremecarving.pl/index.php/rower/][b]ExtremeCarving.pl[/b][/url]
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

Bergamont BigAir G9 waży 18,9 kg, a wiec tak źle nie jest.

http://www.bergamont.de/cms/de/02__bike ... big-air-g9
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

B.Z. troche z tymi masami dałesz ostro bo jak ktos sie w cos takeigo bawi to raczej w normalnym biku dalby lekka przerzutke/korbe/napinacz, podobnie z korbami.

ablee team na chyba tym samym osprzecie 16.4kg wiec róznica jednak duza, a 18.9kg w lekkiej freeridówce z powietrzem na tyle i przodzie to nie jest kosmos. Do tego obrecze troche delikates, dorzucisz opony maxxisa jakby ci schwable nie podeszły to juz extra 600g i łatwo moze sie okazac ze zeby build pod sibie zrobic taki bike wazyc moze sporo.
jan.mikael
Posty: 145
Rejestracja: 19.06.2009 20:15:04
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: jan.mikael »

albo mi się wydaje albo ten bergamont ma podobny jak nie identyczny gearbox, bo niby skąd w takim drogim rowerze przypadkowo korba sr suntour..

Ps. A faktycznie to nawet pisze w specyfikacji!:D
dawniej mikael:)
morthias
Posty: 1047
Rejestracja: 21.02.2006 16:23:55
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: morthias »

jan.mikael, przeciez to ta sama rama jest.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

Spaced pół kilo przy takiej wadze nie robi już większej różnicy. Nie bądź, aż tak zboczony na punkcie wagi i wysokości.
mozartt
Posty: 867
Rejestracja: 21.04.2004 19:51:01
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: mozartt »

Nie wiem jak jest w tym secie, ale w niektórych konstrukcjach z Gearboxem z tyłu było ostre koło. Tak więc na wadze piasty też zaoszczędzisz.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości