Strona 1 z 2
Rama SR Suntour V-BOXX (z Gearboxem)
: 03.09.2009 16:59:42
autor: thomson
Taka ciekawostka:
http://www.allegro.pl/item732020606_now ... obike.html
Rama, widelec, damper, gearbox ...za 5k.
Szczegółów nie mogę się doszukać, na stronie SR o ramie nic nie ma.
Wygląda zachęcająco, aż chciałoby się przetestować.
: 03.09.2009 17:07:56
autor: ArthurGreen
Nie żebym narzekał, ale prócz g-boxa to nie widzę w tej ramie nic ciekawego.. Też nie wiadomo jak ten G-B się spisuje..
Nie ma się co jarać..
: 03.09.2009 17:11:43
autor: Spaced
Jak kazda rama z gearboxxem waga jest powalona. 9kg z korbami daje jakies 8kg bez korb ale z powietrznym damperem. Nawet zakladajac, ze to najnowsza generacja ich gearboxa to wolalbym juz nicolaia bo przynajmniej pewnosc wykonania i geometrii jest. Tak czy siak dopóki rowery z g-boxxem i innymi wynalazkami nie zbliza sie do ~6kg to nie widze sensu.
: 03.09.2009 17:44:05
autor: blackdemon
Super.. Gearbox. Tylko ciekawe co bedzie jak korba peknie po 1 skoku z kraweznika ;D
: 03.09.2009 17:47:27
autor: dragon44
Trochę to dziwne, rama sprawia wrażenie stalowej, czyli jest ciężka, a kto o zdrowych zmysłach łączy gearbox ze stalową ramą, dwa: ile ta rama ma skoku? Trzy: manetka typu gripszift (czy jak to się piszę) do dh? Wiem wiem, da się, ale chyba to nie jest standard, albo o czymś nie wiem... Dalej, ile ona ma cali? 20? Dlaczego nikt o niej nie słyszał a jest na allegro, jak dla mnie za dużo niewiadomych. Do tego te anorektyczne haki, które mają na celu zbicie wagi? I na jaką to piastę? Jak dla mnie konstrukcja mocno nie przemyślana, a opis aukcji to jedna wielka nie wiadoma, zero szczegółów (hehe, szczegółów: rozmiar ramy i piasty...). Jeśli ktoś zna w/w niewiadome to niech się podzieli informacjami. I ciekawe jak pracuje? (pewnie jak zwykły jednozawias) i co ze sztywnością tej krowy?
: 03.09.2009 17:54:02
autor: Spaced
dragon44 rama raczej jest lekka/normalna bo sam gearbox wazy koło 3.5-4kg (zaleznie od rozwiazania) co daje ci minimalna wage 4.9kg z damperem. Nie jest szałowo ale normalnie.
Swoja droga gearboxy od suntoura wszystkie z gripshiftem sa i nic im to nie szkodzi. Rama to pewnie jakas pokazówka lub cos w tych klimatach, a materiał to przeciez wyraznie alu, a nie stal.
: 03.09.2009 21:21:06
autor: born2ride
tak na marginesie to wyglada jak duzy mlynek do kawy

: 03.09.2009 23:32:10
autor: niepwenyy
: 04.09.2009 00:13:02
autor: Spaced
niepwenyy cos nie łapie.
: 04.09.2009 07:47:53
autor: dziadek_dzidek
Spaced- oczywiście masz racje, wagowo bez fajerwerków, ale zauważ że praktycznie cały osprzęt roweru (przerzutka, kaseta, napinacz, korba, support) zawarty jest w jednym mechanizmie, więc to musi swoje ważyć. Dałoby się na pewno zbić wagę wykonując obudowę gearboxu np. z carbonu, choć ograniczyłoby to wytrzymałość obudowy w trudnym terenie. Z tego co widzę dałoby się zejść na korbach , na niektórych śrubach i pewnie jeszcze coś się znajdzie. Podliczając wagę całego roweru aż tak wielkiej różnicy w wadzę nie będzie, bo do tych 4,900g ( waga ramy) nie musisz już dodawać masy pozostałych elementów napędu, bo już są w niej zawarte. Trzeźwo spoglądając na ofertę za 5 patyków dostajemy amor, damper + ramę, z czego na siłę dhx'a i duroluxa można sprzedać nowe i zostawić samą ramę, która wychodzi nas ok 3000 na czysto, co więcej kupując g-boxxa nie ponosimy dodatkowych kosztów budowy roweru wyżej wymienionych kosztów kupna przerzutki, supportu, korb, kasety, napinacza- których koszt nierzadko może wynieść łącznie 2000-3000 zł, więc daje to do myślenia

. Ja osobiście gdybym miał "luźną 5-tkę" chętnie kupiłbym i przetestował ten "wechikuł czasu"
Pozdrawiam
: 04.09.2009 07:57:35
autor: born2ride
Z drugiej strony problem moze sie zaczac jak cos zacznie szwankowac z gearboxem. Przy normalnym rowerku wymieniasz poszczegolne komponenty (przerzutke,suport, korbe, napinacz) i dalej jezdzisz a tutaj jestes uziemiony dopoki GB nie bedzie gral.
Ale tak jak mowi dziadek_dzidek jakby mi zbywalo kasy to pewnie tez bym sie skusil na test takiej maszyny, podobnie kusilo jak byl na alledrogo do sprzedazy GT z tym systemem.
: 04.09.2009 08:51:13
autor: B.Z.
dziadek_dzidek pisze:Spaced- oczywiście masz racje, wagowo bez fajerwerków, ale zauważ że praktycznie cały osprzęt roweru (przerzutka, kaseta, napinacz, korba, support) zawarty jest w jednym mechanizmie, więc to musi swoje ważyć.
Policzmy...
Korba/suport - 1300 (najciężksze i najmocniejsze z rockringami i dwoma zębatkami)
Kaseta - 350. Od tego trzeba odjać wagę zębatki która normalnie jest przy tym g-boxie, nie wiem ile, więc nie odejmuje nic
Łańcuch - jest tu i tu, więc pomijamy
Przerzutka - 300
napinacz - 300 lub przerzutka przednia z manetką.
Razem wychodzi w najgorszym wypadku 2250 g, podczas gdy G-boxx waży przynajmniej 4. Korby Suntoura nigdy nie były wytrzymałe, spokojnie mozna je zastąpić lżejszymi niż RF Diabolus, grubo lżejszymi. No, chyba że tutaj się postarali, ale jakoś wątpię.
Ja bym tego nie kupił, ale nie ze względu na masę, ale dlatego,ze patent niesprawdzony, nie wiadomo ja będzie z trwałością i niezawodnością. poza tym zawsze w takich przypadkach obawiam się o opory. Klasyczna przerzutka mimo rozlicznych wad to jest zawsze jedna przekładnia. Hammershmitty i gear boxy to sa już conajmniej dwie przekładnie. Oczywiście nie musi to oznaczać od razu wyczuwalnych strat, wszystko zależy od użytych materiałów i spasowania elementów. Z tym u Suntoura potrafi być jednak różnie.
: 04.09.2009 09:14:57
autor: born2ride
B.Z. pisze:Z tym u Suntoura potrafi być jednak różnie.
czasem pozory myla i nie dotyczy to wylacznie Suntoura. Poza tym jak sie samemu nie sprawdzi, przetestuje to sie nie bedzie wiedzialo czy jest ok ... w sumie tak jak z wszystkim

: 04.09.2009 09:57:02
autor: ablee
Bergamont BigAir G9 waży 18,9 kg, a wiec tak źle nie jest.
http://www.bergamont.de/cms/de/02__bike ... big-air-g9
: 04.09.2009 10:30:47
autor: Spaced
B.Z. troche z tymi masami dałesz ostro bo jak ktos sie w cos takeigo bawi to raczej w normalnym biku dalby lekka przerzutke/korbe/napinacz, podobnie z korbami.
ablee team na chyba tym samym osprzecie 16.4kg wiec róznica jednak duza, a 18.9kg w lekkiej freeridówce z powietrzem na tyle i przodzie to nie jest kosmos. Do tego obrecze troche delikates, dorzucisz opony maxxisa jakby ci schwable nie podeszły to juz extra 600g i łatwo moze sie okazac ze zeby build pod sibie zrobic taki bike wazyc moze sporo.
: 04.09.2009 11:06:27
autor: jan.mikael
albo mi się wydaje albo ten bergamont ma podobny jak nie identyczny gearbox, bo niby skąd w takim drogim rowerze przypadkowo korba sr suntour..
Ps. A faktycznie to nawet pisze w specyfikacji!:D
: 04.09.2009 14:52:58
autor: morthias
jan.mikael, przeciez to ta sama rama jest.
: 04.09.2009 15:07:44
autor: ablee
Spaced pół kilo przy takiej wadze nie robi już większej różnicy. Nie bądź, aż tak zboczony na punkcie wagi i wysokości.
: 04.09.2009 15:27:46
autor: mozartt
Nie wiem jak jest w tym secie, ale w niektórych konstrukcjach z Gearboxem z tyłu było ostre koło. Tak więc na wadze piasty też zaoszczędzisz.