Strona 1 z 2

Motion Control w Boxxer 2004 ????

: 09.09.2009 12:41:30
autor: ace08
Hej wszystkim

Powiedzcie mi czy da rade tak zmodyfikować tłumiki Motion Control od boxxa 2005 aby weszły one do bebechów z Boxxa Team 2003 - 2004 ?
Mam prawie całego boxxa team 2004, z tym ze bez tłumików i tak myśle czy nie wykorzystać tego ze jest okazja zakupu tłumików Motion Control.

Da rade cos z tzm zrobic ???

pozdr 4 all

: 09.09.2009 18:08:24
autor: Lisek-Tm
nie wejdzie bo inny skok jest.
mam boxxera 04 team kompletnego ale krzywe dolne lagi i gorne wytarte wiec do jazdy sie nie nadaje, ale jak chcesz tlumiki bo sa calkiem sprawne to sie odezwij na pw.

: 09.09.2009 20:00:11
autor: SitoD
Jest taki Boxxer Ride z 2006 roku, który ma tłumik MC i skok 178 mm.
Słyszałem też, że przekładali do Ride(HC2) z 2005, tłumiki z Boxxerów z 2006.
Skok się raczej tak nie liczy jak średnica goleni, od roku 2005 było to 32 mm, a wcześniej to nie mam pojęcia.

: 09.09.2009 20:45:47
autor: artursx1
Wcześniejsze boxxery też miały golenie 32mm .

: 10.09.2009 08:45:23
autor: maverick-fr
Tez nosze sie z takim zamiarem, czy moze ktos zmierzyc dlugosc samych tlumikow (w wersji motion control) tak przy okazji przy serwisie?
Kwestia roznicy skoku nie jest chyba zbyt istotna.

: 10.09.2009 09:41:35
autor: SitoD
ace08 zadzwoń do Harfy z zapytaniem czy robią takie przekładki i z jakiego modelu.
Na pewno zabieg samodzielny będzie dużo tańszy.

: 10.09.2009 10:41:45
autor: ace08
SitoD to chyba zły pomysł, ponieważ oni raczej nie kombinują i na bank odradzą taki zabieg. Zresztą jak kiedyś pytałem o modyfikacje hampla to delikatnie dali mi do zrozumienia że jestem chyba głupi skoro chcę łączyć inny zaciski z inną klamka a na dodatek wlać DOT'a w miejsce minerala ;-))

: 10.09.2009 10:51:28
autor: SitoD
ace08 podejrzewam, że jak byś ich nie pytał, tylko od razu wysłał amor do modyfikacji, to bez problemów by to wykonali.
Takie zagrania marketingowe.

Może się odezwie ktoś, kto już robił taką przekładkę.

: 10.09.2009 11:17:00
autor: troyo
maverick-fr pisze:Kwestia roznicy skoku nie jest chyba zbyt istotna.
O ile nie przeszkadzalo by ci walenie tlumika powrotu o tlumik kompresji to masz racje . Pozostaje kwestia gwintow i srednicy wew. goleni . Roznica w goleniach midzy starymi a nowymi polega na tym ze jedne sa cieniowane a 2gie nie . Nie pamietam tylko ktore .

: 10.09.2009 13:21:42
autor: ace08
troyo pisze:walenie tlumika powrotu o tlumik kompresji
nie za bardzo wiem teraz o co kaman ? tłumiki powrotu i kompresji chyba znajduja sie w osobnych lagach a nie w siedzą razem w jednej ladze, co ? poprawcie mnie jeśli sie mylę.....

: 10.09.2009 15:03:52
autor: maverick-fr
No wlasnie, ace08 przeciez w jednej ladze jest kompresji a w drugiej powrotu.
Jesli dlugosci tlumikow sa takie same jak w HC2 to nie bedzie problemu, jesli natomiast dluzsze moga spowodowac ze gorne lagi beda wchodzic plycej w dolne (ale mozna skrocic sprezyny negatywne - tak to sie nazywa?)

: 10.09.2009 16:33:37
autor: troyo
ace08 W przypadku motion/mission controll , oba tlumiki sa w 1 ladze .

: 10.09.2009 17:18:11
autor: morthias
troyo, ale on ma pustego Boxxera 2004 i chce wlozyc cale bebechy z nowego, a to jest jak najbardziej wykonalne. Mialem Boxxera Team 2005 z flakami od 2006 i dzialalo to jak bardziej ok, wiec nie widze przeszkod zeby taka przekladke zastosowac w roczniku 2004.

Co do cieniowania - nie wydaje mi sie zeby przy takiej konstrukcji tlumika jaka jest zastosowana w Boxxerach bylo mozliwe cieniowanie gornych goleni (bo jak wiadomo cieniowanie to wybieranie materialu w taki sposob, ze rura ma zmienna grubosc scianki w srodku, a takie cos rozszczelnialoby tlumik, przynajmniej ja tak to widze, jesli sie myle - poprawcie mnie).

: 10.09.2009 20:06:37
autor: troyo
morthiasno tak , moj blad . W takim razie jak chcesz zamontowac sprezyne ? Obrzec ja na tlumiku powrotu ? Logika panowie ... Jak wstawisz tlumik kompresji w prawa lage , to nie mozesz tam miec sprezyny . Jak wstawisz kazdy do innej lagi , to nie zamontujesz przeciez sprezyny na shimstacku ... Oba tlumiki musza byc w 1 goleni . Nawet jesli wykminicie jakies podkladki nad shimstack ( co jest idotycznym pomyslem wg mnie ) to i tak musicie miec 1 sprezyne tylko , bo pod kompreche przeciez nie dasz sprezyny , bo spieprzysz tlumik . Generujecie problemy na sile : d

: 10.09.2009 20:13:05
autor: jan.mikael
ace08 pisze:Zresztą jak kiedyś pytałem o modyfikacje hampla to delikatnie dali mi do zrozumienia że jestem chyba głupi skoro chcę łączyć inny zaciski z inną klamka a na dodatek wlać DOT'a w miejsce minerala
co gorsza obawiam się że daleko od prawdy to nie byli jeśli naprawdę chciałeś to zrobić

: 10.09.2009 20:18:16
autor: morthias
troyo, kupujac CALE wnetrznosci od Boxxera 2006 i wiecej dostajesz:

- tlumiki do zainstalowania w jednej ladze
- popychacz i sprezyne do drugiej
- wszystkie pierscienie segera, uszczelki etc.
- korki z regulatorami.

Tak wiec nie widze problemu zeby to po prostu zmontowac tak jak jest w nowych rocznikach, z zastosowaniem goleni gornych i dolnych ze starego boxxera ;).

: 10.09.2009 20:44:14
autor: troyo
morthiasno tak , czyli tak jak JA mowilem : > . Swoja droga , taniej nie wyjdzie boxxer race uzywka ?

: 10.09.2009 20:58:23
autor: morthias
troyo, prawdopodobnie obaj mielismy na mysli to samo, tylko po prostu sie nie zrozumielismy ;). I tak, taniej powinien wyjsc uzywany boxxer z nowszych rocznikow niz caly nowy srodek (szczegolnie przy chorych cenach czesci zamiennych do RS w naszym kraju).

: 10.09.2009 21:10:27
autor: maverick-fr
Na allegro tlumik+ sprezyna z boxxera 2006 team jest za 300zl, stad pewnie ten temat :)