Strona 1 z 1
Ustawienia geometri w BH 2004 - problem
: 16.09.2009 18:14:54
autor: kefas79
witam
mam pytanko, wie ktos moze jaki wplyw na geometrie w BH comp 2004 maja te 3 dziurku w rame ? bo na wachaczu te 4 otwory to wiem ze sluza do zmiany kata glowki, wys suportu czy skoku, natomiast nie wiem jaki wplyw maja te dziurki w ramie

(
dzieki z gory

: 16.09.2009 19:06:46
autor: sasquatch
progresja
: 16.09.2009 20:32:03
autor: Wojtekrk
im wyzsza dziurka tym bardziej progresywne jest zaiweszenie. Na najnizszej jest najbardziej liniowe.
: 17.09.2009 09:56:19
autor: <smok>
dokładnie, chyba już nic więcej nie da się powiedzieć w tym temacie !!
: 18.09.2009 19:55:39
autor: MUSZEL
yyy.... odwrotnie przecież... im niższa dziurka w ramie tym zawiszenie bardziej progresywne, a im wyższa tym bardziej liniowe. Testowałem
: 19.09.2009 09:51:31
autor: <smok>
Mylisz się !!
też testowałem i najniższy otwór daje liniową pracę, zresztą sam się jeszcze raz nad tym zastanów.
: 19.09.2009 10:32:31
autor: blackdemon
Wie ktos moze jak sie zmienia geometria przestawiajac damper na wahaczu? Tzn. chodzi mi o dziury A,B,C,D :P
: 19.09.2009 12:56:31
autor: <smok>
polecam artykuł, tam masz wszystko opisane
http://www.rower.com/archiwum.php?art=1612
: 19.09.2009 15:40:45
autor: kuciek40i4
: 19.09.2009 22:24:35
autor: MUSZEL
<smok> no i w tym artykule masz opisane wszystko, sam sobie zaprzeczasz. Masz pokazany na fotce prawy profil BH, gdzie dziurka z lewej jest na górze w stosunku do tych z prawej (ten profil co na powyższej fotce), i napisane:
"Ustawienie amortyzatora w otworach w ramie pozwala zmienić charakterystykę pracy amortyzatora z liniowej (skrajne gniazdo z lewej stronie) na coraz bardziej progresywną (kolejne gniazda zgodnie z ruchem wskazówek zegara)".
Łopatologicznie jest to tak:
im bardziej progresywne ustawienie, tym masz większe przełożenie ramy na początku skoku (jest miększe zawieszenie), by na końcu skoku uzyskać mniejsze przełożenie, co skutkuje utwardzeniem zawieszenia, a im mniej progresywne ustawienie tym siły są bardziej wyrównane na całej długości skoku, przez co zawiecha jest twardsza od początku bo ma mniejsze przełożenie. A siły w przyrodzie nie giną, i dlatego tak jest.
Najbardziej miękko jest na dole. Czyli niestety nie masz racji...
Po zatym nawet na naklejce jest zobrazowane (nie mam tych naklejek) co i jak.
: 19.09.2009 22:53:43
autor: blackdemon
No i o to mi chodzilo :P Dzieki
: 20.09.2009 09:53:52
autor: <smok>
MUSZEL pisze:Czyli niestety nie masz racji...
Sorki, jakoś to pokręciłem, teraz jak to czytam ( moje posty ) to naprawdę nie wiem dlaczego, napisałem że się mylisz

OCZYWIŚCIE MASZ RACJĘ
myślałem o tym samym, jednak pisałem odwrotnie.