Strona 1 z 1

Rura sterowa problem 1,5 cala

: 17.09.2009 08:10:44
autor: derek146
Witam. Mam pytanie ponieważ rozważam nad kupnem amortyzatora RS Totem ,ale jest on pod 1,5 cala a ja będę miał ramę pod 1.1/8 czy są może jakieś przejściówki???Czy istnieje możliwość wymiany rury sterowej???Jak tak to jakie to są koszta??

: 17.09.2009 08:59:01
autor: dragon44
Można mieć redukcje z 1 i 1/8" na 1,5" ale nie na odwrót. Albo szukaj ramy z większą główką, albo amora w standardzie 1 i 1/8". A co do wymiany rury sterowej to wątpię aby było to możliwe (z drugiej strony na pewno się da (żyjemy w Polsce), ale stracisz na wytrzymałości...) i raczej nie będzie Ci się opłacać

: 17.09.2009 12:31:38
autor: barte
1. Za cholerę nie wejdzie, 1 1/8 to 1,125 czyli sterówka 1,5'' ma prawie taką średnicę jak główki od ramy.
2. Będą to koszta nowej sterówki, goleni górnych i półki, czy korony jak wolisz. Jednym słowem - koszta dość duże pewnie prawie takie same jak cena używanego amora ;D

: 17.09.2009 13:35:20
autor: 3,143k4r2
derek146 kup totema z rura na 1 1/8 i po sprawie

: 17.09.2009 14:10:51
autor: LestatBiker
dragon44 pisze:Można mieć redukcje z 1 i 1/8" na 1,5" ale nie na odwrót.

:?: Takiego czegoś to jeszcze nie widziałem.

: 17.09.2009 15:20:58
autor: psycho144
chodzilo mu pewnie o redukcje w sterach...

Co do totem'ow na 1,5" - > sa o wiele tansze niz wesrje pod 1 i 1/8 a ram takich fajnych glowka 1,5" z skokiem 160-180mm jest malo w PL :(
Obrazek

: 17.09.2009 17:45:21
autor: szymon102
LestatBiker Chłopak chciał napisać z 1.5" na 1 i 1/8" ale pewnie mu się pomieszało :D
A samej sterówki nie da się wybić? Kolega jak kiedyś skrzywił sterówkę od jakiegoś manitou to wybił ją i kupił nową. Np. do 888 są na 100% wymienne sterówki ale to 2 półka więc nie wiem jak jest dokładnie.

: 17.09.2009 17:48:13
autor: ravfr
derek146 da się. Trzeba wytoczyć nową sterówkę. Problem jest tylko taki , że dolna szalka sterów opiera wtedy się nie na koronie tylko na sterówce. Rozwiązaniem jest dotoczenie szalki z na tyle szerokim kołnierzem ,żeby zaparła się o koronę.
Robiłem taki patent w Shermanie , kombinacji co niemiara i konieczny dobry tokarz. Wybicie i wbicie nowej sterówki napewno nie zwiększy wytrzymałosc półki. Nie wiem jak RS zapatruje się na wymiane sterówek , Marzcok teoretycznie wytrzymuje 3 takie operacje bez utraty trwałośći. Aha , ma mowy o waleniu młotkiem , wciska się na prasie.
Właściciel ww Shermana jezdzi w porywach "miejskie emduro" , przy ostrzejszej jezdzie raczej nie decydowałbym się na taką przeróbkę.

: 17.09.2009 17:57:04
autor: derek146
Aha, dziękuje wszystkim za odpowiedź i mam jeszcze jedno pytanko czy można wsadzić stery 1,5 cala do ramy bop stonbreaker???

: 17.09.2009 18:57:47
autor: 3,143k4r2
Nie i powiem wiecej, wrzucanie totema do tej ramy to jak wrzucas silnik od Ferrari do Malucha... bez sensu. Wolalbym majac juz kase na totema kupic tanszy widelec i sensowna rame.

: 17.09.2009 19:07:00
autor: szustaczek
pewnie zostane objechany ale co tam:D

smigalem na tym bopie byl ok:D

: 18.09.2009 13:53:32
autor: akSiorek
derek146 ja nawet nie wpadłbym na zadanie takiego głupiego pytania.



bopy ze skokiem powyżej 130mm giną, jak moja iguana, ja wkładając do niej skok 150mm zakończyłem jej żywot.

: 18.09.2009 20:01:05
autor: dragon44
W roli ścisłości to chyba mało jasno się wyraziłem. Chodziło mi o redukcje na sterach o której sprecyzował psycho144. szymon102 nie pomieszało mi się tylko ja pisałem od strony amortyzatora: amortyzator 1 i 1/8" do główki 1,5". LestatBiker ale masz racje, mój błąd bo nie można redukować z mniejszej do większej jednostki (tak ogólnie)