Strona 1 z 1

Boxxer WC - problem z solo air

: 29.09.2009 18:32:51
autor: pepik3000
W imieniu kumpla zakladam temat (nie chce mi sie edytowac dlatego wklejam to co mi napisal).

''mam problem z boxxerem wc z 08r - mianowicie dzieje sie cos dziwnego ze sprezyna powietrzna. Napompowalem go na 120 psi, pojezdzilem chwile, sprawdzilem pompka i juz bylo 90 psi, znow napompowalem i powietrza tak jakby po raz kolejny ubylo ale tylko wedlug pompki bo amor zrobil sie mega twardy a cisnienie wynosilo niby 80psi...... Jak cos wiecie na ten temat to prosze o rade. pozdro''

Od siebie dodam ze amor po serwisie zachowuje sie tak samo niedobrze.

: 29.09.2009 18:44:02
autor: xsnailx
glupie pytanie, ale probowal z inna pompka ?

: 29.09.2009 18:51:35
autor: pepik3000
Tak. Nawet z 2 innymi pompkami. Efekt ten sam.

: 29.09.2009 19:05:26
autor: Dylski_
A więc tak :D sądzę że różnica bierze się ponieważ w wężyku jest cisnienie atmosferyczne i się musi wyrównać a pozatym przy odkręcaniu też zawsze trochę wyleci. Mam pompke jakąś scoota z takim patentem żeby malo wylatywalo ale i tak zawsze coś poleci..

: 29.09.2009 19:08:29
autor: pepik3000
Problem nie lezy w pompce. Jesli jesli ktos chce jeszcze pisac o pompkach to niech osobny temat zalozy.

: 29.09.2009 19:13:31
autor: Dylski_
To powiedz mi jak mierzysz ciśnienie ? bo to napewno w tym problem jeżeli praca jest w porządku ;/

: 29.09.2009 19:25:20
autor: XXX
Wedlug mnie to rownierz sprawa ulatujacego cisnienia podczas odkrecania/przykrecania pompki.
Jesli twoj kolega napompuje amora i bedzie on przez powiedzmy 3dni pracowal tak samo i nie bedzie uchodzilo mu cisnienie to znaczy ze jest 100% szczelny.
Jakby powietrze gdzies uciekalo to by z godziny na godzine amor byl coraz bardziej miekki.
A to ze napompowal 120PSI i po zmierzeniu bylo 90PSI wynika z tego ze jak odkręcał pompke to ucieklo te 15PSI i ze 120 zrobilo sie 105 a przy przykrecaniu kolejne 15 i wyszlo 90.

: 29.09.2009 19:27:38
autor: SegatiV
Dylski_ Hahahaa :D Miałeś w ręku kiedyś Boxxa WC ? Wąż musiałby mieć ze 3m długości żeby odczuć różnice :P.

Ja w swoim miałem podobnie kiedy na Żarze rozleciały mi sie wnętrzności przez pomyłkę Harfy (założyli źle pierścień segrea czy jak się to zwie) a kumpel źle poskładał go. Przy ciśnieniu jakim zawsze jeżdżę (115-120 psi) był twardy jak kamień, a odpowiedni przy ok 70psi, mimo to żle pracował. rozebrałem drania, wymieniłem uszczelki w środku (koszt 1,5pln zrobiłem więc zapas :P) i wszystko cacy. Więc koledze też penie się rozszczelnił, serwis i po sprawie, z manualem wyjdzie jakieś 1h z piwkiem w ręku :)

: 29.09.2009 19:30:12
autor: MUSZEL
powietrze przy pompce nie ucieka. Gdy podłączasz pompke, to w momencie kiedy jeszcze są to 2 oddzielne komory, w wężyku jest ciśinenie tmosferyczne a w pompce np. 120. Po połączeniu wężyka i komory ciśnienie daży do wyrównania i stąd różnica. Tak samo przy odkręcaniu. Jeśli pompujesz np. 120 i odkręcasz to słyszysz syk... jest to syk wylatującego powietrza z wężyka a nie z pompki, bo one są tak konstruowane, by przy odkręcaniu odizolować zawór od wężyka kiedy jeszcze stanowią szczelne połączenie.

: 29.09.2009 20:05:58
autor: war23
Tak jak ci to kolwdzy mowia, jezeli po jeDzie nie czujesz roznicy(nie jest coraz bardziej miekki) to amorek jest spoko, mialem problem. Totemem solo air, caly dzien smigania i byl coraz miekkszy, po nocy tak samo, rozebralem(zobaczylem przed tym tylko raz manuala) do czesci pierwszych wyczyscilem,zlozylem i dziala, heheh

: 29.09.2009 20:17:25
autor: Dylski_
SegatiV Bardziej chodzilo mi o to co się ulatania przy odkręcaniu + wezyk to juz moze byc z 30 psi :)

: 29.09.2009 21:16:01
autor: SegatiV
Dylski_ w życiu, po pierwsze pompki są skonstruowanie jak mówi MUSZEL do tego żeby nabić takie ciśnienie trzeba nieźle się namachać pompeczką.

Damper po 2 pchnięciach masz juz prawie pełny, komorę boxxa macha się jak opone :P

: 29.09.2009 21:18:35
autor: Dylski_
To może mialem styczność z mniejszymi komorami :)

: 29.09.2009 21:30:50
autor: Korean_Boy
o jakim serwisie piszesz ? rozbieralses solo air czy tylko smarowales slizgi ?

Jesli chodzi o solo air to jest tam taki maly oring ktory lubi sie zdymac :D i wtedy boxxer robi sie niesamowicie kołkowaty przy mojej wadze normalnie pompuje 155 psi a jak sie ten oring zdymie to nawet go ugiac nie moge, dodatkowo amor pracuje jakby nie mial negatywnej komory i tworzy sie minimalny luz w poczatkowej fazie.

Trzeba rozebrac solo air , wymienic oringi, nasmarowac judy butter i zalac 5ml 5WT do lagi i bedzie idealnie smigac

: 29.09.2009 21:33:58
autor: Korean_Boy
Segativ dobrze gada, wez sciagnij manual do boxxa WC ze strony RS, kup szczpyce do singerow, klucz 24, dodatkowe oringi, olej, smar benzyne ekstrakcyjna i jazda, moze za 1 razem zejdzie Ci troszke ale gwarantuje Ci ze pozniej bedziesz to robil bardzo sprawnie.

: 29.09.2009 21:49:05
autor: balfa2step
Miałem podobmy problem , powietrze z tłumika ucieka w goleń( pod tłumik) dlatego pompka wskazuje małe cisnienie a amor jest twardy , musisz rozebarac tłumik i go przesmarowac , robiłem to z 4 razy zanim amor zaczął pracowac poprawnie.

: 29.09.2009 21:57:09
autor: SegatiV
balfa2step własnie też to miałem, tyle że mi udało się za 1wszym razem :), niema co uszczelka kosztuje 0,30gr, a potrzeba ich chyba 3szt więc warto zainwestować we wszystkie :P

: 30.09.2009 08:49:12
autor: pepik3000
balfa2step pisze:
Miałem podobmy problem , powietrze z tłumika ucieka w goleń( pod tłumik) dlatego pompka wskazuje małe cisnienie a amor jest twardy , musisz rozebarac tłumik i go przesmarowac , robiłem to z 4 razy zanim amor zaczął pracowac poprawnie.

Dokladnie tak wyglada problem. Sam serwis (wszystko zalane i nasmarowane tak jak trzeba) juz robilismy 2 razy ale nie pomogło. Kumpel kupi uszczelki, wymienimy i zobaczymy co sie bedzie dzialo.