Strona 1 z 1

Manitou Travis -- wymiana oleju

: 01.10.2009 20:37:44
autor: Screamer
Witam, szukam manuala do mojego Travisa single 180 TPC. Potrzebuję wiedzieć ile i jakiego oleju wlac do smarowania oraz do tłumika.

: 01.10.2009 20:59:44
autor: Lomek
Ja wlewam 2,5w do tłumika bo przy 5w już w moim wypadku jest taki jakiś lekko zamulony
Do smarowania wlewam 40ml 5w40(ktoś kiedyś mi pisał żeby tyle wlać i tyle wlewam :D(chyba DDEX:))),
a do tłumika to tyle że 10-9cm od góry w tej rurce ma być puste(według manuala:P) :D
Z tym że co do tłumika to ty raczej więcej troszke chyba musisz wlać(ja mam 150mm) :D trzeba poprostu w manualu sprawdzić w tabelce :D

: 02.10.2009 06:23:51
autor: Screamer
Lomek A masz takiego samego travisa ? Jak Ci chodzi ?
Mógłbym Cie prosic o manuala ?

: 02.10.2009 07:07:28
autor: Lomek
Screamer Mam Travisa TPC+ 150mm. Na początku jak wlałem do tłumika Olej 5w to dość zamulony był. Fajnie zaczą działać po wlaniu 2,5w, i mi praca Travisa pasuje !
Manuala wyślę po południu bo już do szkoły trzeba lecieć :D

: 02.10.2009 07:19:42
autor: Screamer
Ale chyba do 180mm trzeba więcej oleju wlać ?

: 02.10.2009 18:18:05
autor: klexuh
Screamer Oleju lejesz tyle samo co napisal Lomek.. W tlumiku ma zostac 10cm bez oleju.. a do obu lag gesty olej syntetyczny do smarowania 40-60ml.

: 03.10.2009 08:31:31
autor: RoMio*Dh
Też posiadam Travisa z tym, żę wersje Triple Intrinisic 180 mm i z tego co mi wiadomo tłumik zalewa sie do pełna - tak, żeby nie zostały pęchezyki powietrza. A do goleni po 60 ml oleju dla smarowania.
Moze w wersji single robi sie inaczej...

: 03.10.2009 20:02:43
autor: klexuh
RoMio*Dh Nie tyle w wersji single, co w wersji TPC+ :wink: Intrinsic zalewasz do pelna, a TPC+ jak wyzej.

: 04.10.2009 09:34:53
autor: Screamer
A które tłumiki są lepsze tak w ogóle ? TPC+ czy intrisic ?

: 04.10.2009 10:46:37
autor: wfl
Screamer
Intrinsic jest najbardziej zaawansowanym w ofercie manitou.
http://img251.imageshack.us/i/manitoudamping.jpg/

BTW.
W intrinsic jest "sunken schrader valve". Kombinowal ktoś ze zmianą cisnienia ? Nie znalazłem o tym nic specjalnego w żadnym manualu, a na ciśnieniu "seryjnym" regulacja intrinsic jest słabo wyczuwalna.
Pasuje mi liniowość travisa, tylko mógłby być bardziej odporny na dobicia (sprężyna raczej dobrze dobrana, sag 30-35%.)
Podniesienie cisnienia mogłoby załatwić sprawę ?

: 21.03.2010 15:06:26
autor: Mawet
mam pewien problem z serwisem travisa intrinsic (spring backed IFP). Wg serwisówki potrzebny jest tzw. vacuum tool. To akurat nie problem bo to de facto strzykawa. Manual każe wylać stary olej z tłumika, dokręcić tłumik kompresji o 6 obrotów do kartridża, za pomocą vacuum tool zrobić próżnię (przykładając strzykawe w miejsce gdzie normalnie jest tłumik odbicia) - co ma spowodować dobre usawienie się pływaka. Narazie wszystko jest jasne. ale co dalej. Czy olej mam zalać przy odciągniętej strzykawce, kiedy w tłumiku jest próżnia czy najpierw jednak mam wyciągnąć vacuum tool (co spowoduje to że powietrze dostanie się do tłumika - to jasne) i wtedy zalać olejem. Czy przy wytworzeniu próżni pływak ustawi się na odpowiedniej pozycji i tak już pozostanie mimo zdemontowania strzykawki, czy jednak trzeba utrzymać próżnię i tak zalać choć trochę tłumik?

: 21.03.2010 15:53:14
autor: kubabike
Marek, z tego co rozumiem, to każą przytrzymać strzykawke przez 60 sekund i puscic. Nie znam konstrukcji travisa ale sadze ze chodzi o o zeby tloczek byl nieco cofniety. Jak potem zalewasz to chodzi o to zeby sie nie zapowietrzyl tlumik