Strona 1 z 6

Kross Sign 2010

: 05.10.2009 09:21:55
autor: mlynooo
http://www.kross.pl/590-g618-k3164-sign_fr2.html

Jak wam sie podoba Sign na 2010r?? Kilka pozytywnych zmian. Oska 12x150mm. Cena poszla troche do góry.

Mialem signa i uwazam ze to fajny wybieracz za male pieniądze, a teraz będzie jeszcze fajniejszy z tą oską i dobrym damperem.

: 05.10.2009 09:36:45
autor: SeraaX
mlynooo pisze:Kilka pozytywnych zmian
kilka? fr2 to zupełnie inna rama, porównaj sobie z fr1, której jest jak stara.
Wahacz wygląda trochę jak dalpa, ale nie jest źle, na pewno rama będzie trochę sztywniejsza.
Ośka 150mm była już w zeszłym roku.

Poza tym praca ramy zmieni się diametralnie, po ułożeniu dampera widać że będzie to teraz coś jak big hit sport, większa progresja (tzn w ogóle progresja bo stare fr2 było degresywne :) )

: 05.10.2009 10:02:05
autor: mar3k
Ja ciekaw jestem kąta glowki, bo to co bylo to byla jakas masakra ;)

: 05.10.2009 10:18:33
autor: Kondi_GK
Tu poprawią tam poprawią i jeszcze pare generacji i może z niego być naprawdę fajny rowerek (jeśli brać pod uwagę tylko jednozawiasowce). Ale napewno lepsze zestawienie niż w zeszłym roku cena/osprzęt

: 05.10.2009 10:34:00
autor: Bombell
Za piątkę to mogli chociaż zamiast tej obrzydliwej kanapy coś mniejszego wstawić.

: 05.10.2009 10:36:35
autor: konewka
brzydki jak zwykle... i mega duza cena jak za taki rower, w takiej cenie mozna znalezc kilka zdecydowanie lepszych propozycji uzywanych downhillowek...

: 05.10.2009 11:15:45
autor: snizy
siodełko to masakra... jakiekolwiek mniejsze i było by wizualnie 100 razy lepiej a i przy okazji 300g mniej.

konewka co do ceny... czy ja wiem, obecnie wszystko poszło w branży dużo do góry, gdybym miał wybierać Krossa z sprawdzonym Domain-em i Roco a 2-4 letnia używką średniej klasy (ryzyk-fizyk czy nie była skatowana) miałbym dużo do myślenia - tym bardziej gdy przyjdzie do odsprzedaży (w Krosie część się zwróci, używka za 5 tys. po 2 latach dalszej jazdy to już będzie złom (3+2 lata... amory zajechane).
Dodajmy do tego gwarancje.

Moim zdaniem rower zdecydowanie wart tej ceny.
Kupujemy 2 lata świętego spokoju i przyzwoita pracę (oczywiście opony i kanapa do wymiany i śmigamy spokojnie)

: 05.10.2009 11:25:05
autor: SeraaX
większy rozmiar obrazka:
Obrazek
i 4935px × 3051px od krossa:
http://www.kross.pl/images/sklep/3164/lupa/lupa.jpg

: 05.10.2009 13:12:35
autor: avg
Jeśli fotka nie kłamie i poprawili kat główki. To można powiedzieć, ze robi sie ciekawie.

: 05.10.2009 14:02:02
autor: B.Z.
A mnie się nie podoba. Kilka istotnych plusów jest, nie ma co gadać. Wahacz, który BYĆ MOŻE okaże się sztywniejszy, co prawda szersza piasta niby jest, ale też jest wyraźnie dłuższy, może się okazać, ze nie będzie tak do końca halo... Jest też mądrzejsze mocowanie lożysk wahacza, kto wymieniał i komu ośka nie chciała dać się łatwo wybić ten doceni. Kolejny plus to inteligentniejsze prowadzenie linek. Inaczej też wygląda też gusset pod główką, "na oko" słabiej, choć podobnie jak w przypadku wahacza wszystko okaże się w praniu. Co widać od razu - niewiele zrobilii z geometrią. Nie była może ona beznadziejna i dyskwalifikująca, ale z pewnością problematyczna. Jest dłuższy wahacz, ale w sumie nie wiadomo po co, w skakaniu to nie pomoże, a w zjeździe i tak będzie przeszkadzał nie zmieniony kąt glówki. Tutaj wszystko zostało tak jak było, na zdjęciach wygląda fajnie, bo jest założony Domain, ale nie pozostawia już wielkiego pola manewru, założ coś krótszego i będzie źle. Kolejna kicha - hamulce... J3 to kompletne rozczarowanie. O schwalbe Space to szkoda nawet gadać. Z tego co oceniam "na oko" to damper nadal ma 200mm. O tyle nie jest to problem w tym przypadku,że jest założony porządny uginacz a nie jakiś wynalazek, który na dzień dobry trzeba wymienić.

Cena - za duża. Wszystko drożeje, ale wszystko się ZMIENIA. Kross też się zmienił i na pewno na plus, ale za mało moim zdaniem. Poza wahaczem który jest dłuższy i na szerszą piastę zmieniono tylko drobiazgi, które rzutuja na estetykę i ewentualnie ławość serwisowania, ale na pewno nie na samą jazdę. W tym względzie to jest ta sama rama która pojawila się kilka lat temu. To wszystko przypomina mi wprowadzanie Poldka w FSO. Miało być pięknie, nowocześnie i konkurencyjnie, a tak naprawdę okazało się, że oprócz budy to jest ciągle ten sam przestarzały "kredens", tyle, że cięższy i gorzej się prowadzący. Skoro już robiło się tą modernizację to co szkodziło pójść o krok dalej? W tym kontekście cena 5 koła to dużo. Pomijając już możliwość kupienia używanego bika to porównywalny setup można złożyć sobie na nowym Prodigy Freedom i na nowych częściach z Allegro i tak złożony rower będzie geometrycznie lepszy. W Krossie chyba zapomnieli czym był kiedyś Sign FR, cały FR2 na Pike'u i Avidach BB5 kosztował 3 koła i mimo,że nie był to sprzęt idealny, to w tej cenie gęba się śmiała. Teraz jest niewiele lepiej, Domain zamiast Pike'a, Juicy 3 od których zdecydowanie woalałbym BB5 (chrzanić modulację, przynajmiej są niezawodne!) no i porządny damper (to akurat duży plus). Cena za to x1,7...

: 05.10.2009 15:22:48
autor: avg
Czasem skok w ramie na fotce nie jest ustawiony na 140mm? Jezeli tak to jak go zmienimy na 160mm, geo trochę ucierpi znowu. Tak mi sie przynajmniej wydaje. :roll:

: 05.10.2009 15:50:38
autor: ArthurGreen
SeraaX pisze:
większy rozmiar obrazka:
Czym większy, tym brzydszy.. Prodigy już bardziej mi się "widzi"

: 05.10.2009 16:17:26
autor: Da__FreaK
Dla mnie to zawsze bedzie rower z biedronki ... co by nie zrobili i tak wyglada pokracznie i brzydko ...

: 05.10.2009 16:52:48
autor: nopainnogame
Patrząc,że teraz za odrobinę więcej można mieć nowego Scotta Voltage FR30 z fajnym geo to wybór jest oczywisty (pomimo,ze ma parę słabszych części)

: 05.10.2009 17:01:07
autor: nooz
jak te opony są takie same jak na 2008 rok to dzięki, bo miałem tego szwalbe z tyłu i mi 30% klocków bocznych odpadło... a co do ceny to chyba NASA maczała w tym palce bo to kasa z kosmosu

: 05.10.2009 17:10:14
autor: war23
Dokładnie! Rower z biedronki! Leer za ta cenę wolał bym jaka uzywke z allegro na dobrych częściach . Co z tego ze zmienili damper i amorek, może i będzie to smigalo dobrze, jak waży prawie 19 kg! Kąty ma zdupy, koła polegna po kilku lotach, przez hamulce wkońcu wpakujesz sie w jakieś drzewo.

: 05.10.2009 18:01:06
autor: Grondag
za podobną cenę można też mieć Mondrakera level, moim zdaniem rower w ogóle niepołacalny w porównaniu do konkurencji, zresztą nigdy mi się nie podobał

: 05.10.2009 18:22:32
autor: KefirQn
powinni je do promocji jajek dodawać <lol2> jak z biedronki :lol: 100 jaj i rower gratis :P tyle bo nic pozytywnego nie widze w tym bike...

: 05.10.2009 19:22:44
autor: B.Z.
Da__FreaK pisze:la mnie to zawsze bedzie rower z biedronki ... co by nie zrobili i tak wyglada pokracznie i brzydko ...
No i to jest argument, że rower jest kiepski :wink: Dżizas, nie widzi się Tobie to trudno, ale co to ma wspólnego z wytrzymałością i pracą zawieszenia? Pod tym względem ten rower zawsze był dobry (to, że niektórzy nie ogarniali jak ustawić damper i dobrać sprężynę a poem się wytrząsali jaki tren rower beznadziejny to inna sprawa) i nie zmienia tego nawet nieszczególna geometria. Z tą geometrią można było zresztą z powodzeniem żyć jesli zrobiło się rozsądny setup i nie oczekiwalo, że będzie to rasowa zjazdówka. Biorąc pod uwagę, że można kupić nowa ramę za 600 PLN to mimo rozlicznych wad była to genialna propozycja, nie wspominajac o tym, że dla masy ludzi full stał się w ogóle osiągalny, na tej szerokości geograficznej raczej ludzie nie srają kasą. I w takiej właśnie "roli" Sign FR był cool, najwyraźniej jednak jakiegoś księgowego poniosła fantazja i przywalił 5 koła i to jest podstawowy zarzut. Drugi zarzut jest taki, że jeśli juz się zmodyfikowało przedni trójkąt, inne mocowania łożysk, inne mocowanie dampera, inne wzmocnienie główki, inne wzmocnienie rury podsiodłowej i do tego jeszcze mocowanie kosza na bidon (tego już w ogóle nie rozumiem, szkoda że jeszcze nie pomyśleli o mocowaniu bagażnika) no więc co do cholery szkodziło inaczej przyspawać tą pieprzoną glówkę? Przecież na rozmaitych forach były miliony uwag na ten temat, równie dużo jak uwag na temat miekkiego wahacza. Przegapili okazję na poprawę kątów, za to wykorzystali okazję, żeby podnieść cenę.