Strona 1 z 2

Marzocchi Junior T - utwardzanie

: 18.10.2009 19:16:38
autor: maxxis
Witam posiadam w.w amortyzator , ważę 74 kg i mam pytanie czy da się go jakoś utwardzić chodzi mi o to że jak jadę stojąc po prostej drodze do chowa się jakies 7 cm , chciałbym aby chował sie 3-4 cm .Czy da się go jakoś utwardzić np poprzez podkładki pod regulacje napreżenia wstepnego ??

: 18.10.2009 19:27:16
autor: sasquatch
ja waze 70kg i juniorek mi sie chowa 3cm 0,o

: 18.10.2009 19:41:40
autor: blackdemon
Omg, moze poprzedni wlasciciel zalozyl miekkie sprezyny, i tyle. Sprawdz jakie masz teraz

: 18.10.2009 19:43:39
autor: xenon
Naprężenie wstępne zostaw w spokoju.
Lepiej pomyśl nad tym:
1. Zmiana sprężyny
2. Shimy - (do liczenia jest taki program Shim ReStackor)
3. Olej - zwiększenie kompresji

: 18.10.2009 19:49:14
autor: maxxis
jak mam to sprawdzić ??jakie mam sprężyny po dwie na lage są wszystkie bez koloru ( tzn metalowe)

: 18.10.2009 19:50:39
autor: SeraaX
xenon a gdzie chcesz shimy włożyć do juniora?
i jak chcesz zwiększyć kompresję?
maxxis całkiem możlwie ze masz miękkie sprężyny i wymiana była by najlepszą opcją, ale możesz spróbować podłożyć podkładkę 1cm pod korek regujacji i zobaczyć czy to nie wystarczy. Za dużo dystansu bym nie pchał bo może Ci gorzej chodzić, tzn być bardzo twardy na małych nierównościach.

Edit: sprężyny w takim razie masz standardowe, możliwe że się zbiły, spróbuj z podkładką

: 18.10.2009 19:54:18
autor: maxxis
SeraaX o tym właśnie myślałem , jutro spróbuje i zobaczymy co z tego wyjdzie jak mi nie będzie pasowało to skąd wziąć twardsze sprężyny lub od jakich modeli by to pasowało ?

: 18.10.2009 20:00:34
autor: xenon
SeraaX no tak, zapomniałem się, myślami byłem gdzie indziej :wink:
Ograniczenie przepływu oleju + większa lepkość = większa kompresja :)

: 18.10.2009 20:40:34
autor: B.Z.
Seraax dobrze pisze, zacznij od podłożenia czegoś pod sprężynę. Taki zabieg nie da jednak ogólnego utwardzenia się sprężyny (w niewielkim stopniu), da tylko zwiększenie napręzenia wstępnego, przez co mniej się schowa i zrobi się mniej czuły na małe nierówności, ale dobić go będzie w zasadzie jednakowo łatwo. Zależy co chcesz osiągnąć, ja akurat taką charakterystykę lubię, nie lubie kanapy, wolę jak coś tam przenosi na kierownicę przy małych nierównościach, ale bezwzględnie i gladko musi połykać większe rzeczy. O ile mam możliwość to zakładam miękkie sprężyny i mocno je srkęcam...

: 18.10.2009 21:16:33
autor: maxxis
o dobijanie mi nie chodzi bo olej zatrzymuje 0,2 mm przed dobiciem , chodzi mi o to żebt uzyskać bardziej liniową prace ( poprostu żeby się tak nie chował bo wiadomo że wtedy gorzej wybiera mniejsze rzeczy ).

: 19.10.2009 12:14:14
autor: PoleK
maxxis jakas papke zapisales...

junior nie jest liniowy i jakos nie widze mozliwosci zeby byl... przynajmniej kumpel mial takiego...

mi sie chowa jakies 4-5cm sigma (ale to strikte liniowy amor) i nie widze problemu przy wybieraniu malych nierownosci, junior taki juz jest:P

sag mozesz zmiejszyc ale nie bedzie to raczej dawalo lepszej pracy na malych dziurach:P

: 20.10.2009 18:55:37
autor: GgG
chodzi mi o to że jak jadę stojąc po prostej drodze do chowa się jakieś 7 cm
u mnie w 66 na stojąco mam może 10cm skoku jak nie mniej, sag sprawdzaj przy siedzeniu na rowerze (ja mam coś około 3cm czyli w normie), ja bym się nie przejmował na Twoim miejscu i cieszył się z jazdy ;)

: 20.10.2009 19:18:03
autor: matrix506
maxxisutwardzisz swojego amorka tylko i wyłącznie przez zmianę sprężyn na twardsze, gadanie typu: wlej więcej oleju albo wsadz jakieś tam podkładki to tylko strada czasu.
po pierwsze, dodajać podkładki ryzykujesz poważnym uszkodzeniem amortyzatora, dlaczego to już mi się pisac nie chece, ponieważ to trzeba poznac budowę wnętrza amortyzatora.
po drugie, dolewająć więcej oleju jedyne co zmienisz to charakterystykę pracy amortyzatora (na prawdopodobnie dużo gorszą).
Co do wybierania, ten amor już taki jest że nie wybiera wszystkiego idealnie, duzo sie z nim nie pobawisz, a jak chcesz żeby amor ci wszystko za..biscie wybierał to zmień na 888 albo na boxxera :) Sam mam 888 i kocham tego amora! :P

: 20.10.2009 19:22:56
autor: maxxis
Narazie nie mam opcji zmiany amortyzatora bo siedzi w HT , chce uzbierać na ramę i wtedy dopiero będe myślał ew. o zmianie amorka , praca juniora mi odpowiada tylko poprostu wolałbym troszkę twardziej ale cóż jak się nie da inaczej niż wymiana sprężyn to nie będe inwestował w tego amora i poprostu kiedyś go zmienie .
Dzięki za odpowiedzi . Pozdrawiam

: 20.10.2009 19:26:09
autor: matrix506
dokładnie masz rację, bo koszt dobrych sprężyn to ok 150 -200 zł do tego amora.
(mogę sie mylić, ale pamietam że jak patrzyłem ceny przed wakacjami to tak stały)

Ja też jeżdżę na HT i po kupnie 888 znów zakochałem się w HT, naprawdę ten amor potrafi wynagrodzić brak tyłu! (ale to tak na marginiesie :P)

: 20.10.2009 19:34:44
autor: maxxis
Dlatego tak jak mówie nie ma sensu takiej kasy pakować w tego amorka , a praca mi sie podoba tylko poprostu wolałbym troche inną ale cóż DOBRE JEST , i jak GgG powiedział najważniejszy jest fun z jazdy .

: 20.10.2009 19:39:45
autor: matrix506
Dokładnie! :) Pozdr.

: 21.10.2009 08:48:56
autor: blackdemon
matrix506, to chyba jeździsz w streecie albo full kojarzy ci się z makrokeszem

: 21.10.2009 09:33:45
autor: SeraaX
matrix506 sprężyny na crc wychodzą ok 100zł, ale na serio skoro koledze na standardowych sprężynach się tak chowa to znaczy że trochę już siadły i naprężenie wstepne jest bardzo małe i można by je zwiększyć o 1-2cm ( i nic to nie popsuje)
maxxis a ile on Ci się "na pusto" chowa?