Strona 1 z 1
RC-3 i olej 5w??
: 22.10.2009 21:18:42
autor: swiechu56
Jestem szczęśliwym posiadaczem 888 2008 RC-3 WC

mam pytanie. Czy zalanie go olejem 5w poprawi jego prace? Wiem że będzie szybszy powrót. Ale czy jest sens??
Jest to pierwsza wymiana oleju w tym amorku(zaliczony cały sezon), mam zamiar wlać Castrol Fork Oil SAE 5w syntetyk
: 22.10.2009 21:35:13
autor: troyo
swiechu56zalanie go tym konkretnym olejem nie zmieni jego pracy w taki sposob jak myslisz . Castrol 5w syntetyk jest minimalnie bardziej lepki niz seryjny olej w marzach (7,5w) .Podobna sytuacja jest z motorexem 5 , jest bardzo zblizony lepkoscia do marzocha (oczywiscie w temp. okolo 100st. - czyli takiej , w jakiej pracuja tlumiki ) . Lepiej kup motorexa 5ke i 2,5 i zalej 2,5 wpierw , dolewaj 5ki jaksie okaze za malo lepki .
: 23.10.2009 14:38:06
autor: Krakos
przeciez W jest to określenie lepkości wiec jak 5 moze byc wieksza od 7,5?
: 23.10.2009 15:30:33
autor: blackdemon
Krakos inteligencie, kazdy producent ma swoje oznaczenia. Nie kazdy olej 5W to to samo.
: 23.10.2009 15:41:57
autor: slazak
Krakos
W określa słowo WINTER kiedyś był podział na oleje letnie i zimowe.
Liczba określa dla zimowych lepkość nie mniejszą iż... (tu temp)
5W10 to pięć czytamy jak wyżej a 10 lepkość nie większa iż i też temp podana.
Tak zalej go 5W polecam motorexa, praca się poprawi.
: 23.10.2009 16:00:08
autor: SeraaX
troyo pisze:Castrol 5w syntetyk jest minimalnie bardziej lepki niz seryjny olej w marzach (7,5w)
jak dla mnie odwrotnie na castrolu mi amor działa szybciej, za to motorex 7,5 jest rzeczywiście trochę bardziej lepki i 5ce bliżej do 7,5 mz
EDIT:
wiem że wg tej tabelki tutaj
http://www.peterverdonedesigns.com/lowspeed.htm
jest inaczej
Ale raz że strona nie była aktualizowana od 2006 roku i nie wiadomo z kiedy pochodzą dane o marzocchi (kiedyś robił go motorex, teraz ktoś inny, kojarzy mi się shell cały czas)
Dwa, że skoro dane nie były badane a podawane przez producentów mógł nastąpić jakiś drobny babol :]
troyo pisze:oczywiscie w temp. okolo 100st. - czyli takiej , w jakiej pracuja tlumiki
??? poparzyłeś się kiedyś tłumikiem?
slazak pisze:W określa słowo WINTER
w oznacza "weight" na nasze lepkość
"Winter" tyczy się tylko samochodowych (0-20 zimowe , 30-60 letnie)
: 23.10.2009 16:41:30
autor: slazak
SeraaX Jakieś źródełko wiedzy translacji słowa weight poproszę? Lepkość w eng. to viscosity.

: 23.10.2009 17:23:32
autor: troyo
SeraaX pisze:troyo napisał:
oczywiscie w temp. okolo 100st. - czyli takiej , w jakiej pracuja tlumiki
??? poparzyłeś się kiedyś tłumikiem?
przejedz sie trasa , gdzie widel dostaje chociaz troche po dupie i zobacz jak goracy jest olej ... tak sie tylko wydaje ze tam jest z 50st. , ale olej jest naprawde goracy .
: 23.10.2009 17:56:50
autor: SeraaX
slazak nie zrozumieliśmy się,to nie tłumaczenie, a jedynie tak przyjęło się mówić, z dwojga złego lepsze to niż gęstość
troyo oleje układa się wg własności w 40 stopniach, w życiu Ci się olej nie rozgrzeje do setki:)
: 23.10.2009 20:55:03
autor: troyo
SeraaXzwracam honor , tylne tlumiki pracuja w temp. 70st~ , przod okolo 30 (zakladajac , ze na dworze jest 23st ~)
oleju marzocha motorex raczej nie robil , cale wieki leja do srodka Golden Spectro .
: 23.10.2009 21:24:57
autor: SeraaX
troyona 100% pamiętam stare opakowanie oleju marzocha i malutki napis "made by motorex"

2004r i wcześniej. No chyba że coś pomyliłem, ale naprawdę jestem pewien, jedyne co mnie zastanawia to że nie mogę znaleźć tego opakowania na necie, jakieś ciemne było, czarne albo ciemnoszare
A co do Golden Spectro,na podstawie tej strony w, tylko cSt w 40°C się zgadza z olejem Marzocha reszta jest bardzo różna. Nie słyszałem żeby był to produkt tej firmy, a raczej dobry zamiennik.
A co do tematu:
swiechu56 jeździsz na całkiem rozkręconym amorze? jeśli tak to sens jest, tylko nie wiem jaki olej wybrać. Z tego co paru kumpli, właścicieli nowszych 888/66 twiedzi, że marzoch nie do końca lubi niektóre oleje. Tylko ciężko powiedzieć ile w tym jest prawdy a ile możliwej autosugestii.
W Juniorze mam tego Castrola o którym wspominasz i wydaje mi się że amor jest nim szybszy niż na oryginale. Tyle że z oryginałem miałem kontakt bardzo dawno i na jednym innym tłumiku. Na pewno mogę powiedzieć że jest ok, ja go brałem pierwszy raz głównie pod kątem zimy, bo np na motorexie mi amor na zimnie bardziej zamulał.
: 23.10.2009 21:38:07
autor: Krakos
SeraaX
weight to znaczy Ciężar,
ale w sumie w wzorze na lepkosc wystepuje CIĘŻAR wyrażony w KG
http://pl.wikipedia.org/wiki/Lepko%C5%9B%C4%87
Ale zastanawia mnie czy ta "jednostka" W jest jakos znormalizowana(??)
tak jak np Kilogram??
: 23.10.2009 22:09:38
autor: slazak
SeraaX Zrozumiałem, proszę tylko o źródełko wiedzy dlaczego akurat tak, chcę uzupełnić wiedzy brak, ponieważ dalej przystaję przy swoim.
: 23.10.2009 22:38:06
autor: freed
Swoje 66rcv 09 zalałem olejem 5w motorexa i generalnie świetnie amor zaczął działać. Nie to co na seryjnym oleju,gdzie okrutnie ciął na całym skoku,jakby się zawieszał itd . . .
: 24.10.2009 00:54:12
autor: SeraaX
slazak co do olejów silnikowych np
http://www.vtuning.com/olej.html
w bardzo prostych słowach i jest tutaj mowa o lepkości przy omawianiu prametrów 0W, 5W itd.
I rzeczywiście przy silnikowym W przy cyferce oznacza zimowy, ale nie przy amortyzatorowym, wtedy wszystkie by były zimowe

Dosłownie oznacza cięzar (wagę?) jak napisał
Krakos który to zależy od lepkości i gęstości, a że mówiąc o oleju "ciężar" brzmi dość dziwnie na forum i w necie najczęściej przeczytasz o samej lepkości (będź też czasem coś w stylu "olej o gęstości" lecz jest to znacznie gorsze sformowanie gdyż gęstość nas nie interesuje, nie jest istotnym pramaetrem). Interesuje nas cSt (centistroke), czyli kinematyczna jednostka lepkości cieczy
: 24.10.2009 21:14:21
autor: swiechu56
No więc zalałem ósemki tym olejem;) Zrobiłem sobie podciśnienie w komorze rc3 i amortyzator zdecydowanie lepiej wybiera, stał się płynniejszy i progresja zaczyna mi sie teraz z 1-2 cm później

W porównaniu z oryginalnym olejem eksploatowanym cały sezon. Ogólnie to jest lepiej;) Musze się przejechać na traske gdzie mocno wytrzepie i zobaczyć jaka tam będzie różnica....