Strona 1 z 2
Hamulec Deore XT 08',09' vs wersja 07' ?
: 13.11.2009 21:44:59
autor: dziadek_dzidek
Witam. Bardzo poważnie rozważałem zakup hebli shimano deore XT, ale ku mojemu zdziwieniu okazuje się że nowa wersja ( servo wave ) posiada zacisk dwu tłoczkowy, pomimo że stary model miał cztery tłoczki... Hamulec będzie używany w DH/FR na przodzie z tarczą 203. Podkreślam że bardzo zależy mi na sile jak i modulacji. Czy ktoś mógłby mi porównać moc starszego modelu XT z nowym? Trapi mnie fakt dwukrotnie mniejszej ilości tłoczków i boje się, że nowa wersja mogła stracić dużo na sile względem starej, 4 ro tłoczkowej... Czy ktoś jeździł na obu hamulcach i jest w stanie je porównać? Producent podaje, że nowy model jest nawet 20% mocniejszy od 07' bla bla bla... - ile w tym prawdy?
Jeżeli rzeczywiście XT straciło dużo na silę, to czy jest sens kupić tańsze SLX y, które de facto również mają dwu tłoczkowe zaciski, czy jednak lepiej dopłacić do XT???
Pozdrawiam
: 13.11.2009 22:10:13
autor: Pedros
miałem te hamulce (XT) niespełna pół roku i jak dla mnie to brak im mocy, z tyłu jeszcze dają rade a przód cienizna, klamki jak z gumy, a na dodatek słyszałem wiele opinii o wadliwosci tego modelu objawiajacej się zapowietrzaniem/poceniem zacisków przy tłoczkach. Jak dla mnie to stare xt było lepsze ( miałem kilka sezonów grimece s8 na przodzie) siła była większa modulacja zreszta tez
: 13.11.2009 22:18:23
autor: maxxis
Dla mnie klamka w starym XT to gówno , miałem tą samą klamke w saintach m800 i wymieniłem je ze wględu na klamki , także się zastanów.
: 13.11.2009 23:03:55
autor: carpiu
Powiem tak: nie jeździłem na starych xt(>07) ale miałem nowe rocznik 2008r na początku po dotarciu dawały rade nie narzekałem dopóki nie minął rok to zaczęły się piski. Po wymianie kompletu tarcz z klockami(Jagwire bo schitmanowskie przestaly hamowac mialem 2 kpl) znow minął rok i to samo w końcu pozbyłem się ich oraz czesto sie zapowietrzaly. Z własnego doświadczenia proponował bym inne opcje. Aktualnie smigam na Avid code i to sa hamulce

: 14.11.2009 08:50:10
autor: ACextreme
maxxis Wyrazaj sie prosze
Stara generacja XT (4 tloczki) niestety nie byla tak dobra, jak obecnie wyglada. Oczywiscie na tamte czasy, niewiele hebli bylo lepszych, lecz te czasy juz minely i technologia troche smignela do przodu. Na pewno nowe XT sa mocniejsze od starych (nowe, to znaczy z systemem servo vave) i maja lepsza modulacje. Tego mozesz byc pewien. Oczywiscie zdania sa podzielone, ale pamietaj, ze 60% sprawnosci hamulca zalezy od prawidlowego zalozenia, ustawienia, dlugosci przewodow, odpowietrzenia. A z tym jest czesto tak jak ze swiatlami w samochodach... polowa bikerow jezdzi na zle ustawionych i narzeka. Niestety, serwis kosztuje, a czasem i nowe hamulce sa zapowietrzone z czego rider nie zdaje sobie sprawy.
Podsumowujac, ja bardziej kierowalbym sie w strone SLX... cena znaczaco nizsza niz XT, a moc podobno na tym samym poziomie. Tyle ze nie ma regulacji "servo" ktora nie kazdemu sie przydaje. Sam zamawiam dzis komplet SLX i zobacze jak bedzie. A i jeszcze jedno- kup do hebli normalne tarcze, np. Shimano XT, a nie accenty, dartmoory itp.

: 14.11.2009 09:06:29
autor: maxxis
Sorry racja AC . Ja też wziął bym coś nowszego . Chyba że masz dużo kasy to weż kup stare XT weż od nich zaciski i wpakuj klamki SLX i będzie żyleta.
: 14.11.2009 09:25:11
autor: ACextreme
maxxis pisze:Sorry racja AC . Ja też wziął bym coś nowszego . Chyba że masz dużo kasy to weż kup stare XT weż od nich zaciski i wpakuj klamki SLX i będzie żyleta.
Nie do konca... glowny problem w starym modelu XT polegal wlasnie na konstrukcji zacisku hamulca- chyba chodzilo o srednice otworow przez ktore leci olei i cos tam jeszcze. Wiem ze ludnosc kabinowala z rozbieraniem zacisku, wierceniem itp. lecz ja takich zabaw nie polecam.
: 14.11.2009 09:57:28
autor: maxxis
Ja czytałem że Grimeca i Xt właśnie miały podobnie konstrukcyjne zaciski . Co do zacisków sie nie wypowiem to o klamkach moje zdaje znasz .
: 14.11.2009 10:07:51
autor: dziadek_dzidek
Witam, właśnie udało mi się doszperać do kilku tematów na różnych forach i wygląda na to, że zdecyduje się na set SLX +203'mm + prawdopodobnie przewód w stalowym oplocie. Wszyscy użytkownicy twierdzą, że różnicy w sile pomiędzy SLX i XT nie ma w zupełności, więc nie ma co dopłacać do XT, szczególnie gdy z wyglądu bardziej podoba mi się SLX, jedyną przewagą XTeków jest ok.40 g niższa waga.
W przypadku gdybym się zdecydował na set SLX, jakie tarcze polecacie, na jakich tarczach miałbym największą siłę? Czy sile hamowania nie zaszkodzi zastosowanie 203'mm dartmoor nano? ( zależy mi też na wadzę ).
Pozostała jeszcze kwestia przewodu w stalowym oplocie, jakiej firmy najlepiej kupić ( żeby nie przepłacić ) ,ale żeby spełniał swoje zadanie?
Pozdrawiam

: 14.11.2009 10:12:49
autor: maxxis
Co do tarcz nano to mi się nie wydaje żeby przez taki otowty była równie dobra siła , ja posiadam tarcze 203 xtr i siła jest dobra .
: 14.11.2009 10:22:07
autor: dziadek_dzidek
http://allegro.pl/item808566243_hope_ta ... zlota.html
słuchajcie, czy stosując taką oto tarczę, osiągne dobre parametry hamowania?
: 14.11.2009 10:26:42
autor: maxxis
Tak b.dobre .
: 14.11.2009 10:33:37
autor: ACextreme
Oczywiscie ze tak... lecz nie beda wyraznie lepsze niz przy tarczach za pol ich ceny... Za 120zl masz tarcze XT na pajaku pod 6srob. Coz, za lans sie placi.
: 14.11.2009 10:34:06
autor: Jaśko
dziadek_dzidek nie bierz SLx'a jest raczej słaby. Bierz nowe shimano Saint!
cztery tłoki, rzeźnicka siła i niezła modulacja. Bardzo ważne we wszystkich nowych shimano jest dobranie tarczy. Nie powinny być mocno falowane, nacinane na krawędziach itp. Najlepiej zeby byly okrągle, ewentulanie coś w deseń Hayes V.
Klocki shimano sa bardzo wąskie i na źle dobranej tarczy po prostu tracą power i modulacje. Już na pewno odradzam tarcze alligatora, chyba że lubisz zapach spalonej tarczy o poranku
Jesli trzyma cie kasa to polecam zrobić sobie samemu zestaw.
na centrumrowerowe.pl masz dużo komponentów shimano.
weź np zaciski saint, obojetnie jakie klamki, nawet starszej generacji, końcówki banjo i i przewód. Olej mineralny sobie kup w motoryzacyjnym, np LHM + ja jezdze na tym i nie czuje żadnej różnicy. zestaw do odpowietrzania zrobisz sobie sam, banalne!
warto byloby zainwestować w przewody w metalowym oplocie...
REASUMUJĄC, generalnie jak tęskisz za starym XT to kupuj SAINTA M810
: 14.11.2009 11:39:14
autor: ArthurGreen
XT nowe, XTR do DH nie nadają się.. Szybko się przegrzewają.. Klamka XT z SW i zacisk m810 raczej mistrz..
Inna sprawa, że stare XT to właśnie Grimeca sys 8 tylko na olej mineralny..
: 14.11.2009 12:29:36
autor: Blotolf
dziadek_dzidek Miałem SLX i po roku wymieniłem na Cody zadecydowanie za słabe te hample.
: 14.11.2009 19:18:50
autor: dziadek_dzidek
Mam możliwość do nabycia tak:
grimeca system 8 za-215 zł ( plusem jest fabryczny stalowy oplot )
shimano saint br m800 2008' za -300zł
avid code5 za 400+ zł
Wszystkie hamulce są nowe.
Co wybrać? Najchętniej wziąłbym Saint'a lub Grimecę. Pozdrawiam
: 14.11.2009 19:24:35
autor: maxxis
Miałem sainta m800 i wymieniłem na slx , sainy to dobry hamulec ale klamka mi nie pasiła.
: 14.11.2009 19:54:22
autor: dziadek_dzidek
Który z tej trójki doradzicie? Saint br m800 z 2008 roku jest dobry?. Dodam że siła Grimeci system 8 na tarczy 203 zupełnie mnie zadowala, więc nie wiem czy dopłacać do Code'a lub Saint'a...?