Strona 1 z 1
Ustawienie geometri
: 29.11.2009 20:41:04
autor: TuRbO
Witam
z góry wybaczcie mi że zakładam taki temat dla wielu może być głupi a mnie pozwoli zaoszczędzić czasu na próbach i błędach podczas ustawiania , prosił bym was byście podpowiedzieli mi jak najlepiej ustawić geometrje roweru w taki sposób był fajnie sie rotował i był zrywny ostatnio zauważyłem że minimalne przesunięcie koła na hakach poziomych zmienia sposób w jaki rower sie zachowuje (pracuje i nie mam czasu na bawienie sie i szukanie odpowiedniego ustawienia chciał bym po prostu przychodzić z pracy siadać na rower i jeździć) moj setup to suburban 24 + pike
: 29.11.2009 21:51:40
autor: Bombell
Generalnie jeśli mowa o rowerkach dirt/street to im krótszy tylny trójkąt tym lepiej rower rwie się do manuala i wchodzą obroty. Więc skróć łańcuch maksymalnie. Możesz też zastosować półogniwo jeśli będzie taka potrzeba.
Nie wiem co więcej mam ci powiedzieć bo nie wiem czy idziesz bardziej w street czy dirt no i jaki konkretnie setup bika masz.
: 29.11.2009 22:19:32
autor: Wooyek
Krótki tył = większa zwrotność, łatwiejsze manuale i bunny
Długi tył = większa stabilność, wyższe bunny
Niski przód (skok) = większa zwrotność i nerwowość na lądowaniach
Wysoki przód = większa stabilność (ale bez przesady)
Więcej chyba nie da się u Ciebie pokombinować.
: 30.11.2009 00:16:03
autor: TuRbO
no na zime preferuje bardziej street bo zawsze znajdzie sie jakaś miejscówka chociaż by pod wiaduktem gdzie można pojeździć ale w lecie dirty czyli jak na ten okres powinienem łańcuch skrócić na max koło do przodu skok pika na mniej więcej 100 mm i powinno byc git , a właśnie co do skoku coraz więcej widze riderów na pinkbiku preferujących jak najmniejszy skok nawet pika skracają do 60 mm czym to idzie , jako że mam kiere proof więc może pika obniże > ?
z góry dzięki wam za profesjonalne podejście do tematu , pozdrawiam
: 30.11.2009 11:07:18
autor: Bombell
Sam jeżdżę na 70mm i mi się podoba. Generalnie 100mm nigdy nie wykorzystam mimo, że swoje ważę a po zmniejszeniu skoku robi się nieco sztywniejszy, niższy, najlepiej jeszcze skręcić kompresję ku maxowi i niech się ugina wtedy kiedy musi. Amor w streecie nie ma wybierać nierówności czy szczelin na asfalcie.
Ale co za tym idzie obniża się też nieco mufa co nie w każdym przypadku jest na plus jeśli o geo chodzi.
Generalnie każdy ma swój styl, nie każdemu nowe trendy czy nowinki się podobają więc szukaj swoje drogi tak, żeby tobie dobrze się jeździło.