Strona 1 z 1

Dwa szybkie pytania...

: 15.12.2009 23:38:55
autor: dziadek_dzidek
Jak w tytule:

1. Jaki jest zalecany przedział ciśnienia powietrza/azotu dla dampera Fox Vanilla RC? Używam go głównie w FR i chciałbym uzyskać dużą progresję pod koniec skoku, tzn. ile mogę maksymalnie napompować żeby było to bezpieczne?

2. Jak zrobić podciśnienie w przednim amorze? ( lewa laga to sprężyna solo ) Czy mam po prostu odkręcić korek lagi ze sprężyną, wcisnąć ile dam rady amora i spróbować zakręcić korek?

Z góry dzięki.

: 15.12.2009 23:45:25
autor: Las3k_91 Ldz
2. Jak masz zwykły wentyl auto to nacisnąć go, żeby powietrze przelatywało swobodnie, wcisnąć amora, puścić wentyl, puścic amora.

: 16.12.2009 08:45:32
autor: dziadek_dzidek
2. Nie mam wentylu, lewa laga to sprężyną solo zakręcana korkiem bez regulacji, prawa to tłumik olejowy, ale jej na razie nie rozkręcam. Więc da się zrobić podciśnienie w lewej ladze ze sprężyną, jeśli lewa laga jest dosyć szczelna??? Pozdrawiam

: 16.12.2009 10:28:39
autor: Bombell
dziadek_dzidek
1. Max 200lbs bodajże, sprawdź w instrukcji
2. Albo masz solo aira albo sprężynę i nie ma czegoś takiego jak Solo Air bez korka z wentylem. Więc jak masz korek bez regulacji to masz zwykłą sprężynę. Chyba, że jakiś dziwny Custom. BTW. Jaki to amor?

: 16.12.2009 10:36:06
autor: dziadek_dzidek
W takim razie mam sprężynę :) , amor to RST R1.

: 16.12.2009 10:53:58
autor: Bombell
dziadek_dzidek Trochę namieszałeś bo patent na sprężynę powietrzną SoloAir jest stosowany przez RockShoxa.
A co do R1 to ma on bodajże tylko regulacje kompresji i rebounda.

: 16.12.2009 11:35:02
autor: dziadek_dzidek
Bombell- napisałem że (lewa laga to sprężyna solo) , chodziło mi o to, że "solo" jako tylko sprężyna bez żadnych wynalazków typu elastomer itp. Zatem czy da się zrobić podciśnienie w ladze, w której jest tylko sprężyna?

: 16.12.2009 14:51:30
autor: Bombell
dziadek_dzidek A teraz to wogóle mi namąciłeś ;P Solo jeśli chodzi o sprężynę nabiera dwojakiego znaczenia. "Solo" jako "Sama" bądź sprężyna Solo i w domyśle "Air" jako patent sprężyny powietrznej u RSa.
A co do robienia podciśnienia w zwykłej komorze ze sprężyną zwojową to jakoś brak mi pomysłów na wykonanie. Jeśli chodzi o szczelność to może i by się utrzymało. Jakiś uszczelniacz na gwint od korka i powinna trzymać.