Strona 1 z 1

[ACextreme] Giant Reign X2 + 55RS - 2010

: 26.12.2009 10:19:26
autor: ACextreme
Rower będzie poważnie testowany wiosną, lecz wersja do jazdy już funkcjonuje.

Rama: Giant Reign X2 2010
Widelec: Mrz 55 RS 2010, 160mm
Damper: Mrz Roco Piggy Back 167mm

Kierownica: Giant Connect SL, gięta, 31.8x670
Mostek: Race Face Evolve AM
Gripy: Giant

Siodło: Fizik Zeak
Sztyca: Giant Connect

Korby: Hussefelt 22/36z (do wymiany na SLX)
Łańcuch: HG93
Pedały: CB Smarty/ CB Mallet

Napinacz: Race Face Atlas AM
Przerzutki: Sram X.5 / SLX
Manetki: Sram X.5
Kaseta: Sram PG950

Koło przód:
Obręcz: WTB Dual Duty FR, 26x32, F/V
Piasta: Giant Tracker, oś ø20mm
Opona: Kenda Nevegal Stick-E, 26x2.35" / Schw Smart Sam
Dętka: Kenda 160g

Koło tył:
Obręcz: WTB Dual Duty FR, 26x32, F/V
Piasta: Formula Disc, oś ø12mm Maxle Lite
Opona: Kenda Nevegal DTC, 26x2.35" / Schw Smart Sam
Dętka: Kenda 160g

Hamulec przód, klamka: SLX na tarczy XT 203mm
Hamulec tył, klamka: SLX na tarczy XT 203mm


Waga: ok. 15.8kg- po modyfikacjach planowana redukcja do 15, bez zmian w amortyzacji.

Obrazek

: 26.12.2009 10:56:52
autor: war23
Jeszcze tylko korba i ja nie wiem co ty zmienisz :) hamulce widzę już kupione, dotcierales już coś, jak hamują, sam sie zastanawiam czy ich nie kupić. Co z przezodka ? x5 idzie na zmianę czy zostaje?

: 26.12.2009 11:27:23
autor: GgG
Jak się 55 spisuje, możesz porównać do czegoś podobnego, 66 itp? Pamiętam, że kiedyś pisałeś o bardzo dużej płynności. Kolega intensywnie myśli nad piątkami, ale mało kto to ma, a tak na przypał szkoda kupować i zostać testerem.

: 26.12.2009 12:13:36
autor: yasiuuu
ooo:) koniecznie zamieść fotki;-) Tez "kminię" nad projektem na bazie Reign'a na 2010. Ma to byc maszyna HC Enduro/FR, a wage planuje zbić poniżej 15kg ;] Dlatego chętnie poobserwuję Twoje poczynania w tym temacie - żeby mieć pkt odniesienia;-)

: 26.12.2009 19:50:11
autor: =disbrainer=
ACextreme pisze:Brak możliwości dodania zdjęcia jak zwykle :-/.
co masz na mysli?..

: 26.12.2009 20:45:29
autor: GgG
Fotka jest w temacie o rowerach, na ostatniej stronie chyba, zadowólcie się tym, zanim ACextreme wklei tutaj właściwe zdjęcie :)

: 27.12.2009 01:58:46
autor: ablee
ACextreme miałem przyjemność jeździć na nowej X2 w górach na nim przez zały dzień i powiem, że mocno mnie rozczarował. Może zawieszanie lepiej działa niż w starym, ale prowadzi się go znacznie gorzej w porównaniu do starego X.

: 27.12.2009 16:53:31
autor: nikom
pozwolilem sobie zedytowac posta i zdjecie roweru.. ;)
Dodawanie zdjec powinno dzialac, czasami nie chce ladowac zalacznikow w 1 poscie, nie wiem czemu..
pozdr!

: 27.12.2009 22:03:31
autor: ACextreme
1. SLX w tym zestawieniu dzialaja geniealnie przy mojej wadze ponad 90kg obecnie- jestem nimi niesamowicie zaskoczony.

2. 55 rs to wersja OEM. W kazdym radzie plynnosc jest lepsza nis w wersji tst 2009, nie ma luzow na goleniach, oske mocuje sie w dosc dziwny sposob. Ogolnie praca widelca jest dosc prosta, gdyz prozno szukac tam tlumika typu RC3 ;-). Obecnie nie narzekam i chyba nie bede. Widelec pracuje calym skokiem i nie latwo go zamknac nawet przy duzym sagu

3. Dzieki za przeklejenie zdjecia ;-)

4. Roznice miedzy poprzednia generacja wersji X sa bardzo znaczace... Kwestia prowadzenia jest bardzo indywidualna sprawa zalezna od odpowiednich wartosci sprezyn w zawieszeniu, dlugosci mostka, rozmiaru itp.
W kazdym razie nowe X2 nieco gorzej radzi sobie na zjazdach... na rzecz znacznie sprawniejszego pokonywania podjazdow i o to wlasnie chodzi. Ten rower mozna na upartego nazwac Enduro, a po malych i niekosztownych modyfikacjach moze wazyc ponizej 15kg
(z czego widelec 2800 :shock: ).
Gdyby zalozyc powietrze na przod i tyl, waga spada ponizej 14kg bez problemu.

Ja troche zjezdzalem i nabyte umiejetnosci pozwalaja mi na tym rowerze zjezdzac tak jak chce i gdzie chce, a podjazdy to kwestia kondycji niestety, a tutaj juz nie jest ciekawie u mnie.
Zawieszenie pracuje lepiej niz w starej wersji- po prostu mniej buja.

Odnosnie zmian, pelnia szczescia bylaby taka:

- Mostek na 70mm
- Korba SLX+ rockring BlackSpire
- Szprychy DT competition
- Piasta tył coś w stylu NP czy HOPE
- Manetka XT
- Przerzutka Saint

Wtedy powstala by maszyna na poziomie 15.2kg, na ktorej da rade pokonac kazdy zjazd i prawie kazdy podjazd, a o to wlasnie chodzi.

Co z tego wyjdzie bedzie zalezalo od tego ile bede mial czasu na jazde w 2010 roku... oby jak najwiecej :twisted:

: 28.12.2009 09:30:04
autor: ablee
Twój rower fabrycznie waży 17kg, więc zrzucić można trochę (mój x2 seryjnie ważył 16.9 bez gejów).
Odnośnie zawieszenia nie chodzi mi o bujanie, bo to jest mało odczuwalne w jednym jaki i drugi modelu. Najbardziej przeszkadzało mi szarpanie korbą na miękkich przełożeniach, w obecnym modelu zostało to wyeliminowane.

: 28.12.2009 13:05:40
autor: mat13por
Rower ładny. Jedyne co osobiście mi nie podoba to siodło :D

: 28.12.2009 13:41:14
autor: Kramon
A ja mam pytanie co do roco jak on pracuje? Lepiej gorzej od DHX?

: 28.12.2009 13:54:25
autor: ArthurGreen
Kramon, Rocco nawet po "push" nijak ma sie do Dhx.. Teraz mam 2 dampery do swojego setupu i na bank nie zakladam rocco

: 28.12.2009 14:13:58
autor: ACextreme
Rocco co najwazniejsze pracuje calkiem inaczej. Podobny jest jedynie sposob dzialania systemu antydobijajacego, ktory w obu przypadkach dobrze dziala.
W roco brak platformy jest mocno odczuwalny i zawias mocniej buja. Plynnosc jest bardzo dobra, choc DHX pod tym wzgledem nie ustepuje.
Ogolnie DHX 5.0 lepszy od rocco.

: 19.02.2010 15:00:48
autor: topick
15.8 ? dalbym nie mniej 16,6 -17 . Watpie aby giant z roco wazyl mnie ni 4000g. Opony co prawda lekkie ale reszta juz nie.

: 19.02.2010 15:19:35
autor: Schodek
ACextreme Endura na Enduro :) rozumiem że w sezonie wbijesz na Stożek na rekonesans ?

..mój katalogowo na 13.8 bez pedałów była ale po zmianach na 15 skoczył, mniejsza masa większa władza...

: 19.02.2010 15:35:33
autor: fuby
szymonie piękny rowerek :) jak z przyczepnością opon?