Strona 1 z 2

Lekkie ośki z magnezu mieszanego z miedzią ( 31g )

: 31.12.2009 11:33:38
autor: szustaczek
siema

no więc widząc , że jest zapotrtzebowanie na lekkie ośki postanowił moj
szanowny kolega rozpoczac produkcje takowych:) są wykonane z magnezu,
ktory jest z domieszką miedzi ( takie rozkminy stosują tez w lotnictwie) Ośka
jest pełna, na nakrętki ( waga podana bez nich) gwint jest drobnozwojowy,
wszystko tak jak być powinno. tutaj pogladowe foto:

Obrazek
myśle ze jest to ciekawa opcja dla ludzi ceniących sobie lekkość:)
narazie mamy tylko kilka sztuk 12x150 ale w najblizszym czasie będą
tez 12x135 i 10x135 ( do piast novateca itd
kontakt na maila kamil.g@konto.pl , gg 10140973 lub tel. kom 696290023
pozdrawiam i prosze o opinie:)

: 31.12.2009 11:38:17
autor: quilong
Gwint wyglada na zerwany...pozatym zaraz ktos Cie zjezdzie ze to nie gielda;). W zasadzie do czego ta ośka?

: 31.12.2009 11:41:19
autor: szustaczek
gwint wyglada nieciekawie ale to wina fotki:) juz wlasnie poprawilem info do czego to wogole jest:Dpozatym nie pisze tu o cenach itd, to jest poprostu reklama:)

: 31.12.2009 11:41:42
autor: kelahcim666
Ile takie cos? :)

: 31.12.2009 11:56:36
autor: GgG
Fajny pomysł, na pewno będzie paru chętnych. Ja bym to jeszcze nawiercił, bo będzie i lżejsze i mocniejsze (spróbujcie zgiąć pręt albo taką samą rurkę / tulejkę pustą w środku)

: 31.12.2009 12:39:04
autor: iimacko
nie żebym coś mówił ale posiadam ośkę dl 12x180mm i wazy mi z nakrętką 42g do tego można ja jeszcze ściąć z 2cm a kupiłem ja dostać tanio wiec zalezy jaka cenne za to bys wołał

: 31.12.2009 13:13:58
autor: balfa2step
GgG no spóbuj to pogadamy , widac ze o wytrzymałości albo nie słyszałes albo sie nie douczyłes.Pomyliło Ci sie ze stosunkiem wytrzymałosci do wagi .Nawiercając jedynie osłabisz oś.
Jesl jeśli oska jest lekka i wystraczająco wytrzymała to po co ją osłabiać dla kilku gram nawiercajac ?

: 31.12.2009 15:07:09
autor: quilong
balfa2step...nawiercana os jest sztywniejsza! pelna os sie nie zlamie..ale o wiele latwiej zegnie. Nawiercana os natomiast na odwrot. Pozatym jesli chodzi o wytrzymalosc to srodkowe wlokna sa w osi obojetnej(lub bardzo niej blisko) przez co nie sa (lub praktycznie nie sa) ani sciskane ani rozciagane. To taka mala teoria z przedmiotu "wytrzymalośc materiałów", Swoja droga nie wiem co to za material...podejrzewam ze porpostu moze byc za slaby, miec tendencje do pekania itp. wiec nawiercanie realnie oslabi os, choc zwiekszy jej sztywnosc.

: 31.12.2009 16:41:31
autor: balfa2step
quilong
''nawiercana os jest sztywniejsza! pelna os sie nie zlamie..ale o wiele latwiej zegnie''
....wały drązone stosuje się jedynie dla obiżenia masy nigdy dla zwiększenia wytrzymałości na skręcanie/zginanie.
Wały drążone są tak samo wytrzymałe na skręcanie jak pełne jężeli mają zwiększoną srednicę i dopiero wtedy ich sztywnosć rośnie( większa średnica ) w stosunku do pełnego pręta o tej samej wytrzymałości ale mniejszej srednicy.
To o czym mowisz jest tak jak pisałem wczesniej stosunek wytrzymałości do masy przez wielu mylony z czystą wytrzymałością.

Mysle że osie magnezowe to świetne rozwiązanie ,podobna wytrzymałośc do aluminiowych ale za to kilkadziesiąt % lżejsza .
Dziwie sie ze dopiero teraz ktoś wpadł na pomysł produkcji osi magnezowych . W amortyzatorach już z 10 lat temu na to wpadli i chyba cięzko jest znależć amortyzator z aluminiowymi dolnymi goleniami.

: 31.12.2009 16:51:24
autor: groochas
ile taka oś ? jestem zainteresowany

: 31.12.2009 18:24:12
autor: szustaczek
ceny podam w najblizszym czasie bo to nie ode mnie zalezy:)

: 31.12.2009 19:29:51
autor: Steel2
Hmm, absolutnie nie chcę Cię zniechęcać ale zdajesz sobie sprawę z trudności wynikających z użytego materiału ? Nie bez powodu stopów magnezu nie używa się powszechnie w takich elementach jak osie. Rozwiązałeś problem skutecznej pasywacji ? Musze przyznać, że ja się poddałem, no ale chemikiem nie jestem.

: 31.12.2009 20:00:14
autor: addyi
utlenia jak cholera.... warstwa pasywacji zaraz ci sie popsuje w tym elemencie bo wytwarza sie tam nieliche tarcie a uszkodzona warstewka pasywacyjna nie ma możliwości się odbudować, co otwiera drogę korozji...musiałbyś chemicznie poddać ten proces wtedy warstwa na powierzchni bedzie kilka razy mocniejsza jest też 2 opcja musiałbyś zastosować super smalec z tesko .. ale jestem ciekawy jak to bedzie sie sprawować bo to tylko teoria..

: 31.12.2009 20:29:08
autor: uzurpator
Osie magnezowe.

ROFL.

Jaki, z łaski swojej, jest to stop? Symbol proszę.

: 01.01.2010 11:21:00
autor: Chrabał
no przecież masz w temacie - magnez mieszany z miedzią. :))

: 01.01.2010 15:51:35
autor: PoleK
Chrabał hehe, stop o symbolu: M4GN3S0-M13DS :D?

ja nie wroze duzej przyszlosci...

: 01.01.2010 16:36:56
autor: uzurpator
Chrabał:

1 litr herbaty z łyżeczką cukru
1 łyżeczka herbaty z kilogramem cukru

Obie rzeczy to mieszanina herbaty i cukru, ale właściwości fizyczne mają diametralnie różne.

: 01.01.2010 16:37:51
autor: PoleK
uzurpator chyba nie zrozumiales Chrabał-a :)

ja tam wyczulem ironie;)

: 01.01.2010 18:23:03
autor: XkrisX
To w końcu jak z tymi ośkami? koroduje ten stop? dzieje się coś z tym? bedzie można je kupić? Pozdro