Strona 1 z 3

Rodzaje nart

: 03.01.2010 14:18:11
autor: borczu
Witam Chciałbym aby ktoś mi rozjaśnił o co chodzi z oznaczeniami na nartach Fischera SL ,GS,RC ,SC .Czym różni się world cup od zwykłej.i Jakie wybrać na 185 cm wzrostu.Preferuje szybkie krótkie skręty.PS.proszę o wypowiadanie sie osób doświadczonych.Prosiłbym aby nie wypowiadał sie Kramon itp.

: 03.01.2010 14:43:49
autor: Steel2
Różne technologie, różne kształty, różne właściwości i różne twardości.

Pierwsze pytanie na jakie musisz sobie odpowiedzieć, to na ile dobrze jeździsz i jaki styl jazdy preferujesz. Jeśli nie umiesz dobrze jeździć narty z wysokiej półki nie będą dobrym wyborem, gdyż będą za twarde, przez co będziesz miał kłopoty z ich prowadzeniem ( i zapewniają mniejszy komfort, co przy długich pobytach na stoku ma spore znaczenie ).

SL - narty slalomowe
GS - narty gigantowe
RC - Race Carver
SC - Slalom Carver
Wg tego co napisałeś dobrym wyborem były by SL/SC ale nie wiem czy to dobra półka dla Ciebie. Może warto sięgnąć po narty z niższych grup np Sport Performance. Jak już napisałem wszystko zależy od Twoich umiejętności.

: 03.01.2010 14:44:51
autor: Zaborowski1
borczu zazwyczaj narta z nazwa ''world cup'' sa nartami twardymi , do szybkiej , agresywnej jazdy. Jezeli jezdzisz dobrze , agresywnie i szybko to mozesz pakowac sie w Fischery SL WC , bo takie narty wlasnie dobrze prowadza sie krotkim skretem natomiast zeby ta narta naprawde pokazala na co ja stac trzeba juz jechac troche szybciej. Napewno nie idz w strone Fischerów GS poniewaz to sa narty gigantowe i dlugie a Tobie to nie potrzebne. Ja mam obecnie Fischery GS WC 160cm przy wzroscie 180 wiec sadze ze dla Ciebie optymalnie bylo by ok.165cm . Przy wlasnie takich krotkich nartach znacznie lepiej sie jezdzi krotkim , szybkim skretem.

: 03.01.2010 15:48:44
autor: borczu
Jeżdżę 7 lat .Biorę zakręty tak nerwowo szybko.Czyli pchać sie w SC/SL?Na których będe mógł czasem pojeździć odmiennie?

: 03.01.2010 16:09:06
autor: wróżka_amelia
Fischery WC SL są tylko juniorskie. Dla dorosłych są SC, tak dowiedziałem się w sklepie, jak próbowałem nabyć.

: 03.01.2010 16:26:59
autor: Zaborowski1
wróżka_amelia nie sa tylko juniorskie . Duza ilosc zawodnikow mozna zobaczyc na PS na fischerach WC SL .. ehh Polscy sprzedawcy

: 03.01.2010 16:44:15
autor: cubone
wróżka_amelia Ehh... Seniorskie Fischery WC SL czy WC GS to po prostu narty komórkowe (zawodnicze). Wersja WC SC czy WC RC to narta sklepowa dostępna w każdym sklepie.

borczu Na twoim miejscu szukałbym nart w stylu Volkl Racetiger Sl, Fischer WC SC. Head ma znacznie trudniejsze narty. Długość nart dla Ciebie - 165 cm. Będzie bardziej uniwersalna przy skręcie o dłuższym promieniu.

Zaborowski1 Z tego co przeczytałem to masz gigantki. Przy wzroście 180 powinieneś mieć narty 180-185, a slalomkę 160.

: 03.01.2010 17:06:08
autor: toto05
GS i SL to oznaczenia nart komórkowych przeznaczonych dla bardzo dobrze jezdzacych zawodnikow, takich nart uzywa sie sporadycznie zawody, treningi na dobrze przygotowanych trasach itp, sam posiadam takie narty i po 6 latach startow w zawodach na takich nartach z calego serca odradzam wam je na polskie warunki. W polce narty sygnowane napisem World Cup juz moga byc za twarde czasami przy kiepskich warunkach.

: 03.01.2010 19:00:48
autor: Zaborowski1
cubone mam wzrostu 180cm a narty 160cm Fischery WC SL wiec jak najbardziej slalomowki .

: 03.01.2010 19:04:04
autor: cubone
Zaborowski1 pisze:Ja mam obecnie Fischery GS WC 160cm przy wzroscie 180
Właśnie dziwne mi się to wydało. :)

: 03.01.2010 19:45:13
autor: Kramon
Wypowiem się bo chce dożucić 2 grosze co do twardości nart o tuż to zalerzy dużo od ciebie czy jak skręcasz to lecisz na kantach czy poprostu drift. Druga kwestia to czy chamujesz ostro jeśli tak to bierz twarde narty bo będa ci klepotać jak ogłupiałe i jest to beznadziejne... Jeśli śmigasz na kantach to bierz miękie jeśli latasz bokiem to bierz twarde z racji takiej że niebędą strzelały/klepotały. Jest też jeszcze jedna opcja która ja np stosuje a mianowicie mam miękie narty ale nie zaostrzone kanty przez co przy chamowaniu niemam problemów a są na tyle ostre że na kantach sie trzymają, chociaz pare razy zaliczyłem 360 x]

: 03.01.2010 20:04:08
autor: Maciekx
Mam Fishery WC pobiegowe czyli ściągnięte po zawodach z Austri z rocznika 04 to do ostrej jazdy jak i fan carvingu pierwsza klasa. Ale naprawde trzeba się na nie otworzyć, żeby pokazały pazur na co je stać :)

: 03.01.2010 20:09:15
autor: radkoslav
Kramon pisze:jak skręcasz to lecisz na kantach czy poprostu drift.
...facepalm

Kramon pisze:Druga kwestia to czy chamujesz ostro jeśli tak to bierz twarde narty bo będa ci klepotać jak ogłupiał
hhahahaha, poległem :) a jak nie 'chamujesz' to bierz miękkie, nie będą klepotać xD
Kramon pisze:latasz bokiem to bierz twarde z racji takiej że niebędą strzelały/klepotały.
a jak latasz tyłem, to weź twintipy, a jeżeli przodem to dupolot. może pokażesz mi jak wygląda technika 'latania bokiem' ? :D
Kramon pisze:Jest też jeszcze jedna opcja która ja np stosuje a
mianowicie mam miękie narty ale nie zaostrzone kanty przez co przy chamowaniu niemam problemów a są na tyle ostre że na kantach sie trzymają
rozwaliłeś system ziomek :D wniosek jest taki - wszyscy kupujcie narty z makro i tępcie je pilnikiem, wtedy jej właściwości będą najlepsze.

dobra, koniec.


Uważam, że najlepsze dla Ciebie byłyby albo Fischery RC4 SC Race na Railflexie, albo jeżeli chcesz mieć je bardziej rozwojowe, wtedy Fischery RC4 SC Worldcup na Flowflexie. Sklepowe narty fischera występują jako SL tylko w juniorkach, zupełnie inaczej sprawa ma się do nart komórkowych, ale to już inna bajka. Sam mam RC4 SC Worldcup i uważam, że jest to najlepsza narta jaką miałem, a miałem dużo :P Polecam ci ją oczywiscie jeżeli opanowałeś jazdę na krawędziach, natomiast jeżeli chcesz jeździć śmigiem to lepsze będą nieco bardziej miekkie narty o mniejszym promieniu skrętu (ostatnio śmigałem na Dynastar Speed i powiem Ci, że w śmigu sprawują się rewelacyjnie).

: 03.01.2010 20:38:30
autor: Kramon
Kramon napisał:
Druga kwestia to czy chamujesz ostro jeśli tak to bierz twarde narty bo będa ci klepotać jak ogłupiał

hhahahaha, poległem a jak nie 'chamujesz' to bierz miękkie, nie będą klepotać xD
chodzi mi oto że przy miękich klepocze a przy twardych nie, poprostu podskakują coś aka ABS który wkurwia.
Kramon napisał:
latasz bokiem to bierz twarde z racji takiej że niebędą strzelały/klepotały.

a jak latasz tyłem, to weź twintipy, a jeżeli przodem to dupolot. może pokażesz mi jak wygląda technika 'latania bokiem' ?
Polega na tym że nieskręcasz na kantach i zakręt bierzesz szerokim łukiem bokiem ;] Czyli tak jakbyś cały czas chamował tylko z mniejszym kątem ;]. Najlepiej to wychodzi jak trasa zawraca 180 ;]
Kramon napisał:
Jest też jeszcze jedna opcja która ja np stosuje a
mianowicie mam miękie narty ale nie zaostrzone kanty przez co przy chamowaniu niemam problemów a są na tyle ostre że na kantach sie trzymają


rozwaliłeś system ziomek wniosek jest taki - wszyscy kupujcie narty z makro i tępcie je pilnikiem, wtedy jej właściwości będą najlepsze.
Napisałem że jej właściwości będą najlepsze? Napisałem równierz to że tępie je pilnikiem ile w lezie? Poprostu robie tak żeby niebyły ostre i żeby łatwiej sie ślizgały na poczatku kantu a potem już miały przyczepność. Śmigam na nartach 13 lat i mam swów styl.

: 03.01.2010 20:55:13
autor: Steel2
Jeździć na nartach nie umiesz tak samo jak i pisać po polsku. jeździ się na krawędziach nart w zakrętach, bo tak się traci mniej szybkości. Tępe krawędzie to bzdura i pozbawianie się możliwości agresywnej i skutecznej jazdy.

Nie Hamuj się i używaj słowników w tym równieŻ, a może i przede wszystkim, ortograficznego.

: 03.01.2010 21:03:31
autor: borczu
dzięki wszystkim za rozpoznanie sprawy. Kramon (nie chce nikogo bluzgać)13 lat śmigasz a masz 16 daj spokój nigdy na nartach nie stałeś ;)Aha a co do mojej jazdy jestem co 2 dzień na stoku ,zdążyłem nauczyć się jazdy na krawędzi .A po 2 nie wniosłeś nic do tematu.Jedynie kłótnie i off top,no bo co mnie obchodzą twoje tępe (też taki jesteś :) )krawędzie.

: 03.01.2010 21:52:39
autor: Kramon
Steel2, borczu: hahahahahahahah pzdr, może sie kiedyś spotkamy.
Steel2 pisze:Jeździć na nartach nie umiesz tak samo jak i pisać po polsku. jeździ się na krawędziach nart w zakrętach, bo tak się traci mniej szybkości. Tępe krawędzie to bzdura i pozbawianie się możliwości agresywnej i skutecznej jazdy.
Stary ale co to ma do żeczy? Jerzdze tak i tak jak sie ścigam z kumplem to przechodze na kanty jeśli mam czas to sie bawie proste. Co do tępych krawędzi kto powiedział że dzięki nim jest agresywna jazda?. Jedzie ktoś z was w tym roku do włoch? Jeśli tak to licze na pobliski rejon to sie umówimy.

Idcie po FBI!!! będziecie świetni dadzą wam tekst i odrazu wiecie all

: 03.01.2010 22:06:32
autor: Fils
Kramon Nie wszyscy jeżdżą tak dobrze jak ty, więc zachowaj swoje profesjonalne teorie dla siebie. Z góry dziękuje.

: 03.01.2010 22:09:53
autor: Kramon
Dlatego napisałem że tego niepolecam tylko istnieje jeszcze taka opcja która ja stosuje, ale niepolecam. Dobra koniec tematu bo sie nierozumiemy....
Niemówie że jestem pro ale pewne doświadczenie już mam.