Strona 1 z 1
"Podglaśnianie piasty" :D
: 07.01.2010 19:21:26
autor: Maciex09
Eloo

Posiadam piaste Novetec-NT-042SB i mam takie otóż pytanie:
Istnieje możliwość zrobienia czegoś żeby piasta głośniej tykała ?

: 07.01.2010 19:38:26
autor: dziadek_dzidek
Rozkręć piastę i wrzuć do środka garść kamieni zamkniętych w metalowej puszce- będzie głośno

. Na poważnie, to da się zwiększyć głośność piasty poprzez usunięcie smarowideł, ale zarazem w dużym stopniu skracasz jej żywotność.
Tak offtopic: Co jest "szczytem hałasu" ? - Dwa kościotrupy pierdo*ące się na blaszanym dachu...

: 07.01.2010 19:46:42
autor: bartol
Jesli dobrze pamietam, zapadki sa sciskane okragla sprezyna, mozna ja scisnac zeby bardziej sciskala zapadki, lub najlepiej poszukac mocniejszej grubszej sprezynki

: 07.01.2010 20:15:48
autor: Aqqs
Maciex09
Po co chcesz aby głośniej tykała?
Ja mam handmode (12x165) i muszę jakoś ją uciszyć....
: 07.01.2010 20:35:58
autor: Bombell
Nowe zapadki + nowa sprężynka albo nawet dwie no i smaru trochę mniej dać ale dać.
Wersja hardcorowa to wytrzeć smar do sucha i dać kółko od kluczy zamiast sprężynki. Z tym, że skróci to znacznie żywotność piasty.
: 07.01.2010 20:48:24
autor: Qubusiek
Ja kiedyś własnie tak zrobiłem, że trochę mniej smaru i ladnie wyszlifowane i dopasowane kółko od kluczy, było naprawdę głośno. Niestety już mnie to mniej kręci. Piasta jeździ już ponad rok i większych oznak zużycia nie widac.
: 07.01.2010 20:58:52
autor: XXX
ja bym dal kółko od kluczy i normalne smarowanie albo olej przekladniowy pod warunkiem ze nie wycieknie po tygodniu. Wycieranie smaru nie jest zbyt dobre bo zapadki b.szybko sie zuzyja a wraz z nimi ta zebata bieznia po ktorej sie slizgaja i zazebiaja a tą bieznie ciezko wymienic. tzn raczej dokupic bo wymienic sie da.
: 07.01.2010 22:40:05
autor: war23
Aqqs dowal smaru ile wlezie i na odwrót zrób, slabsza sprezynke i kłopot z głowy
: 07.01.2010 22:44:24
autor: easy_rider_1
war23 pisze:dowal smaru ile wlezie
To twoja kolejna tzw. dobra rada
hmmm jak się nawali smaru to zapadki się "przykleją" i nie pojeździsz

: 07.01.2010 23:14:11
autor: war23
Hellraiser z głową oczywiście co nie musiałem dodawać z racji posiadanie własnego myślenia przez innych, widać nie każdy potrafi myśleć takimi kategoriami

a szkoda ;/
: 08.01.2010 14:51:37
autor: Aqqs
war23 podobno mam własne myślenie ale to opinia nie jest obiektywna :P :P
myślisz ze cały syf z zewnątrz nie wlezie mi do środka, pył, piasek??
: 08.01.2010 20:28:56
autor: Slopstyler
Odessać samar. Tak robią BMX'iarze. Raczej nie ób tak jak war23 radzi. Bo cykać nie będzie.

: 09.01.2010 00:21:43
autor: war23
Aqqs dokładnie wyczyścić oraz z głową, mam kolegę którego zumbi f 44 chodzi bezszelestnie, cały rower, piasta nawet nie tyknie, dla pewności spytam sie i napisze ci na gg żeby przypa
dkowo nie wprowdzic w ]błąd którego ci nie życzę ^^
Slopstyler weź doczytaj do kogo to pisałem

hehe tutaj właśnie chodzi o odwrotny efekt ;p
: 09.01.2010 00:52:31
autor: SMOTER
To proste jeżeli chcesz naprawde zwiększyć glośnośc swojej piasty to:
1.Wycierasz smar do 0
2.Wyciagasz gumke :P
3.Wkładasz mocniejsza sprezynke (np. Tak jak ja z klamko-manetki)
4.Jeżeli nie jestes pewien możesz dac troszke wd-40 etc. do srodka

Ja tak mam w moim starym Ns coasterze pod 10mm (wyciagana oś) i śmiało można porównywac go do piasty Ringla kumpla (o ile nie glosniejsza) Ostatnio wymieniałem łozyska i nie zauważyłem zadnych działań ubocznych

-Jedynym minusem jaki nie koniecznie może sie zdarzyc to ; to że piasta moze nie utrzymac kasety i rwie łańcuchem (żadko ale jeżeli to dajemy troszke samru wd-40 itp.)
Taki tuning naprawde daje bardzo ale to bardzo dużo...

: 09.01.2010 13:41:48
autor: szczerb_
SMOTER jak nie zatrzymuje bębenka to znaczy, że już Ci się zużywa cały mechanizm ;]