Wywalenie platformy z Roco TST R

XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Wywalenie platformy z Roco TST R

Post autor: XXX »

Siema.
Chce sie pozbyc platformy z mojego Roco TST R 2009.
Albo jak najbardziej zminimalizowac jej dzialanie.
Platforma w tym damperze jest dosc mocna a zawieszenie Maestro w glorce nie za bardzo lubi platforme moim zdaniem.

No wiec poszukalem na necie troche i znalazlem pare artykulow o DHXie Manitou i paru innych ale o Roco nic niestety.
Tak wiec co mam zrobic zeby zmienic dzialanie platformy? wystarczy pobawic sie z przemienianiem Shimow na tloku czy trzeba ingerowac w zawory pod zbiorniczkiem wyrownawczym? jesli tak to jak je modyfikowac? co ewentualnie wyjac? i czy trzeba trwale ingerowac w konstrukcje dampera? wolalbym raczej uniknac jakiegos rzeźbienia w damperze.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

jesli budowa 2009 nie rozni sie od 2008 to roznica miedzy wc a tst jest nie wielka :

tst
http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... _TST_R.pdf

rc
http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... LD_CUP.pdf

wymieniasz kilka elementow i masz rc. tylko czy to wystarczy , moze problem lezy zbyt duzym tlumieniu dobicia. Na to moze poradzi glebsze osadzenie tloczka w zbiorniczku wyrownawczym
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

no i wlasnie problem tkwi w elemencie nr. tak jakby 63. w RC nie wiem jak to wyglada ale przed chwila wybebeszylem swojego Roco wyjąłem ten element ten system zaworow kompresji. Tylko nie wiem jak go rozebrac i ewentualnie zmodyfikowac;/ wiadome jest ze trzeba odkrecic taka srube z dziura/nakretke i rozebrac ten element. ale jest to mocno skrecone i nie moglem tego rozkrecic a nie chce tego pakowac w imadlo zeby tego nie zgniesc/uszkodzic bo wtedy bedzie totalna kicha.
Robil ktos juz taki tuning Roco TST? a budowa 08 i 09 jest identyczna

A moze wymiana oleju pomoze?? na2.5W? teraz mam zalany 5W.

Mam tez jeden pomysl ale ryzykowny, chodzi o to ze w tst sa 4 stopnie reg kompresji. od szybkiej (niewystarczajaco jak widac) az do wolnej prawie blokujacej prace dampera. Jakby mi sie udalo wybebeszyc ten caly system TST tzn. rozkrecic w jakis sposob to jakbym rozwiercil najwieksza dziurke przez ktora przeplywa olej powiedzmy z 2 na 2.5mm to moze uzyskalbym planowany efekt. No ale co jestli tak sie nie stanie i efekt bedzie zly i bede chcial powrocic do oryginalnego stanu??;/
Echh...
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

XXXjesli chcesz mniej "platformy" to musisz sie dobrac do zaworu w zbiorniczku wyrownawczym . Nie ma tam "shimow" tylko grube blaszki , oparte o sprezyny , ktore zamykaja otwory puszczajace olej .

http://www.windwave.co.uk/documents/tec ... ST%20R.pdf

Jesli chcesz mniej tlumienia powrotu w platformie , to musisz podpilowac lub wymienic na mieksza sprezynke #10 Jesli mniej kompresji to sprezynke #68 . Jesli chcesz roco wc to kupujesz #63 od marza i masz roco wc . Wszystko zalezy od tego co dokladnie ci przeszkadza . Musisz napisac jak sie zachowuje na trasie i co chcialbys zmienic , to moze cos wiecej da sie napisac wtedy .
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

Ogolnie przeszkadza mi to ze damper jest malo czuly na male nierownosci. Chodzi o kompresje. Pozatym jak siedze na siodelku i lekko sie bujam na zawieszeniu to slychac takie stukanie jak platforma dziala. w obu kierunkach. Slychac to tylko wtedy gdy tlok zmienia kierunek ruchu. I nie jest to na 100% zawieszenie ramy ani zaden luz.

Co do tych sprezynek: To moglbys napisac jak mam rozkrecic ten element caly? ten zawor?? bo narazie to stanowi problem. Czy jest to jakos mocno skrecone i bedzie z tym problem czy raczej tylko zlapac czyms i powinno pojsc?

Edit...
A jakbym tak kompletnie wyjął tą podkladke ktora odpowiada za kompresje? tzn zawor odpowiadajacy za tlumienie powrotu zostaje bez zmian a zawor od kompresji wywalam calkowicie. Tylko nie wiem czy to nie bylaby az za duza "swoboda" dla dzialania dampera i nie bylo by efektu nadmiernego bujania i zeby sie nie okazalo ze na obecnej sprezynie bede dobijal zawieche w miejscu.
a co do sprezynki to szlifowac/pilowac raczej bym nie chcial bo to beda trwale zmiany a jak juz pisalem chcialbym miec mozliwosc pozniej wrocic do oryginalnych ustawien.
Ewentualnie bede szukal takiej sprezynki.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Jak to rozkrecic ? Hmm ja bym sprobowal wsadzic imbusa w element nr 11 i uzyc go jako ramienia , do trzymania korpusu tego zaworu , a zabka odkrecac nakretke nr 17 . Ewentualnie dorobic aluminiowe/drewniane szczeki wylozone detka w srodku .


Jak wyjmiesz podkladke odpowiedzialna za kompresje , to stracisz tlumienie powrotu . Zwroc uwage , ze olej wtedy bedzie wracal do korpusu przez porty od kompresji . Wtedy musialbys zmienic blaszki (shimy) na glownym tloku . Wymiana sprezynki #68 to najmniej inwazyjny sposob .W pistyoletach na kulki sa podobnej wielkosci sprezyny , o ile mnie pamiec nie myli (kupisz na bazarze za 5zl i dotniesz na wymiar) Moze dowiedz sie ile kosztuje zawor hscv do roco wc ? Jesli nie jest bog wie jak drogie , to warto zainwestowac .

Fajnie by bylo , jakbys zapodal fotki tego elementu .
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

troyo no wlasnie napisalem maila do gregorio ale jutro moze odpowiedza dopiero odnosnie ceny zaworu od WC.
Co do tego wyjecia podkladki to fakt masz racje olej bedzie omijał zawor tłumienia.
a gdyby tak zamiast sprezyny 68 i podkladki 67 zastosowac Shimy od DHXa??;> moze udaloby sie to dopasowac tak zeby podczas ugiecia dampera Shimy otwieraly zawor kompresji z mniejsza sila niz ten oryginalny zawor ze sprezyna a podczas powrotu dampera zamykalyby zawor i olej przechodzilby przez zawor tlumienia.
Ciekawe tylko czy srednica wewn. spasują, choc wydaje mi sie ze nie;/ ale zaraz cos pokombinuje.

Musze ponownie rozebrac Roco i moze uda mi sie zrobic jakas ladna fotke tego zaworu.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Jasne , ze da sie tam wladowac blaszki (mialbys wtedy roco wc , bo tym sie roznia , oraz wielkoscia i ksztaltem portow olejowych) , tylko zwroc uwage , ile musialoby ich tam byc . Wpierw duza gruba podkladka jako stoper dla calego "shimstacka" potem dopiero same blaszki . Jesli trzpien ma 6mm to shimy dostaniesz bez problemu , ale jesli mniejszy to nie ma co sie bawic , tym bardziej , ze za cene takiej ilosci malych blaszek z przesylka do polski z mxtech'u (bo tam jest najtaniej , a wysylka do polski to 20$) kupisz pewnie caly zawor hscv or modelu wc : x .
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

narazie mam problem z rozkreceniem tego;/ jest naperawde dosc mocno skrecone.
Ta podkladka nr. 16 obraca sie na tym elemencie i nie moge za nia przytrzymac. probowalem w malym imadle i tez nic. a nie chce tego zbyt mocno skrecic w imadle zeby tego nie zgniesc bo bedzie po zabawie:/ a nie wiem jeszcze ile kosztuje zawor od Roco WC bo jak mi krzykna 300 czy 400zl jak za tlumik HSCV to chyba podziekuje.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Jest zakrecone i sklejone loctite'm : P Zdejmij uszczelki i podgrzej lekko leb nakretki , powinno puscic : )
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

Wymienilem sprezynke na bardziej miekka ktora latwiej bylo w palcach scisnac i efekt jest odczuwalny. Platforma jest slabsza a efekt stukania jest mniejszy/cichszy. Ale i tak pozostal. Jutro sie przejade zobacze jak pracuje zawieszenie.
Co do tego stukotu to co moze tak stukac?? jest to dosc glosne i odczuwalne np. jak naciskam siodelko w dol rekoma to czuje takie pukniecie.

A oto obiecane zdjecie zaworu http://zapodaj.net/b472a84955a3.jpg.html
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

Stuka , bo ta blaszka pod sprezynka przy powrocie uderza o glowny tlok z portami olejowymi : P
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

kurde ale az tak mocno.. echh. wkurza mnie to.
Jutro poszukam jeszcze bardziej miekkiej sprezynki zeby tylko zamykala zawor przy zamianie ruchu tloka na powrot. tak zeby tak jakby calkowicie wywalic platforme.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Witajcie. Wydaje mi się,że mam podobny problem ze swoim roco r piggy back . . .z tego co wiem od tst r rozni się tym,że nie ma zew. regulacji kompresji. Mój damper działa ok jednak jest twardy i prawie w ogóle nie czuły na początku. Jak temu zaradzić? Jakieś pomysły? XXX Mógł byś opisać,jak wygląda zalewanie i odpowietrzanie ego dampera? bym był mega wdzięczny. Pozdawiam !
Ride 4 Fun ! Biatch !
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

Odpisali mi z Gregorio. Zawor nr. 63 do Roco WC kosztuje 260zl. Towar jest dostepny. Ale gregorio chociaz sprzedaje czesci bez marudzenia nie to co FOX. oni za zawor krzyknęliby 260 a za wymiane 300 albo lepiej :D
Niby cena nie jest jakas mega ogromna ale 260zl to jednak nie malo. Wole jeszcze pokombinowac z tym swoim zaworem moze dojde do takiej charakterystyki pracy jaka bym chcial :)
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

ROCO RC Service Manual.ppt

Opis serwisu roco wc , powinien wam sie przydac : )
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

XXX tak swoja droga , pewien jestes ze zmieniles ta sprezynke co trzeba ? : P Wymieniles ta po prawej stronie (od strony pokretla) , ktora odpowiada za powrot a nie kompresje .
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

troyo jestem pewny ze wymienilem wlasciwa :P wymienilem ta druga. nie po stronie pokretla tylko po stronie jakby zbiorniczka wyrownawczego. Na zdjeciu ktore zrobilem jest to sprezynka po lewej stronie. ta gruba. Na zdjeciu zawor jest w oryginalnej konfiguracji. teraz sprezynka po lewej jest sporo ciensza a wkrotce bedzie jeszcze ciensza tylko musze znalezc odpowiednia.

troyo wiesz moze jakie jest minimalne cisnienie przy ktorym damper bedzie poprawnie pracowal tzn nie zapowietrzy sie i wszystko bedzie dzialac??
No bo to co podaje producent jest troche dziwne. zakres cisnien wynosi od 170 do 210PSI. czyli 12-15bar. to troche maly zakres regulacji jak dla mnie. w DHXie jest 125-200PSI. bo u mnie przy 170 i przy 210PSI nie czuc zadnej roznicy.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
troyo
Posty: 2601
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:12
Kontakt:

Post autor: troyo »

XXXcisnienie w zbiorniczku w roco odpowiada jedynie za odpornosc na dobicia , wiec ciezko zebys to poczul . Spokojnie mozesz nabic tam do 220psi . Jesli chcesz zeby byl bardziej odporny na dobicie , to musisz przy odpowietrzaniu umiescic wyzej(bklizej gwintu) plywak ( ten tloczek w zbiorniczku wyrownawczym) . Bedziesz mial wtedy mniejsza komore i damper berdzie mial duzo bardziej progresywna charakterystyke . Jesli ma byc bardziej liniowy , to plywak musi byc glebiej ( tylko nie za gleboko , aby nie uderzal o ten element 63) .
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości