Zostałem poproszony przez PW, więc wyjaśniam niejasności
1. W ruxie zamontowane są oryginalnie uszczelki olejowe i kurzowe Marzocchi (wzięte żywcem, wszystkie napisy i numery są identyczne z zakupionymi w Gregorio - wiem bo wymieniałem).
2. U siebie miałem olej 5W i to było to. Pięknie pracował. Poniżej link do filmiku mojego autorstwa:
http://www.youtube.com/watch?v=BHtfQWRZf8M
3. Dolne oringi mają wymiary 8x2 lub 8x2,5. Lepiej kup sobie kilka różnych na próbę. Jak wsadzisz za duży, to może go przeciąć. Jak za mały - będzie cieknąć. Ale 8x2,5 będą pasować na 90%.
Jak rozłożyć?
1. odkręć lewy korek(klucz 27mm), wylej olej, wyjmij sprężynę.
2. Podważ cienkim śrubokrętem lub nożem pokrętło regulacji odbicia. Uważaj, żeby nie zgubić 2 części, które są pod tym pokrętłem.
3. Odkręć prawy korek, wsuń całkowicie górne golenie w dolne. Wylej olej. Aby olej wypłynął z tłumika, musisz ruszać tłoczyskiem tłumika.
4. Odkręć dolne śruby kluczem 12mm. Radzę zaopatrzyć się w zgrabny klucz nasadowy, bo łatwo je obrobić.
5. Oddziel golenie górne od dolnych. Oringi będziesz mieć na wierzchu. Przy zakładaniu nowych uważaj, by nie uszkodziły ich ostre krawędzie gwintu.
A co do ilości oleju - należy go wlewać przed włożeniem sprężyny! Najlepiej jest nalewać olej gdy amor jest zamontowany do roweru.
1. Zaczynamy od goleni z tłumikiem - lej olej i ruszaj co chwilę tłoczyskiem, aby odpowietrzyć tłumik. Wlej na początek 120ml i potem dolewaj porcjami 5ml. Przed wlaniem kolejnej porcji zakręć korek i spróbuj dobić amortyzator swoim ciężarem. Jeżeli dobijesz- dolewasz i znów sprawdzasz. Jeżeli nie - przechodzisz do punktu 2. To postępowanie ma na celu idealne dobranie ilości oleju - aby amor pracował całym skokiem i nie dobijał.
2. Do lewej goleni lejesz tyle oleju, by przestała być widoczna szpilka(trzpień na którym opiera się sprężyna) na we wnętrzu. Amor ma być maksymalnie "rozciągnięty". Zakręcasz korek, pompujesz ile chcesz i gotowe.
Jeżeli chcesz, żeby amor był bardziej czuły na drobne nierówności, a przy tym nie dobijał - musisz zmodyfikować tłumik. Wtedy będzie wybierać nawet najmniejsze dziury, jak na moim filmie.