[Robson_bikes] - Specialized Demo 9 + Boxxer Team

Robson_bikes
Posty: 70
Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
Lokalizacja: GD
Kontakt:

[Robson_bikes] - Specialized Demo 9 + Boxxer Team

Post autor: Robson_bikes »

Rama: Specialized Demo 9
Widelec: RS Boxxer Team 2008
Damper: Manitou Swinger 4way

Kierownica: Sunline V1
Mostek: Sunline RS Boxxer
Gripy: WTB
Stery: FSA The Pig DH

Siodło: Specialized
Sztyca: RaceFace Diabolous
Zacisk: Specialized

Korby: Truvativ Holzefeller
Support: Truvativ Giga Pipe DH
Zębatka: Truvativ 42z
Łańcuch: Sram PC-971
Pedały:Specialized

Napinacz: E-13 STS
Przerzutki: Sram X-9
Manetki: Sram X-7
Kaseta: Shimano XTR CS-M900

Koło przód:
Obręcz: Mavic 729
Szprychy: DT Champion
Piasta: DaBomb
Opona: Specialized Chunder 2.3
Dętka: Nokian

Koło tył:
Obręcz: Mavic 729
Szprychy: DT Champion
Piasta: Ringle 12x150mm
Opona: Specialized Chunder 2.3
Dętka: Nokian

Hamulec przód
: Avid Juicy 7 + 203mm(Hayes)
Hamulec tył: Avid Juicy 7 + 203mm(Hayes)

Waga: 19,3 kg

Modyfikacje:
-Zmiana dętek na Schwalbe Extralight (1 szt.130g)
-Zmiana opon na Maxxis HR 42a 2,35 (1 szt. 850g)
-Zmiana pedałów na VP-001 SuperLight (350g) LUB HT
-Zmiana korby z suportem na Shimano SLX (890g)
-Zmiana sterów na Aerozine Titanium HX1.2 (98g)
-Zmiana gripów na ODI Rouge
-Zmiana napinacza na Mozzart (113g)
-Zmiana dampera na Fox DHX 5.0 z Ti Spring

Jakie jest wasze zdanie na temat modyfikacji ?

Co Wy byście zmienili?

Nadmieniam, że dętki jak i opony zmieniam ze względu na to, że mieszkam w 3mieście. A więc w góry będą zakładane mocniejsze dętki i opony.


Pozdrawiam
Załączniki
images_DSC_0001_zmniejszacz-pl_6278.jpg
images_DSC_0001_zmniejszacz-pl_6278.jpg (343.01 KiB) Przejrzano 4019 razy
dedekFR1
Posty: 539
Rejestracja: 06.01.2009 22:14:34
Kontakt:

Post autor: dedekFR1 »

Byle byś do tych dętek schwalbe extralight nie ładował opon 1-ply bo porażka. Miałem je z minionami dh 1ply i snake za sneakiem był, z 2ply powinno być natomiast dużo lepiej już. Jak te zmiany wszystkie wprowadzisz to będzie bardzo fajne lekkie demo :) Oczywiście już jest fajne ;p
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Jak kolega wyzej pisze, odpusc sobie opony 1ply bo 2ply 2,35 sa ciezsze. Te pedały to sa z platforma mg? Jak tak to podobnie. Slx to dobry pomysl. Mozesz sie jeszcze w piasty pobawic bo poza jumping flea to suny sa ciezawe, da bomb nie wiem jak ale w lekkosc tez nie wierze. Sztyca diabolusa ile ci wazy? Ile siodlo?
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Pomyśl nad:
- niższą kierownicą też V1 flat/19mm bądź NP flat 760mm
- lżejszym siodłem, bo to co masz teraz to wygląda na klocka :)
- pedały HT, bo VP będą droższe.
- jak chcesz się pakować w ultra lighty to kup 2ply tak jak dedekFR1 radzi. Choć więcej zaoszczędzisz jak kupisz zwykłe dętki i 1ply opony ;)
dedekFR1
Posty: 539
Rejestracja: 06.01.2009 22:14:34
Kontakt:

Post autor: dedekFR1 »

mat13por na odwrót, vp tańsze od HT.
Ja w ogóle nie polecam opon 1ply, nawet miałem w nich dętki maxxisa 2,5-2,7 które ważyły 430g!! i nadal co jakiś czas po kamieniach sneak sie zrobił. Po prostu porażka, opona do tego jeszcze na bandach tak jakby trzymania bocznego nie miała, przyszło co do czego to bardzo się wyginała, tylko coś z lepszym oplotem ładować ala 2ply właśnie. Kiery w tym secie bym na pewno nie zmieniał, chyba że właściciel jest zwolennikiem flat.
Robson_bikes
Posty: 70
Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Post autor: Robson_bikes »

dedekFR1
W takim razie nie będę się ładował w te dętki tlyko kupie jakieś mocniejsze, ale zostanę przy oponach 1ply. Jeździłem na tych oponach rok temu w 3city z dętkami maxxisa do DH i dawało radę :)

Spaced
Z piastami to racja, można, ale jest to dla mnie za mało opłacalne.
Co do wagi siodła i sztycy, to nie mam pojęcia. Zakładam, że sztyca = 350g, a siodło 300g. Jakie siodło polecasz w miarę wygodne i lekkie ? Najlepiet, aby było białe :P

mat13por
Ten wznios, który mam mi odpowiada, a więc nie zamierzam zmieniać kierownicy :)
Irion
Posty: 734
Rejestracja: 14.03.2009 14:17:46
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Irion »

Jak oceniasz te tarcze? Kupilem sobie przed zima taka na tyl ale nawet nie mialem jej okazji przetestowac w terenie. Inetersuje mnie stosunek jakosci, wagi i porownanie do np. tarcza avida g2c lub g3...
HiPhO
Posty: 129
Rejestracja: 12.02.2008 10:46:02
Kontakt:

Post autor: HiPhO »

Robson_bikes schwalby superlight z oponami o cieńkim boku daja radę w 3mieście. mam opony 2.1 1ply z tymi dętkami i jeszcze snaka ( od 2 miesięcy ) nie złapałem.
dedekFR1W gdańsku kamieni nie uświadczysz, a na oponach 1ply i lekkich dętkach można zbic ponad 800 gram z masy, (co biorąc pod uwagę, że nie ma u nas wyciagów, a traski głownie płaskie są) daje sporo.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »


Pomyśl nad:
- niższą kierownicą też V1 flat/19mm bądź NP flat 760mm
- lżejszym siodłem, bo to co masz teraz to wygląda na klocka Smile
- pedały HT, bo VP będą droższe.
- jak chcesz się pakować w ultra lighty to kup 2ply tak jak dedekFR1 radzi. Choć więcej zaoszczędzisz jak kupisz zwykłe dętki i 1ply opony Wink
NP flata robi? Z tego co pamietam ich zwykle kiery mialy tendencje do gięcia sie. V1flat, reverse i element z flatów waza 300g +/- 5 ale watpie zeby tu było sens inwestowac dla paru gram. Jedyne sensowne lzejsze kierownice to nowe syntance 740/780 ale one cenowo pewnie beda powalone.
mat13por
Posty: 394
Rejestracja: 12.11.2008 17:36:18
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: mat13por »

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

mat13por pytanie tylko czy z tego samego katalogu co risery od nich bo tamte niestety nie byly mocne. No chyba, ze poszli po rozum do głowy i wzieli z tego samego zródla co reverse (bo skoro ich piasty to prawie to samo co ringle to pewnie i kiery sobie rebranduja). Tylko, ze wtedy waga to 300g, nie 280, a nawet przy 280 to nie ma sensu bo za mala róznica w wadze i zero gwarancji wytrzymalosci.
Eniek
Posty: 153
Rejestracja: 06.03.2009 16:03:51
Lokalizacja: Brwinów
Kontakt:

Post autor: Eniek »

siodło wygodne?
Robson_bikes
Posty: 70
Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Post autor: Robson_bikes »

Irion
Ciężko mi ocenić, ale jeżeli chodzi o te tarcze to dają radę. Na początku chciałem je zmieniać właśnie na Avidowskie tarcze, ale z tego co widzę to nie ma sensu(może tylko dla wyglądu)

Eniek
Siodło dosyć wygodne, nie narzekam :)

A jak ogólnie z korbami SLXa ? Nie ma z nimi problemu ?
Zamierzam je kupić, bo są stosunkowo tanie, a zarazem lekkie. Czy długość 170mm ogarnie ?

Jaki może być zysk wagowy, przy zmianie na DHX 5.0 z Ti ?
Macie jakieś inne sensowne propozycje co do zmiany dampera ?

Pozdro :)
HiPhO
Posty: 129
Rejestracja: 12.02.2008 10:46:02
Kontakt:

Post autor: HiPhO »

sprężyna TI to około 40% niższa waga( sprężyny oczywiście ) czyli w porywach do 200 gram - przynajmiej tak mi się coś mocno wydaje.
kolec1234
Posty: 31
Rejestracja: 13.12.2009 14:39:14
Kontakt:

Post autor: kolec1234 »

heheh rower znam z widzenia osobiscie to bym wage wytarowal bo wczesniej na innych oponach wazyl 21,20kg i nie wiem jak ci go sprzedano ale rama jest peknieta tylne mocowanie dampera ale odrazu cie pociesze 3 lata tak bylo pekniete i nic sie z nim nie dzialo a co do wagi to na tych oponkach speca wazy moze z 21 kilo
http://www.pinkbike.com/photo/8243799/
Robson_bikes
Posty: 70
Rejestracja: 14.02.2008 18:24:28
Lokalizacja: GD
Kontakt:

Post autor: Robson_bikes »

kolec1234
No to mi trochę zgorszyłeś humor :(
BTW. sprawdź PM
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

kolec1234 jak to jest sx casting to wzgledme maxxisa nawet 300g na oponie da sie uciac.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości