Strona 1 z 2

Problem z hydraulikami Hayes Nine

: 12.01.2010 00:08:06
autor: Pyro
Witam,
Mam problem z którym na dzień dzisiejszy nie mogę sobie poradzić.
A mianowicie chodzi o hamulce Hayes Nine.
Objawy miękka klamka.
Rozebrałem cały układ, zlałem olej. przeczyściłem zaciski łącznie z uszczelkami i wymieniłem uszkodzoną membranę w klamce. Zamontowałem, zalałem nowym olejem.
I przez kilka hamowań klamka była oki, ale szybko wszystko prysło. Teraz naciskając klamkę jest miękka i słabo hamuje.
Szlak mnie trafia gdyż odpowietrzałem już chyba z 10 razy.
Nie wiem co mam zrobić!!
Proszę o jakieś konkretne sugestie.

: 12.01.2010 14:10:46
autor: Vin_OSW
Klocki albo tarcza nie zalane?

: 12.01.2010 14:25:55
autor: szczerb_
Vin_OSW to by raczej nie dało gumowej klamki. (swoją drogą muszę moje magi przelać w końcu bo kupiłem lekko zapowietrzone i się zebrać nie mogę....)

: 16.01.2010 11:40:36
autor: doktorxtr
Witam
Najprawdopodobniej masz w hamulcu porysowane tłoki.Malutkie rysy na tłoku które nie puszczają płynu dot lecz zaciągają powietrze.
Pozdrawiam :idea:

: 16.01.2010 12:35:39
autor: tomek059
Pyro robisz to w domu czy np w garażu? Dot niby odporniejszy na niskie temperatury od mineralnego ale w taką pogodę wszystkie hamulce jaki mam w domu robią się gumowate a uwierz mi je jest ich trochę w tym 6 w rowerach. Wyjęte z pudełka w domu np el camino mają kilka mm skoku klamki, a na dworze trzeba je wcisnąć do połowy.

doktorxtr gdyby tak było to prócz płynu miał by jeszcze dodatkowo powietrze i hamulec po kilku hamowaniach po prostu by się blokował

: 17.01.2010 08:33:09
autor: doktorxtr

Pyro robisz to w domu czy np w garażu? Dot niby odporniejszy na niskie temperatury od mineralnego ale w taką pogodę wszystkie hamulce jaki mam w domu robią się gumowate a uwierz mi je jest ich trochę w tym 6 w rowerach. Wyjęte z pudełka w domu np el camino mają kilka mm skoku klamki, a na dworze trzeba je wcisnąć do połowy.

doktorxtr gdyby tak było to prócz płynu miał by jeszcze dodatkowo powietrze i hamulec po kilku hamowaniach po prostu by się blokował
Jak napisałem powyżej są to małe rysy i będą małe bąbelki po paru hamowaniach ,będzie duży bąbelek jak sie nazbiera powietrza.
:!:

: 17.01.2010 12:42:56
autor: ravfr
tomek059 pisze:gdyby tak było to prócz płynu miał by jeszcze dodatkowo powietrze i hamulec po kilku hamowaniach po prostu by się blokował
jak układ , który ma okresloną pojemność może "zaciągać " powietrze bez utraty płynu, rozciąga się?

Pyro jeżeli hamulec sie zapowietrza ma gdzies nieszczelność.
Jeżeli mimo braku powietrza jest dalej gumowaty , padła uszczelka na tłoku w klamce.
Pyro pisze:I przez kilka hamowań klamka była oki, ale szybko wszystko prysło
stawiałbym na pierwszą możliwość. Sprawdź dokładnie wszystko , gdzieś musi byc wyciek .

: 17.01.2010 12:54:44
autor: tomek059
ravfr może, jest to rzadkie ale ile ludzi na forum mówiło że wszystko jest suche a hamulec się blokuje? Było o tym nie raz.

Też stawiam na pierwsze ale jeśli tak jest to musi on gubić tam płyn. Problem jest w tym że są to małe ilości i możesz tego nawet nie zauważyć.

: 19.01.2010 01:39:18
autor: Pyro
Kupiłem tłoki z uszczelkami wymienię i zobaczymy.

: 19.01.2010 10:19:13
autor: B.Z.
tomek059 pisze:Pyro robisz to w domu czy np w garażu? Dot niby odporniejszy na niskie temperatury od mineralnego ale w taką pogodę wszystkie hamulce jaki mam w domu robią się gumowate a uwierz mi je jest ich trochę w tym 6 w rowerach. Wyjęte z pudełka w domu np el camino mają kilka mm skoku klamki, a na dworze trzeba je wcisnąć do połowy.
Dot w odróżnieniu od wszelkich mineralnych wynalazków jest higroskopijny. Można zamknąć wodę i nawet o tym nie wiedzieć, potem jak się nagrzeje to puchnie, nie wspominając, że przewody hamulcowe w samochodzie potrafią przekorodować od wewnątrz z tego własnie powodu. Ja bym zaczął od przelania, ale płynem z jakiegoś wiarygodnego źródła, który nie leżał nie wiadomo jak długo. Teoria o ryskach z całym szacunkiem dla autora wydaje mi się naciągana, powietrze w atmosferze ma bardzo niskie ciśnienie, w odróżnieniu od ciśnienia wewnątrz układu. Raczej dziwne, że nawet się nie poci, i jako żyw nie spotkałem się z przypadkiem, żeby nie puszczało choćby minimalnych ilości płynu a ssało powietrze i nie mówię tutaj tylko o rowerówce ale o hydraulice ogólnie.

: 20.01.2010 22:26:58
autor: doktorxtr
Pyro
proponuje zrobić foto tłoków w powiększeniu sobie popatrzeć .Uszczelka opasa obwodowo tłok i zarysowania powierzchni " miejscowo" czyli w skali mikro nie uszczelni tego uszczelka typ kwadratowy pomimo tego iż tłok jest wprowadzany w gniazdo z pewną siłą zgniatającą uszczelkę.Uszczelka ma za zadanie uszczelniać układ hydrauliczny i centrować tłok w szczelinie korpusu ,wzrost ciśnienia płynu hydraulicznego napiera na wszystkie ścianki wewnątrz zacisku czyli w częściach zamocowanych ruchomo "tłoki " powstaje siła wypychająca.

edit:
Ciśnienie oddziałuje na całą wewnętrzną powierzchnię zacisku i musi pokonać siłę utrzymującej tłok uszczelki.Układ posuwisto-zwrotny taki jak w zacisku pod wpływem wycieków ,zabrudzenia brudną wodą ,pyłem ze ścierających się okładzin samoistnie niszczy powierzchnię tłoków.Zniszczona powierzchnia "gładź" wycina sobie podobne rysy na powierzchni uszczelki bezpośrednio w miejscu styku z rysami i powstają nieszczelności.Podobne zjawisko może powstać w klamce lecz nie spowoduje wycieku płynu na zewnątrz .Uszkodzenie to powstanie na uszczelce typu "dzwon" czyli wysokiego ciśnienia (kołnierzowa) powoduje brak ciśnienia w klamce na styku uszczelka-cylinder klamki.

: 20.01.2010 23:12:25
autor: 6casey6
miałem podobny problem, pękł mi wewnętrzy oplot przewodu i płyn uciekał pomiędzy wewnętrzny a zewnętrzny oplot, po wielu próbach odpowietrzania przewód pękł i soczyście trysnął, naprawiłem zamieniając go na deorke :)

: 20.01.2010 23:13:06
autor: doktorxtr
foto z chainreaction.com


to ta uszczelka po lewej na pierwszym zdjęciu może nie trzymać !!

: 20.01.2010 23:21:59
autor: kuciek40i4
u mnie w 9 też tak czasami jest, chodzi o nieszczelny wentyl do odpowietrzania- trzeba go dokręcać bardzo mocno...

: 27.01.2010 20:21:55
autor: adrian50005
Mam pytanie odnosnie hayes nine
kupiłem nowe klocki hamulcowe wszystko ok tylko sa za blisko tarczy i cały czas trą o nia
co zrobic zeby nie tarły ??

: 27.01.2010 20:31:57
autor: szczerb_
Rozepchnąć płaskim śrubokrętem.

: 27.01.2010 21:00:17
autor: adrian50005
niestety zrobiłem juz tak wczesniej i zrobiło sie tak samo
moze za duzo płynu hamulcowego w układzie ?? albo cos w tym stylu??
niestety nie jestem biegły w sprawach hydrauliki wiec pyam

: 27.01.2010 21:10:37
autor: kuciek40i4
adrian50005 możesz zlać płyn i rozszerzyć tłoczki, a później na nowo zalać wtedy będzie na 100% działało.

: 16.02.2010 00:50:45
autor: Pyro
Witam,
Tłoki wymienione, membrana wymieniona i dalej miękka klamka. Podniosłem trochę klamkę śrubą która jest usytuowana pod nią i efekt jest trochę lepszy.
Szukałem nieszczelności i przyznam się, że nie mam pomysłu gdzie szukać. Ale zauważyłem ze po zalaniu korytka gdzie znajduje się mała dziurka na klamce (zdjęcie) i naciskając klamkę pokazuje się pęcherzyk powietrza. Zwalniając klamkę pęcherzyk się chowa. Może tam jest pies pogrzebany?