Strona 1 z 1
DHXy
: 12.01.2010 18:03:33
autor: laseklz
cze...mam takie nietypowe pytanko przerabiał ktoś z was moze DHXa 3.0 na DHXa 5.0???? pytam bo dostalem 3.0 w stanie igła i chce zreaktywować moją używke 5.0 w stan igła ... zastanawialem się czy tylko wystarczy zmienić komore zbiornika wyrównawczego znaczy na to by była regulowana komora powietrzna - powinno zwiekszyć to czułość dampera ... jeśli chodzi o ProPedal to nie wiem czy jest sens i jak wygląda w praktyce przełożenie bo nigdy nie rozbierałem ProPedala przy serwisie mojego 5.0 i czy jest potrzebny bo praktycznie jeździ sie na rozkręconym ... proszę o praktyczne porady wasze uwagi z doświadczenia ... pozdrowereQ
: 12.01.2010 19:08:33
autor: XXX
laseklz samo dolozenie regulacji BottomOut nic ci nie da. BottomOut pozwala regulowac objetosc komory powietrznej w zbiorniczku wyrownawczym, ale ten sam efekt mozesz osiagnac poprostu przesuwajac plywak pare mm w strone wentyla.
Moim zdaniem zeby skutecznie poprawic prace twojego 3.0 nalezaloby wywalic z niego platforme tak zeby damper byl jak najbardziej czuły na male nierownosci. I to ci duzo poprawi prace dampera.
Ja mam co prawda Roco TST R ale opowiem ci na przykladzie mojego Roco.
Jak mialem platforme ustawiona fabrycznie damper byl b.malo czuly na male nierownosci. np. jak zjezdzalem rowerem po schodach to mialem wrazenie jakby damper wybieral co drugi stopien. Wywalilem a raczej zminimalizowalem dzialanie platformy w swoim Roco i efekt jest taki ze zawiecha wybiera wszystko. Co prawda nie testowalem jeszcze w DH bo troche sniegu jest ale przejechalem sie po okolicy i zawieszenie wybiera wszystkie grudy sniegu itp itd. jest wyraznie lepiej.
Tak wiec jak chcesz zwiekszyc czulosc pracy dampera to zajmij sie jego platforma a nie regulacja objetosci komory powietrznej.
: 12.01.2010 20:01:40
autor: Spaced
XXX ale 5.0 tez ma platforme

Pewnie 3.0 po prostu oemowo propedala w tym przypadku ma ustawionego na tyle, ze czuc ja. Teoretycznie da sie zrobic ale jaki bedzie efekt to zalezy ile obecnie masz propedala. Inna sprawa, ze praktycznie nie u kazdego jezdzi sie na rozkreconym

: 12.01.2010 20:57:48
autor: laseklz
a rozbierał Ktoś z Was może Platforme ProPedala chciał bym jakieś wskazówki na co uważać by ją rozbebeszyć i nie zepsuć 5.0 ... i zastanawiam się też czy zastosowanie Platformy ProPedala z DHXa 5.0 Air pasowała by też do tego 3.0 ( korpus w DHXach 3.0 , 4.0 , 5.0 jest taki sam a w Air zbiorniczek i system mocowania ProPedala jest z wizualnej strony taki sam)
: 12.01.2010 21:13:56
autor: XXX
Spaced owszem 5.0 tez ma platforme ale slabsza niz 3.0. przynajmniej z moich doswiadczen z 3.0 i 5.0 platforma w 3.0 byla mocniejsza i bardziej odczuwalna.
laseklz jesli masz czesci to mozesz przelozyc sobie ProPedala z Aira do Coila.
: 12.01.2010 21:18:01
autor: laseklz
posiadam na stanie DHXa 3.0 stan igla ... 5.0 coila stan 2gi sezon regularnie serwisowany i Aira tylko nigdy ProPedala nie rozbierałem :/ i chcial bym jakiegoś manuala jeśli ktoś posiada lub foto jak jest rozebrany ProPedal i czy wystarczy wyjąć pierścień zegera ze zbiorniczka żeby wyjąć ProPedala czy jeszcze jakieś inne kombinacje ??????
: 12.01.2010 21:48:25
autor: XXX
zeby wyjac propedala musisz odkrecic zbiorniczek wyrownawczy od tego czarnego elmentu łączącego z glownym zbiornikiem. potem bedziesz potrzebowal imbus prawdopodobnie 5mm z wywierconym otworem w srodku zeby rozkrecic pro pedala. pozatym malutki imbusik 2.5mm chyba do odkrecenia pokretla propedala. zdjecie samego pierscienia Segera nic ci nie da w sumie. zaraz postaram sie zrobic zdjecie rozkreconego DHXa bo mam jednego trupa na stanie
: 12.01.2010 21:53:36
autor: kuciek40i4
laseklz nie wiem, czy to Ci pomoże, ale jest cała paczka serwisowa do Foxów. Steel ma ją na swoim chomiku
http://chomikuj.pl/Steel2 - jest tam zakładka serwis Foxa. Pamiętam, że był tam również DHX 5 rozebrany i jakieś Airy też.
: 15.01.2010 22:25:01
autor: mysticar
Podłączę się do tematu, żeby nie zakładać nowego.
Co reguluję tak właściwie pompując swojego dhxa 3.0? Słyszałem gdzieś, że kompresję, ale osobiście nie odczułem różnicy w kompresji na różnych ciśnieniach.
pozdro
: 15.01.2010 22:50:24
autor: XXX
mysticar cisnienie w DHXie i ogolnie w damperach odpowiada za odpornosc na dobicie. w pewnym sensie mozna to podpisac pod kompresje ale tylko na koncu skoku. a raczej wlasciwie lepiej nazwac to reg. progresji. im wieksze cisnienie tym trudniej dobic damper, oczywiscie cisnienie powinno byc nie mniejsze i nie wieksze niz to ktore zaleca producen, zakres cisnien masz napisany na zbiorniczku wyrownawczym.
Jest tez opcja zmiany polozenia plywaka w zbiorniku wyrownawczym i to tez zmienia nieco charakterystyke pracy ale do tego trzeba sie z olejem pobawic i najlepiej serwis zrobic wtedy.
: 15.01.2010 22:54:58
autor: mysticar
XXX no właśnie jak jest z tym pływakiem? Jeśli go głębiej wcisnę w zbiornik to będzie bardziej progresywnie czy liniowo?
: 16.01.2010 01:48:10
autor: troyo
liniowo