Strona 1 z 3

[GgG] - Big Hit + 888rc3

: 19.01.2010 22:38:04
autor: GgG
Rama: Specialized Big Hit 2006 208mm
Amortyzator: Marzocchi 888rc3 2009 203mm po małym tuningu
Damper: Progressive 5th Element + 450lbs + Tuning shimami

Kierownica: Kore Torsion 800mm/20mm
Mostek: Truvativ Hussefelt 40mm
Gripy: Scott
Barendy: obecne, nie znanej mi firmy
Stery: Fsa dh Pig Pro

Siodło: Author SuperSport
Sztyca: Truvativ XR 30.9mm
Zacisk: Specialized

Korby: Shimano SLX FC-M660
Support: Shimano SLX
Zębatka: Truvativ 36T ---> Aluminiowa 32t
Łańcuch: Shimano hg 53
Pedały: HT AN02SS

Napinacz: Dartmoor Tracko
Przerzutka: Sram 5.0
Manetki: Sram x9
Kaseta: Shimano ---> Shimano XT + Tiagra (7 zębatek, 4 na pająku, 11-26)

Koło przód:
Obręcz: Sun Rims Equalizer 31
Szprychy: Cn Spoke czarne
Piasta: Novatec 36 otworów
Opona: Minion / kenda knarly / nokian gazzalodi / table top
Dętka: Dętka z Decathlon'u, 26"

Koło tył: (lżejsze, na lokalne miejscówki)
Obręcz: Sun Rims Equalizer 31
Szprychy: Cn Spoke czarne
Piasta: Dartmoor vee one ---> Tioga Suzue DH Carbon (oś 12mm)
Opona: j.w
Dętka: Dętka z Decathlon'u, 26"

Koło tył: (mocniejsze, na wyjazdy z trudniejszymi trasami)
Obręcz: Sun Rims S-type
Szprychy: Cn Spoke czarne
Piasta: Shimano FH-M475

Hamulec przód, klamka: Shimano Saint 2009 M810 + tektro 203mm, klocki a2z metaliczne
Hamulec tył, klamka: Shimano Saint 2009 M810 + Avid g2 160mm, klocki a2z metaliczne
Waga: było 17.59kg na table topach + paru lżejszych częściach.

Modyfikacje: brak gwiazdki w sterówce, odchudzony napinacz (około 100g mniej), długie piny w pedałach, regulacja kompresji w 888 regulowana śrubokrętem, nie pokrętłem. Oś 12mm w ramie, 888 jak i 5th mają trochę namieszane w środku, przez co jest bardziej miękko i liniowo

Najbliższe zmiany: Tylna obręcz ma 19 wgniotów i jest wbita o ponad 1cm do środka na długości 3 szprych, to może jak całkiem padnie to podmienię na s-type, który mi zalega. W przypływie pieniędzy lub jeśli znajdę okazję to zmieniam damper na 5th 216mm

Chciałbym też więcej pojeździć w przyszłym sezonie, a nie tylko zmiany części :) Na szczęscie teraz już nie zostaje mi nic poza ramą lub wcześniej wspomnianym damperem.

: 19.01.2010 22:59:00
autor: mysticar
Jak te oponki spełniają swoją rolę? :)
Nie mają zbyt szmacianych ścianek?

: 19.01.2010 23:23:46
autor: GgG
Knarly są w 2 wersjach - jedna twarda i cienka ścianka + druga bardzo miękka i gruba ścianka. Ja mam właśnie tą drugą. Widać w oczach jak jej ubywa, a żeby napisać jakąkolwiek ocenę musiałbym pojeździć w takich samych warunkach na czymś innym. Może na weekend założę komplet nokianów i zobaczę jak to będzie się w śniegu trzymać, to coś napiszę.

: 29.01.2010 18:42:24
autor: GgG
Doszło trochę zmian, wszelkie propozycje co poprawić w moim rowerze mile widziane :)

: 29.01.2010 19:41:23
autor: maxxis
Ja bym zmienił te obrzydliwe tarcze , do których trzeba dokładać podkładek bo mają takie krawędzie . A tak poza tym to bardzo ładny rower masz :wink:

: 29.01.2010 19:41:48
autor: szymon102
Jak chcesz go tak bardzo wylajtować to zmień amora na boxxera ;]

: 29.01.2010 19:43:19
autor: szymon102
Bardzo fajny rowerek ale dla oczu zmieniłbym barendy na czerwone, mostek i zacisk sztycy :)

: 29.01.2010 20:23:45
autor: Vin_OSW
GgG pisze:oponki dirtowe
Dlaczego?

: 29.01.2010 20:50:15
autor: GgG
szymon102 Mogłem kupić zamiast 888 boxxera race 2010, ale skoro 66 u mnie poległy, to boxxer łatwo mógłby nie mieć, wolałem nie ryzykować. Nie stać mnie, na zmianę amortyzatora w razie gdybym go rozwalił. Czerwonego koloru już nie chcę, wcześniejszy rower był czerwono biały, ten miał być czarno szary i mniej więcej taki efekt jest.

maxxis Dziękuję bardzo :) A tarcze zostają, bo nie dość, że są tanie (jakieś 80zł zapłaciłem za komplet) to jeszcze sztywne i lekkie - 203mm waży 175g. A Saint działa na nich bardzo dobrze, nie widziałem różnicy na Avidzie g2.

Vin_OSW Lekkie, małe opory toczenia, a w Lublinie na lato nie trzeba żadnego bieżnika, trasy mamy ubite jak dirty. Chciałbym kupić kendy sbe lub coś podobnego.
Tak wygląda gleba na lubelskich trasach (w większości) http://www.pinkbike.com/photo/3570574/

: 29.01.2010 21:11:21
autor: maxxis
Pedałki dobrze się sprawują ?

: 29.01.2010 21:49:16
autor: mat13por
Ja bym zdjął naklejki z bombera bo są brzydkie.

Odmulił 5th wywalając platformę. Zawieszenie Ci odżyje :)

I zmienił tarcze. Jeżeli piszesz, że są sztywne to raczej nie wiesz co to jest sztywność (bez urazy). Moje po dotarciu dzwoniły jak szalone. Łapie Ci je trochę więcej niż w połowie i raczej nie po to kupiłeś sainta, żeby teraz mieć mniej mocy. XTki są niewiele cięższe bo moje 203 waży 195g, a warto dopłacić. Choć jak już kupiłeś nowe to przy nich zostaniesz..

Bał bym się jeszcze na tej kierownicy jezdzić, ale to sprawa raczej osobista (zrażenie do części ZOOMa).

Trochę ciężki :) ale rower całkiem przyjemny.

btw. ile waży Twój BH z damperem ?

: 29.01.2010 21:56:31
autor: Vin_OSW
GgG w sumie masz rację, ale celowałbym w coś mniej dirt-owego np. larseny :D

: 29.01.2010 22:18:58
autor: GgG
maxxis HT dają radę, jeden ma luz na ślizgu ale poza tym nic się samo nie rozleciało, tylko kolega w serwisie dokręcił mi tak mocno śrubę na ośce, że zostało mi jedno oczko gwintu. Ale trzyma się i na tym.

mat13por Kiedyś zrobię jak kolega z Lublina http://www.pinkbike.com/photo/4527221/ Ale najpierw wolę zmienić sprężynę na najbardziej miękką, a potem może pokombinuje ze ślizgami z rocznika 2010. Ten sam kolega ma 5th z shimami i działa to fajnie, ale zamiast pakować kasę w ten damper wolałbym kupić dhx'a co miałem też zrobić, ale 5th sprawuje się bardzo dobrze.
Klocki w saincie łapią całą powierzchnią, tarcza jest bardzo wysoka, przez co nie wyciera się cała (http://www.pinkbike.com/photo/4514030/). Po sezonie tarczy tektro 180mm przy saincie u kolegi spisywała się dalej jak nowa.
Kierownica idzie do wywalenia mam nadzieję, że jeszcze w lutym. Jest wysoka ciężka i brzydko wygląda, do tego firma też nie jest jakaś świetna. Ale za to znosi więcej niż Truvativ Holzfeller WC którego wcześniej miałem i wykrzywiłem. Z gwarancji dostałem v1, ale już nie chciałem zakładać do mostka czegoś wyjaltowanego..
Wagi ramy niestety nie znam, 5th ze sprężyną waży jakieś 1.2kg.

Vin_OSW Opony tego typu będą na samym końcu, jeszcze nie mam nic pewnego. Pewnie kupię to, co będzie taniej :D

: 29.01.2010 22:52:48
autor: mat13por
Mój 5th po shim modzie waży 504g, a sprężyna 562g.

A co do klocków to wiem jak to wygląda, bo miałem je :) Teraz mam sainta i wiem jakie ma klocki. Chodziło mi o to, że w momencie gdy klocek jest w miejscu gdzie fala na tarczy jest na dole to prawie pół klocka nie łapie.

Ta tarcza była sprzedawana z feezerami, gdzie klocki są dość wysokie. Wtedy góra niby chłodziła klocki, a klocek ocierał o całą tarczę. Tarcza powinna wyglądać tak: http://photos04.allegroimg.pl/photos/or ... 40726784_2

: 29.01.2010 22:56:31
autor: GgG
Tak wygląda moja tarcza z przodu jeśli chodzi o wytarcie. Dziwne, bo w obu przypadkach klocki łapią całą tarczę. Jak kiedyś dorwę adapter 180/160 to założę go na tył z jakimiś podkładkami, może to na coś się zda. Kiedyś może potestuję z innymi tarczami, narazie na te nie narzekam :)

: 29.01.2010 23:10:22
autor: mat13por
Pokombinuj, bo jak już coś zamontować to porządnie ;)

: 30.01.2010 00:12:56
autor: crossc7
co do opon, bo ja na ten sezon, planuje do katowania po lokalnych miejscówkach, kupić coś zupełnie 'po taniości' :D , myślałem nad schwalbe space, fat albert lub kenda nevegal, można sporo zaoszczędzić wtedy kiedy opony nie stanowią bardzo ważnej roli (cena za komplet nie przekracza 100 zł :wink:) a w góry to już można sobie pozwolić na 'normalne' opony ;)

: 30.01.2010 11:42:53
autor: GgG
crossc7 Space sobie odpuść, drut się rozwija i rozwala dętki, opona się rozciąga i tym podobne akcje. Chyba, że to miała by być opona na miesiąc :)

: 30.01.2010 12:48:01
autor: crossc7
GgG o tym to nie wiedziałem ;) dzięki, to nadal zostaje alternatywa w postaci kendy nevegal ;)