Strona 1 z 1

Jakaś duża różnica miedzy Avid juicy 5 a 7 ??

: 21.01.2010 11:05:13
autor: ziutek dh fr
A więc planuje kupić hamulec avida juicy 7 lub 5 ale nie wiem czy różnica jest tylko że 7 ma czerwone pokrętło czy w sile hamowania tez jest to odczuwalne ?
Prosze o porade !!

do racing dh :)

: 21.01.2010 11:10:47
autor: ak47
W sile nie ma żadnej różnicy.

Czerwone pokrętło naprawdę się przydaje. Na długim zjeździe lepiej ustawić sobie, by klamka łapała bliżej kierownicy - wtedy palce nie będą tak szybko się męczyć.

Naprawdę warto!

: 21.01.2010 11:22:20
autor: Wojtas90
jak w sile nie ma żadnej różnicy, to chyba nie ma sensu dopłacać do pokrętełka.. wiecej kręcenia - więcej psucia heh :P 5tki spokojnie można sobie dobrze ustawić, nie narzekam na swoje i w ogóle nie odczuwam potrzeby tego pokrętła

: 21.01.2010 11:54:23
autor: ziutek dh fr
Wojtas90 pisze:jak w sile nie ma żadnej różnicy,
to jest różnica czy nie bo bardzo nie jasno to napisałes :D

: 21.01.2010 12:45:01
autor: Wojtas90
ziutek dh fr jasno, że nie ma ;)

: 21.01.2010 13:56:23
autor: ArthurGreen
Nie ten dział: Przenoszę

: 21.01.2010 14:25:59
autor: ravfr
jak w sile nie ma żadnej różnicy, to chyba nie ma sensu dopłacać do pokrętełka.. wiecej kręcenia - więcej psucia heh :P 5tki spokojnie można sobie dobrze ustawić, nie narzekam na swoje i w ogóle nie odczuwam potrzeby tego pokrętła
żal mu zadek ściska ,że ma piatki :mrgreen: .

W mocy hampla nie ma rożnicy ale ja tam se lubie czerwonym pokręcić :twisted: .
ziutek dh fr Tak serio to bardzo przydatna regulacja.

: 21.01.2010 21:57:22
autor: szymon102
Bierz 7 bez gadania 8)
Zawsze można idealnie dopasować pod siebie,czy nawet kiedy się zapowietrzą (zależy w jakim stopniu) to można się podratować awaryjnie tą regulacją i ustawić tak by hamowały jak niezapowietrzone :twisted:

: 21.01.2010 22:44:07
autor: uzurpator
Czerwone pokrętło służy do zaspokojenia potrzeby klienta, aby posiadać czerwone pokrętło.

Jest to sztandarowy przykład generowania wydumanych potrzeb :P

Bierz 5, zawsze mniej do zepsucia.

: 22.01.2010 00:19:25
autor: GgG
uzurpator świetnie to podsumowałeś :D Sam miałem juicy 5 i nie widziałem różnic co do juicy 7.

: 22.01.2010 11:23:27
autor: ravfr
uzurpator pisze:Jest to sztandarowy przykład generowania wydumanych potrzeb :P
o tak , zapewne . Idąc tym tokiem rozumowania nie ma sensu kupowac hampli XT , Elixirów CR itd. Wszyskie wyższe modele są be , a niedobrzy producenci chcą wydusić od nas ostanią złotówkę. :|

Mam z przodu 7, z tyłu 5 ,wiem co piszę , w przeciwieństwie do sceptyków-teoretyków. Pad contact pozwala ustawić (pod indywidualne preferencję ,trasę , warunki) moment styku okładziny z tarczą. Mogłem kupić dwie siódemki , "przyoszczędziłem" stówke , teraz załuję .
Owszem , da się żyć bez tej regulacji ale prosze nie wypisywac bzdur o jej nieprzydatności.

: 22.01.2010 15:19:57
autor: Pharaun.ojP!!
Oj oj oj Tak jak to ktoś wcześniej napisał: żal dupe ściska tym któży maja 5. Generalnie jeździłem na 3,5,7. Owszem siła 5i7 jest bardzo podobna(nie pisze że taka sama z powodu, klocków, płynu, możliwego zapowietrzenia) a tak zwane kółeczko dla szpanu, i rozumowanie niektórych że że tylko dla szpanu mnie po prostu śmieszy. Dzięki tej regulacji można idealnie dostosowac hebel, a nie grzebać śrubokorętem w zacisku, lub czym innym. Tak więc ja bym nie oszczędzał kasy na tej regulacji.

uzurpator pisze:Bierz 5, zawsze mniej do zepsucia.
To zdanie też jest bardzo śmieszne. Będziesz to gryzł, rzucał heblem o ziemie, wsadzał sobie to gdzieś ? Czy co?
Masz do wyboru boxxera z regulacją kompresji, tłumienia powrotu i innymi jeszcze regulacjami i standard bez niczego. Rozumiem bierzesz standard, "bo jest mniej do zepsucia" ? Stary zmień sport i kup wrotki. W razie problemów sa tanie części zamienne.

Pozdro

: 22.01.2010 16:23:10
autor: SeraaX
To tak jak klamka slx vs xt, saint.
Wiadomo że odległość klocków da się ustawić wyjmując klocki i rozpychając tłoczki, ale zdecydowanie szybciej i wygodniej zrobić to za pomocą regulacji.
Tylko w sumie trzeba sobie samemu odpowiedzieć na pytanie jak często będzie się używać tej regulacji i czy chce się do jej posiadania dopłacić określoną kwotę pieniędzy.

: 22.01.2010 17:49:53
autor: groochas
ziutek dh fr mam 7-ki i warto.

Co do sensownosci regulacji "pad contact" - najbardziej krytykują to Ci, którzy tej regulacji nie mają...

: 22.01.2010 21:17:56
autor: uzurpator
ravfr - miałem J7, teraz mam sainty. Oba te heble mają kontrolę skoku jałowego klamki ( bo to żadna regulacja odległości klocków od tarczy, tak na marginesie ) i w obu przypadkach podtrzymuję moje zdanie. "pad contact" to pic na wodę, zbędny całkowicie wyciągacz $$.

Poza tym, tak producenci chcą z nas wydusić max kasy, udany biznes polega na umiejętnym wyciąganiu kasy.

Pharaun.ojP!! - w amorze czy damperze potrzebujesz regulację tłumienia i naprężenie wstępne. Reszta to w dłuższej perspektywie umilacze tylko, cobyś miał czym pokręcić sobie.

W przypadku roweru do podjeżdzania przydaje się jeszcze regulacja skoku.

Więc tak, mając do wyboru Boxxera WC i Teama (czy race'a, czy jak mu tam) brałbym... WC, bo to powietrze, więc łatwiej pod siebie ustawić twardość :P

SeeraX: nie da się tak. Odległość klocków od tarczy jest ustawiona przed producenta podczas projektowania, potem cały czas działa piękna cecha hamulców hydraulicznych, czyli właśnie utrzymywane stałej odległości okładzin od tarczy, bez względu na ich zużycie.

: 22.01.2010 21:50:26
autor: Monx
Speed Dial contact point adjustment - przy pomocy pokrętła można łatwo regulować skok dźwigni hamulca.

Nic poza tym. Argumenty typu że kolejny element do zepsucia są uzasadnione bo zdarza się że coś w tej regulacji sobie idzie na akty miłosne.

uzurpator ma rację. Niezależnie od wszystkiego odległość okładzin jest stała. Hamulec się zaciska do napotkania oporu i potem wraca o stałą odległość dyktowaną przez tłoczek w klamce, jak się ścierają okładziny przesuwa się tylko punkt wyjściowy jakby - nie to co w mechanicznych gdzie jest określony ruch dźwigni i tłoczka któremu w żaden sposób nie zmienisz punktu wyjściowego który będzie zawsze na płasko z zaciskiem.

: 22.01.2010 22:01:58
autor: SeraaX
uzurpator jak nie, jak tak
SLXa bez problemu mogę ustawić tak żeby łapał praktycznie od naciśnięcia klamki, ale osobiście wolę w 1/3. Robi się to jak pisałem, naciśnięcie klamki bez klocków, lub jak kto woli bez tarczy.
To o czym piszesz działa w drugą stronę, jak ustawisz raz odległość klocków od tarczy to do ich zużycia będzie mniej więcej tak samo

: 22.01.2010 22:13:22
autor: ravfr
uzurpator pisze:( bo to żadna regulacja odległości klocków od tarczy, tak na marginesie )
coś Ci się pomyliło
ravfr pisze:Pad contact pozwala ustawić (pod indywidualne preferencję ,trasę , warunki) moment styku okładziny z tarczą.

uzurpator pisze:"pad contact" to pic na wodę
zmienia charakterystykę hamulca?

Jak pisałem, używam tej regulacji często, daje ona wymierny efekt.