Holenderski gearbox for DH
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Holenderski gearbox for DH
Holendrzy z B1 (be one) nie poprzestają na klasycznych rozwiązaniach, właśnie chwalą sie nową zjadówką z napędem typu gearbox:
http://www.bikeworld.pl/sprzet.php3?pokaz=673
I co wy na to?
http://www.bikeworld.pl/sprzet.php3?pokaz=673
I co wy na to?
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
Jak dla mnie zbyt skomplikowane jak na normalne (Polskie) warunki. Gdzie to serwisowac, co zrobic jak sie podczas zjazdu posypie cala ta skrzynia biegow? Oczywiscie moze za kilka lat taki naped bedzie standartem, ale wszystkie systemy musza najpierw raczkowac, by stac sie pozniej czyms naprawde dobrym.
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Bez przesady, to rozwiązanie jest już jakiś czas na rynku ale dotychczas mogli sobie na nie pozwolić tylko timowcy, np. Honda DH Team.
Taki system napędu stosuje od dawna NICOLAI oraz amerykanie w Brodim i Brooklyn'ie.
Więcej o tym napędzie mozna poczytać na stronie: http://www.g-boxx.org
Myślę, że większa popularność obiży cene rozwiązania, dzięki czemu stanie się bardziej dostępne dla "wolnych" jeźdźców.
Taki system napędu stosuje od dawna NICOLAI oraz amerykanie w Brodim i Brooklyn'ie.
Więcej o tym napędzie mozna poczytać na stronie: http://www.g-boxx.org
Myślę, że większa popularność obiży cene rozwiązania, dzięki czemu stanie się bardziej dostępne dla "wolnych" jeźdźców.
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Hyhy, też mi się zdaje że 3/4 z tych co się wypowiedzieli nie czytała jednego zadania z tego artykułu :))))
W ogóle to zajefajne rozwiązanie, 100 razy lepsze niż piasy wielobiegowe. Chyba największa zaleta to idealna linia łańcucha na każdym biegu i zmniejszenie masy nieamortyzowanej
W ogóle to zajefajne rozwiązanie, 100 razy lepsze niż piasy wielobiegowe. Chyba największa zaleta to idealna linia łańcucha na każdym biegu i zmniejszenie masy nieamortyzowanej
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
kurrwa, rzecz jest poswiecona ramie ze skrzynka biegow a nie korbom, oponom i tym podobnym pierdolom...
co do samej ideii skrzynki biegow zamist tradycyjnych rozwiazan jestem wielkim zwolennikiem tego rozwiazanaia i w przyplywie gotwoki na pewno bede probowal cos takiego wymodzic.
warto zaznaczyc, ze nie jest to jakis super nowy pomysl, pierwsze rowery ze zintegrowanym z rama napedem pojawily sie jzu kilkadzisiat lat temu, nie zyskaly jednak one popularnosci. dopiero takie giganty jak honda lub nicolaii byly w stanie zwrocic uwage odborocw na to rozwiazanie. osobiscie uwazam, ze najlepiej zaprojektowany jest naped w hondzie, bo z tego co wiem, nie am w nim zadnego lanucha wewnatzr skrzynii, w przeciwienstwie do nicolaii oraz oraz b1. poza tym honda wykorzystune swoj wlasny naped, tzn jaies kola zebate i te sprawy a nicolai uzywa zmodyfikowanej piasty rolhfhfofgdhf (nazwa zajebista).
sam od kiedy uzywam piasty wielobiegowej zamiast przezutki tylnej znacznie zmnijeszylem czas na reperacje/regulacje napedu. to po prostu dziala. jednak piasta nexus inter 7 nie jest rzecza stworzona z mysla o katowaniu dlatego tez coraz intensywniej mysle nad rama z g-box, ale pozostaje do roziazanai jedna kwestia: czy znwou sie oprzec na nexusie, czy tez od zera zbudowac wlasna skrzynie biegow z kolami zebatymi? bardziej intersuje mnie drugie rozwiaazanie, ale wieza sie ona z jeszcze wiekszymi kosztami i bardziej skomplikowanym projektem. zobaczymy co z tego wyjdzie, na razie i tak mam zbyt duzo niedokonczonych pomyslow...
co do samej ideii skrzynki biegow zamist tradycyjnych rozwiazan jestem wielkim zwolennikiem tego rozwiazanaia i w przyplywie gotwoki na pewno bede probowal cos takiego wymodzic.
warto zaznaczyc, ze nie jest to jakis super nowy pomysl, pierwsze rowery ze zintegrowanym z rama napedem pojawily sie jzu kilkadzisiat lat temu, nie zyskaly jednak one popularnosci. dopiero takie giganty jak honda lub nicolaii byly w stanie zwrocic uwage odborocw na to rozwiazanie. osobiscie uwazam, ze najlepiej zaprojektowany jest naped w hondzie, bo z tego co wiem, nie am w nim zadnego lanucha wewnatzr skrzynii, w przeciwienstwie do nicolaii oraz oraz b1. poza tym honda wykorzystune swoj wlasny naped, tzn jaies kola zebate i te sprawy a nicolai uzywa zmodyfikowanej piasty rolhfhfofgdhf (nazwa zajebista).
sam od kiedy uzywam piasty wielobiegowej zamiast przezutki tylnej znacznie zmnijeszylem czas na reperacje/regulacje napedu. to po prostu dziala. jednak piasta nexus inter 7 nie jest rzecza stworzona z mysla o katowaniu dlatego tez coraz intensywniej mysle nad rama z g-box, ale pozostaje do roziazanai jedna kwestia: czy znwou sie oprzec na nexusie, czy tez od zera zbudowac wlasna skrzynie biegow z kolami zebatymi? bardziej intersuje mnie drugie rozwiaazanie, ale wieza sie ona z jeszcze wiekszymi kosztami i bardziej skomplikowanym projektem. zobaczymy co z tego wyjdzie, na razie i tak mam zbyt duzo niedokonczonych pomyslow...
No wlasnie Dzikus. Ja sie an tym nie znam, ale z tego co widze, to ostatnio zaczynasz swirowac z tymi twoimi patentami. To zrobie, to robie, tamto robie i w rezultacie nic nie ma :P Ale wiesz. i tak giga rispekta :]
gg: 3212274
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
[S]: JuniorT'03 QR20+koło S-Type/Quando+mostek MARZOCCHI+kieraSPECIALIZED
no przeciez pisalem, ze w chuuj rzeczy lezy neidokoncoznych...
zabawki zabawkami ale z czegos zyc trzeba, dlatego na razie zajmuje sie bardziej przyziemnymi sprawami typu napinacze, koronki, piasty no i oczywiscie amorek usd...
na przyklad w ciagu ostatnich dwoch tygodni udalo mi sie ostatecznie zaprojketowac tylna piaste typu freecoaster, o ktorej kiedys pisalem. w przyszlym tygodniu bede mial pierwsze elemnty do mechanizmu sprzeglowego tej piasty, pozniej bebenek (aluminium lub tytan) a pozniej bede zamawial korpus oske itp.
a na koneic tej wspanialej opowiesci okaze sie, ze piasta nei dziala i chuuj z tego bedzie ;)
zabawki zabawkami ale z czegos zyc trzeba, dlatego na razie zajmuje sie bardziej przyziemnymi sprawami typu napinacze, koronki, piasty no i oczywiscie amorek usd...
na przyklad w ciagu ostatnich dwoch tygodni udalo mi sie ostatecznie zaprojketowac tylna piaste typu freecoaster, o ktorej kiedys pisalem. w przyszlym tygodniu bede mial pierwsze elemnty do mechanizmu sprzeglowego tej piasty, pozniej bebenek (aluminium lub tytan) a pozniej bede zamawial korpus oske itp.
a na koneic tej wspanialej opowiesci okaze sie, ze piasta nei dziala i chuuj z tego bedzie ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość