Strona 1 z 2

Olej Duro '06

: 02.02.2010 18:42:13
autor: Maciex09
Siema
Posiadam duracza '06 100mm i mam pytanie.
Jak wymienić w nim olej, jaki wlać i ile ? :)

Wiem że będą odpowiedzi że szkoda kasy na olej bo to syf, ale narazie nie mam kasy na nic lepszego a chciałbym żeby lepiej chodził :D

: 02.02.2010 18:53:40
autor: michalnz
Litr motorexa kosztuje 50zł, to boli jak duro można mieć za 100-150. Ale gdybyś chciał mam 2,5 w w domu moge ci odpsrzedac setke jestem z nowego zmigrodu. Tylko musiałbyś podjechać.

: 02.02.2010 19:02:03
autor: Maciex09
Jak cos to dam Ci znać, ale nie wiem czy setka wystarczy do duracza

: 02.02.2010 19:39:12
autor: PoleK
Maciex09 100 raczej starczy, poza tym, lec na stacje i kup olej do amortyzatorow, do duracza nic lepszego Ci niepotrzebne a litr = 15zl:)

: 02.02.2010 19:39:30
autor: Vin_OSW
Maciex09 pisze:Jak cos to dam Ci znać, ale nie wiem czy setka wystarczy do duracza
Nawet tej setki nie wykorzystasz ;)

: 02.02.2010 19:58:12
autor: GgG
W duro po prostu odkręcasz korek, wylewasz stary olej, czyścisz tą komorę olejową i zalewasz nowym olejem :) Przed wylaniem starego sprawdź na jakim poziomie był, żeby nowego nalać tyle samo.
U mnie w jednym ze sklepów można kupić motorex'a na ilośc 100ml - 4zł. Jak masz możliwość to pobiegaj po sklepach / serwisach, może też gdzieś znajdziesz taką opcje.

Ja bym zaczął od odkręcenia dolnych goleni, wywalenia starego smaru i dania nowego, bo to powinno dać dużą poprawę. Pamiętaj też, że teraz na minusowych temperaturach smar gęstnieje i powoduje, że amortyzator prawie nie działa.

: 02.02.2010 21:23:03
autor: Bombell

: 02.02.2010 21:25:53
autor: Maciex09
Bombell tak szczerze powiedziawszy tam nie ma nic sensownego :D
Najlepsze poradniki to poradniki proste, w kilku zdaniach
Więc aby zmienić olej to wystarczy odkręcić prawy korek, odwrócić rower, wylać go np. do szklanki, wyczyścić i wlać nowy ?

: 02.02.2010 23:05:05
autor: Bombell
Maciex09 Tam masz poradnik w kilku sowach i kilku zdjęciach. Więcej nawet skośno oki murzyn zrozumie jeśli kiedykolwiek taka mutacja powstanie. No i w temacie mnóstwo info odnośnie oleju jakiego ludzie używali. osobiście 7,5w syntetyk i działał przyzwoicie pod wagę 70kg.

: 03.02.2010 01:31:52
autor: PoleK
Bombell

Zambos – rasa żółta z czarną

chyba zrozumie, a instrukcji do duro nie trzeba, jak ktos takowa musi uzyc tzn ze nie jest odpowiednia osoba do grzebania...

powinno wystarczyc: nie boj sie, duro jest kawalkiem zlomu.

: 03.02.2010 15:27:21
autor: Maciex09
Maciex09 pisze:Więc aby zmienić olej to wystarczy odkręcić prawy korek, odwrócić rower, wylać go np. do szklanki, wyczyścić i wlać nowy ?
zmienie tak olej czy nie ?:D
Ja bym wlał najlepiej jakiegoś 2,5/5W żeby lepiej chodził :)

: 03.02.2010 21:19:52
autor: Vin_OSW
Maciex09 pisze:Ja bym wlał najlepiej jakiegoś 2,5/5W żeby lepiej chodził
Albo kujawski z pierwszego tłoczenia ;)

Maciex09 zalej 5W i zdejmij taką śmieszną opaskę z tłumika ;)

: 03.02.2010 21:37:07
autor: Maciex09
michalnz ma 100ml 2,5W
Nie daleko mnie mieszka więc bym podjechał, a i czy nie będzie za miękki ?

: 03.02.2010 21:42:19
autor: Vin_OSW
Maciex09 olej nie wpływa na twardość, jedynie na szybkość powrotu.

: 03.02.2010 23:41:30
autor: Maciex09
to co mam zrobić żeby chodził płynniej i był miększy ?

: 04.02.2010 00:20:32
autor: Vin_OSW
Wyczyścić całego. Pod uszczelki dać mieszankę oleju i smaru. Do tłumika wlać 5W (poziom oleju mniej więcej 1 cm od góry) jeśli nadal bedzię za twardy można spróbować wywalić sprężynę z tłumika.

: 04.02.2010 13:09:58
autor: Maciex09
Jaki wlać olej ?
Motorex?
Castrol?
Motul?

: 04.02.2010 13:20:04
autor: michalnz
Nie ma znaczenia byle był to fork oil a nie silnikowy ;)

: 04.02.2010 15:57:53
autor: Maciex09
To to wiem :D