Strona 1 z 1
Utwardzenie klamki w Gustawie M
: 13.02.2010 14:06:41
autor: baton51
Mam taki problem. Znajomy odpowietrzał mi Gusia tylko że ustawił go pod siebie. No i jest teraz taka miękka klamka że praktycznie całą muszę wcisnąć by chwyciło koło. A ja raczej jestem zwolennikiem takiej klamki, którą wystarczy lekko wcisnąć i juz hamuje. Datego mam takie zapytanie. Czy wiecie jak utwardzić klamkę bez zapowietrzenia hebla itp itd?
: 13.02.2010 14:10:17
autor: GgG
A klocki masz daleko od tarczy? jeśli tak, to można by zacisnąć z raz klamkę (przy zdjętym kole / zacisku), żeby tłoczki troszkę się wysunęły.
: 13.02.2010 14:56:51
autor: baton51
GgGA nie zapowietrzy się?
: 13.02.2010 16:57:00
autor: szymon102
baton51 pisze:A nie zapowietrzy się?
Nie;]
: 13.02.2010 20:13:47
autor: baton51
Zrobiłem tak jak pisaliście ale to nic nie utwardziło klamki. Jedyny efekt jaki był to wysunięcie się tłoczków, ale po założeniu kola dalej taka miękka klamka była. Więc jakies inne pomysły jak utwardzić klamkę?
: 13.02.2010 20:35:23
autor: Rams
Wymień płyn hamulcowy, jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie puchnął Ci przewody hamulcowe.
: 13.02.2010 20:36:33
autor: bambaryła
Masz zapowietrzonego Gustawa. Dokładnie go odpowietrz!
: 13.02.2010 22:17:28
autor: baton51
Rams i bambaryła Gustav jest odpowietrzony i osoba która go odpowietrzała ustawiła go pod siebie. No a ja chce twardą klamke. I czy to rzeczywiscie powodem jest niedokładne odpowietrzenie albo wlanie zbyt malej ilości oleju?
: 13.02.2010 22:26:43
autor: Rams
Układ ma być porządnie odpowietrzony, płyn hamulcowy po pewnym czasie traci swoje właściwości,wchłania wodę. Zalej nowym płynem układ hamulcowy i odpowietrz jeszcze raz jeśli to nie pomoże to trzeba będzie szukać gdzie indziej przyczyny. Jakie masz przewody hamulcowe gumowe czy stalowe?
: 13.02.2010 22:41:36
autor: bambaryła
Pierwsze Gustavy miałem bodajże w 1999 roku, kolejne w 2003 więc znam dość dobrze ten hamulec.
Odpowietrz dokładnie cały układ.
Przed odpowietrzeniem odkęć na maxa te śrubki w klamce od ustawienia odległości położenia dźwigni.
: 14.02.2010 13:50:47
autor: baton51
No właśnie tylko że hamulec jest świeżo po odpowietrzaniu. I koleś twierdzi że jest ustawiony pod niego dlatego taki miękki na klamce. Jest zalany świeżym olejem. Przewód jest stalowy.
: 14.02.2010 21:55:09
autor: SitoD
baton51 dolej trochę płynu do układu i będzie po sprawie.
: 14.02.2010 22:55:02
autor: baton51
SitoD Nie zapowietrzy się jak odkrece pokrywe i doleje?
: 15.02.2010 08:38:32
autor: SitoD
baton51 Jeżeli nie ma w nim podciśnienia to nie powinien zassać powietrza.
: 15.02.2010 13:16:36
autor: kamillr
Jak na moje, to on nie jest wcale ustawiony pod niego tylko ma powietrze gdzieś w układzie, klamka w Gustavie u mnie była zawsze taka sama, tylko oleju w zbiorniku wyrównawczym było mniej, gustav to hebel z pływającym zaciskiem i powinien łapać od razu, choć mogę sie mylić

: 15.02.2010 13:45:52
autor: GgG
A tak w ogóle to odniósł bym hamulec i powiedział, żeby ustawił nie pod siebie tylko pod właściciela... chyba, że nie umie odpowietrzyć i tak się tłumaczy

: 15.02.2010 16:59:48
autor: =PoisoN=
W Gustavie jest olej mineralny, ten nie ciągnie wody i nie trzeba go okresowo wymieniać, tak nadmienię dla sprostowania, bo jak zalejesz dotem to rozwalisz hamulec. Jaki masz rocznik tego Gustava ? Wszystkie modele od 2003 roku miały miękkie klamki i ciężko je odpowietrzyć. Odkręcanie śrubek nic Ci nie pomoże, to nie ma żadnego wpływu na pojemność układu. Z tego co piszesz wynika, że nie masz bladego pojęcia o hamulcach wiec sam sobie z tym nie poradzisz a słuchając porad co poniektórych tylko będzie gorzej, idź do gościa z całym rowerem i pokaż mu w czym problem.
: 15.02.2010 18:28:02
autor: re5pect
baton51 Z zalewaniem gustava sprawa wygląda tak,
odkręcając dekielek klamki masz membranę z taką "trójkątną" wypustką w dół i to ona w pewnym sensie odpowiada za brak powietrza w układzie. Podam Ci najprostszy sposób na dobre zalanie gustava:
1. normalnie zalewasz hamulec strzykawką z rurką i przejściówką, robiąc to delikatnie starając się żeby powietrze nie dostało się do układu (górny dekielek oczywiście odkręcony).
2. jak płyn hamulcowy będzie już w zbiorniczku klamki (nie całkowicie do końca bo i tak wspomniany "trójkącik membrany" potrzebuje miejsce) to załóż dekielek (nie obracając hamulca zbiorniczkiem w dół) i zamontuj hamulec w rowerze.
3. zahamuj tak, aby klocki ułożyły się w dobrej odległości od tarczy, albo nawet lepiej zahamuj bez tarczy żeby klocki się prawie stykały.
4. i teraz zobacz że w zbiorniczku klamki płynu jest do około połowy. O to chodzi. Dolej go tyle, żeby po założeniu dekielka zbiornik był pełny.
5. rozszerz klocki i teraz swoją funkcje spełni "trójkącik membrany" który zwiększy objętość zbiorniczka (olej z tłoków pójdzie w zbiorniczek i "trójkącik" zrobi się wklęsły).
6. Ciesz się działającym Gustavem.
Mam nadzieje że napisałem dosyć jasno;)
Pozdrawiam.
: 15.02.2010 23:54:14
autor: =PoisoN=
http://www.magura.com/uploads/media/dow ... 5_E_04.pdf krok po kroku z tym ze podczas odpowietrzania tego modelu klamki, tłoczki muszą być ustawione w takiej pozycji w jakiej będą pracować, wiec jeżeli nie dałeś osobie odpowietrzającej hamulca z klockami to nie jest w stanie zrobić tego prawidłowo.