Strona 1 z 5

RST Storm 2009 czy Suntour Durolux 2008?

: 18.02.2010 23:26:26
autor: zNaFcA
Witam. Chciałbym spytać o opinie na temat pracy i awaryjności tych widelców. Mogę je kupić w dobrej cenie. Ewentualnie mam jeszcze na oku Marzocchi 55r, jednak podobno są dość awaryjne :( Amortyzator wyłącznie do FR, ewentualnie jakiś wypad na trasę dh.

: 18.02.2010 23:29:11
autor: michalnz
Jaki masz budzet warto napisać, zapewne poleci dużo ofert forumowiczow.

: 18.02.2010 23:30:16
autor: GgG
Troszkę jeździłem na stormie u kolegi i powiem, że często serwisowany i zadbany naprawdę fajnie pracuje, wolałbym go niż na przykład 66vf. Pracuje całym skokiem, nie zamula, tłumik nie ma technologi z marsa, ale spokojnie ogarnia, a do tego do czego potrzebujesz nada się bardzo dobrze.

: 18.02.2010 23:37:36
autor: zNaFcA
GgG, a jak z wytrzymałością i awaryjnością? A i jeszcze pytanie- posiada system otwartej kąpieli, czy jest to zamknięty kartridż?

: 18.02.2010 23:58:06
autor: GgG
Z tego co pamiętam to zamknięty, ten kolega jeździ na tym raczej do pracy, czasem jakieś schodki albo przejedzie się łatwą trasą w lesie tak więc o wytrzymałości nie mam zdania, zresztą to nie moje to moja ocena była by trochę nie obiektywna :)

Inny kolega ma rst z 2008, miał na nim luzy, ale trochę go zaniedbywał i dawał mu ostro po tyłku, ostatnio powiedział, że pękł mu na busterze, ale nie wiem czy to prawda, czy to przez imprezę na której byliśmy ;)

: 18.02.2010 23:58:26
autor: blackdemon
zNaFcA, o ile sie nie myle stormy 2009 juz maja otwarta kapiel, 2008 jeszcze mialy zamknieta.

: 19.02.2010 07:23:18
autor: BikeISFun
GgG pisze:że często serwisowany i zadbany naprawdę fajnie pracuje, wolałbym go niż na przykład 66vf
miałem storma i naprawdę pozytywna praca, wcześniej w HT'ku miałem marzocchi Z1 z ETA i po przejechaniu się na kumpla 3miesięcznym Stormie sam też opchnąłem marcoka i zakupiłem RSt.

Świetna praca, fakt że brunoxem trzeba psikać i dbać ogólnie, z wytrzymałością nawet nieźle ale po zakończeniu gwary polecałbym sprzedać :)

A z porównaniem do 66 to bym nie ryzykował - marzocchi, przynajmniej te co ja miałem <Z1 ETA, 888, Drop off triple, junior> nie wymagają pieszczenia, nie rzygają olejem nie zostawiają smug nawet jak wogóle do nich nie zaglądasz:)

: 19.02.2010 08:53:39
autor: B.Z.
Obawiam się, że od 66VF o którym pisał GgG to akurat może lepiej pracować. Tłumiki SSVF, czyli bez szału i do tego regulacja naprężenia wstępnego powietrzem, czyli tym bardziej bez szału. Wyższe modele Marcoka to wiadomo, delikatnie mówiąc lepiej nie ryzykować porównań, ale przecież nikt tego nie robi...

: 19.02.2010 12:02:22
autor: zNaFcA
Czyli RST ma dobrą pracę, tylko ta waga jest dość spora :) A co w kwestii Duroluxa? Wiem, że na wersję 2010 duże zmiany w tłumiku zaszły. A co w temacie marzocchi 55r? Waga przekonuje, tylko pytanie czy będzie pracował lepiej od RST?

: 19.02.2010 12:12:26
autor: wojtasu
O ludzie ludzie , może ja się na temat Duroluxa wypowiem bo mialem jakby to powiedziec najwiecej z nim doczynienia.
Amortyzator bardzo w wporządku po wymianie oleju na 5W lub 7.5W jest on bardzo czuły. Oryginalny jaki leją do niego jest delikatnie pisząc do du^y :)
Po wymianie oleju i każdorazowym psiknięciu na uszczelki bronka amortyzator ten pracuje bardzo dobrze :wink:
Za kwote 800-900 złoty dostajemy nowy amortyzator z gwarancją , z regulacją skoku i ze stalową sterówką co moim zdaniem jest priorytetem.

: 19.02.2010 12:23:35
autor: zNaFcA
A jak z wymianą np. uszczelek? Jest problem z dostaniem ich?

: 19.02.2010 12:47:53
autor: Banan725135650
Nie powinno być problemu z dostaniem uszczelek, bo produkty te są ogólnodostępne w Polsce :)

: 19.02.2010 13:40:53
autor: B.Z.
Znaczy co masz na myśli? Bo to że RST i Suntoury są dostępne w całym kraju to jeszcze nie znaczy, że da radę kupić każdą część.

: 19.02.2010 13:48:04
autor: zNaFcA
Dystrybutorem RST jest Velo, nigdy z nim do czynienia nie miałem więc nie wiem jak z dostępem :) A co możecie powiedzieć na temat 55R? Jak wygląda ich praca na tle Storma i Duroluxa?

: 19.02.2010 14:23:37
autor: randy-rockstiff
zNaFcA pisze:A co możecie powiedzieć na temat 55R?
Nie wiem jak świeższe, ale 2008 to słaba opcja. Pracuje średnio, do tego jest dość awaryjny. Za tą kasę nie jest warty uwagi ;]

: 19.02.2010 15:40:10
autor: akSiorek
wojtasu ty i durolux !? Czy ja o czymś nie wiem ?

: 19.02.2010 15:55:04
autor: wojtasu
akSiorek jak u nas były robione poprawki na MP i MŚ na 4x to mialem okazje pośmigać na tym amorku przy ustawiniu 180 mm, przez około godzinę (nie dużo ale zawsze coś) i odniosłem bardzo dobre wrażenie. Jeśli dobrze pamiętam koleś chyba był z rybnika czy tez okolic ale głowy nie dam sobie urwać :)
Miał też styczność z modelem SR duro fr 20 powiedział ze jest to zmniejszony durolux bez kompresji , praca bardzo podobna lecz jednak trochę gorsza.

Maks ty dużo o mnie nie wiesz , chcesz jakis wieczór zapoznawczy zrobić :wink:

: 19.02.2010 16:36:21
autor: mysticar
Byłem posiadaczem zarówno storma jak i marzocchi 55r. Storm (rocznik 2008) pracował przyzwoicie po zalaniu go niewielką ilością oleju (rocznik 2008 nie miał kąpieli olejowej tak jak 2009). Ogólnie spoko amorek tylko jak dla mnie (waga 77 kg) był trochę zbyt miękki do jazdy fr. Jedyną wadą storma były dosyć delikatne rury sterowe. Też się niestety o tym przekonałem, bo wygiąłem swoją i musiałem wymieniać.
Z tego co widzę w roczniku 09 w wersji Super TA dalej jest stalowa sterówka i uważał bym raczej na nią. Chyba, że myślisz o wersji AIR gdzie zastosowana jest sterówka aluminiowa.

55R (również rocznik 2008) ładnie wybierał, szczególnie po spuszczeniu powietrza. Sprzedałem go kumplowi bo do mojej ramy był jednak trochę za niski. Obniżyłem mu go na 100 mm (do dirtu) i niestety po paru miesiącach tłumik się zablokował. Jednak po rozwierceniu go dalej działa :)

Na Duroluxie nie miałem okazji jeździć, ale pamiętaj, że od dwóch pozostałych amorków różni go to że ma o 2cm więcej skoku i zastanów się czy wystarczyłoby Ci te 160mm oferowane przez Storma czy 55.

: 19.02.2010 17:41:31
autor: zNaFcA
Aktualnie mam amortyzator 170mm (junior t), wysokość 555mm- coś o podobnej wysokości bądź trochę mniejszej. Przekonuje mnie dość mocno Durolux w kwestii pracy, jednak fakt, że jest powietrzny ma swoje wady i zalety- mogę go idealnie pod siebie ustawić, jednak boję się go uszkodzić :) Wprawdzie jestem dość ostrożny i o sprzęt dbam wybitnie to jednak jakaś niekontrolowana gleba może pozbawić widelec ciśnienia w komorach i wtedy kicha :( W RST odstrasza mnie trochę masa- tyle samo co mój Junior :shock: Być może warto jednak poczekać i polować na Durolux 2010. A tak właściwie czym jest spowodowane blokowanie się tłumika w marzoku?